تورهای چین: احتمال پیوستن ژاپن به تحریم کنندگان بازی های المپیک پکن

به گزارش پزشکی مدرن، منابع مطلع از احتمال عدم شرکت مقامات ژاپنی در بازی های المپیک زمستانی پکن خبر دادند.

تورهای چین: احتمال پیوستن ژاپن به تحریم کنندگان بازی های المپیک پکن

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، روزنامه یومیوری ژاپن امروز (شنبه) به نقل از چندین منبع مطلع گزارش داد که مقامات ارشد دولت این کشور احتمالا در بازی های المپیک زمستانی پکن شرکت نخواهند کرد و در تحریم دیپلماتیک این بازی ها به آمریکا خواهند پیوست.

طی روزهای گذشته کانادا، استرالیا، بریتانیا و آمریکا به بهانه نگرانی از شرایط حقوق بشر در چین اعلام نموده بودند که مقامات ارشد خود را به این بازی ها اعزام نخواهند کرد.

یومیوری گزارش داد که دولت ژاپن احتمالا در خاتمه ماه جاری میلادی تصمیم نهایی خود در این باره را اتخاذ خواهد نمود. به نظر می رسد درحال حاضر تنها کادر مرتبط با المپیک ازجمله سیکو هاشیموتو، رئیس سابق کمیته المپیک به این بازی ها اعزام خواهد شد.

روز آدینه سخنگوی ارشد ژاپن گفت که این کشور هنوز تصمیمی درباره اعزام مقامات برای شرکت در این رویداد مهم ورزشی نگرفته است.

رئیس کمیته بین المللی المپیک طی روزهای گذشته در واکنش به تصمیم سیاسی بعضی کشورها در این رابطه گفته بود: نمی توانیم 206 کمیته ملی المپیک در دنیا را برای شرکت در بازی های سیاسی المپیک متحد کنیم. من حتی گفته بودم که مداخله سیاسی می تواند به معنای خاتمه المپیک باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 976

به "تورهای چین: احتمال پیوستن ژاپن به تحریم کنندگان بازی های المپیک پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: احتمال پیوستن ژاپن به تحریم کنندگان بازی های المپیک پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید