اشتغال 3 هزار متخصص در شرکت های تاسیس شده به وسیله کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

به گزارش پزشکی مدرن، حمایت از بازگشت کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و استفاده از ظرفیت آنها، آثار قابل توجهی در توسعه علمی کشور دارد و دانش و تخصص این افراد را به نیازهای داخلی پیوند می زند، به طوری که تا به امروز سه هزار متخصص در شرکت های تاسیس شده به وسیله کارآفرینان ایرانی خارج از کشور مشغول به کار شده اند.

اشتغال 3 هزار متخصص در شرکت های تاسیس شده به وسیله کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

به گزارش خبرنگاران، علی حسینی، معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره استفاده از توان و ظرفیت این افراد در داخل کشور، گفت: با اجرای این برنامه کوشش کردیم به شکل پلت فرمی؛ حامی متخصصان و کارآفرینان ایرانی در هر جای جهان باشیم و خدمات مادی و معنوی چون ارائه مشاوره، یاری به دریافت مجوزها، معرفی به سرمایه گذاران و غیره را به آنها ارائه کنیم. این کار به آنها یاری می نماید تا ایده خود را با سرعت و اطمینان بیشتری به محصول تبدیل نمایند.

وی اضافه نمود: بسیاری از متخصصان ایرانی خارج از کشور قصد راه اندازی شرکت یا استارت آپ در داخل ایران دارند که ابتدا آنها را با اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور آشنا و سپس به عنوان پل ارتباطی میان این افراد با پارک های فناوری، مراکز رشد و کارخانجات نوآوری عمل می کنیم تا آنها بتوانند مجموعه دانش بنیان خود را ایجاد نمایند.

به گفته حسینی، بیشتر شرکت ها و استارت آپ های ایجاد شده در حوزه های فناورانه ای چون هوش مصنوعی، آی سی تی، نانوفناوری و زیست فناوری فعالیت می نمایند و بعضی از این مجموعه ها بسیار بزرگ هستند و درآمدهای بالایی دارند.

وی بعلاوه گفت: این شرکت ها توانستند برای سه هزار نفر از متخصصان کشور اشتغال ایجاد نمایند و فرایند توسعه فناورانه ایران را شتاب دهند.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با هدف انتقال دانش، تجربه و ایده های فناورانه به داخل به وسیله مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری، شرکت های فناور و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور اجرا می گردد. چند سالی است که با اجرای این برنامه، شرایط مناسبی برای استفاده از توانمندی و ظرفیت این افراد در داخل کشور فراهم و تا به امروز به همکاری بیش از 2400 نفر با مراکز علمی و صنعتی داخل کشور و ایجاد 300 استارت آپ و شرکت دانش بنیان منجر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1074

به "اشتغال 3 هزار متخصص در شرکت های تاسیس شده به وسیله کارآفرینان ایرانی خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال 3 هزار متخصص در شرکت های تاسیس شده به وسیله کارآفرینان ایرانی خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید