7 نکته در طراحی ویترین بوتیک

به گزارش پزشکی مدرن، حین طراحی ویترین بوتیک، فرقی نمی کند چه می فروشید، چراکه برای عرضه محصولات خود، به یک ویترین جذاب احتیاج دارید. طراحی ویترین، در عرصه رقابت با سایر فروشگاه ها برگ برنده ای است که می تواند توجه رهگذران را به بوتیک شما جلب نموده و آن ها را به مشتری دائمی اجناس شما تبدیل کند.

7 نکته در طراحی ویترین بوتیک

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

خبرنگاران | سرویس دکوراسیون - طراحی ویترین بوتیک، شانس شما را برای جذب مخاطب افزایش داده و معرف اجناس و برند های خاص فروشگاه تان خواهد بود. احتمالا طراحی ویترین بوتیک برای اولین بار، کار سختی به نظر می رسد، به خصوص برای طراحی بوتیک مردانه، اما خوشبختانه می توانید بدون پرداخت هزینه اضافی به طراح، با رعایت نکات زیر یک ویترین جذاب طراحی کنید. نکات مطرح شده در این مقاله به شما یاری می نماید تا بر ترس تان غلبه نموده و با یاری هدایت های ما ویترین مغازه یا طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه یا مردانه خود را به خوبی طراحی کنید. پس با آموزش طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه و مردانه و نکات آن با ما همراه باشید...

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.

  • وسایل مورد نیاز
  • تم ویترین
  • نقطه کانونی
  • طراحی ویترین
  • خودداری از شلوغی ویترین
  • رعایت اعتدال
  • نورپردازی
  • 25 تصویر طراحی بوتیک

وسایل مورد نیاز را تهیه کنید

پیش از آنکه آغاز به طراحی ویترین خود کنید، ضروری است اول وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. وسایل مناسب طراحی، موفقیت شما را تضمین می نمایند. فهرست زیر شامل لوازمی است که برای طراحی نیاز دارید:

  • متر نواری مخصوص اندازه گیری
  • قیچی
  • منگنه و سوزن منگنه
  • چسب دو طرفه
  • میخ و چکش
  • کاتر
  • چسب حرارتی
  • پیچ و پیچ گوشتی
  • مداد، اتوماتیک، ماژیک و دفترچه

البته باید بدانید که بسته به طرح مد نظر ممکن است به وسایل بیشتری نیاز پیدا کنید.

تم ویترین را تعیین کنید

برای طراحی ویترین یک بوتیک، باید ابتدا طرح خود را روی کاغذ پیاده کنید. اما پیش از آن نیاز است که تم طراحی خود را تعیین کنید. انتخاب تم مناسب برای طراحی ویترین، یک ابزار استراتژیک محسوب می شود. البته تم باید به گونه ای انتخاب شود که بیننده را درگیر خود نموده و به فکر وا دارد. برای مثال در طراحی ویترین بوتیک به مناسبت ولنتاین، به جای استفاده مستقیم از المان های آن، از کیوپید و فرشته های عشق یاری بگیرید.

نقطه کانونی را از قلم نیاندازید

پس از طراحی اولیه روی کاغذ، رو به روی ویترین بایستید و به چشم یک خریدار به ویترین نگاه کنید. نقطه ای در ویترین که در راستای دید خریدار قرار می گیرد را تعیین نموده تا محل تقریبی قرار دریافت المان های تم تعیین شود. برای تعیین کردن این نقاط از چسب نواری بهره ببرید. با این کار نقطه کانونی ویترین و ناحیه ای که توجه مشتری برای اولین بار به آن جلب می شود، تعیین می شود. اندازه نقطه کانونی در طراحی ویترین بوتیک باید به گونه ای باشد که توجه خریدار را حتی از سمت دیگر خیابان نیز جلب کند. نحوه چیدمان محصولات اطراف نقطه کانونی نیز نکته مهمی است. برای چیدن محصولات، باید مدل های مختلف قرار دریافت آن ها را امتحان کنید تا بهترین ترکیب را بیابید.

طراحی ویترین باید توجه عابران را جلب کند

هر عاملی ممکن است حواس مشتری را از خرید پرت کند، بنابراین باید از هر عاملی برای جلب توجه رهگذران بهره ببرید. یکی از ایده های جالب، ساختن ویترینی جذاب است که رهگذارن بتوانند با آن عکس بگیرند و با دیگران به اشتراک بگذارند؛ بنابراین استفاده از رنگ های تند و اشکال هندسی می تواند منظره چشم گیری را خلق کند. البته باید به تناسب رنگ ها با اجناس نیز دقت کنید.

از شلوغ کردن بیش از حد ویترین خودداری کنید

همانطور که عوامل بیرونی حواس مشتری را پرت می نماید، شلوغی بیش از حد ویترین نیز می تواند چشم خریدار را خسته کند. همواره به خاطر داشته باشید که طراحی ویترین بوتیک شما باید حواس افراد را به سمت محصولات سوق دهد؛ بنابراین ساده نگه داشتن ویترین امری ضروری محسوب می شود.

اعتدال را رعایت کنید

هنگام طراحی ویترین بوتیک، چون اشیا اندازه، رنگ و سایه های متفاوت دارند، رعایت اعتدال در انتخاب آن ها بسیار مهم است. برای مثال معمولا وسایل بزرگتر با رنگ های تیره نزدیک به زمین و وسایل سبک تر و رنگی بالای ویترین قرار می گیرند. این نوع چیدمان از سنگین به نظر رسیدن ویترین جلوگیری می نماید. رعایت اعتدال در پخش کردن افقی عناصر در نیز صدق می نماید. قرار دادن نامتقارن وسایل یک طرف ویترین، عدم تقارن بدی را برای بیننده ایجاد می نماید.

نورپردازی یک عامل بسیار مهم است

از مهم ترین نکات در طراحی ویترین بوتیک، نورپردازی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. نورپردازی روی محصولات ویژه ای که در ویترین قرار گرفته اند، توجه خریدار را به خود جلب می نماید. برای انجام این کار نوری که از بالا به محصول بتابد، چندان چشم گیر نیست. نوری که بصورت مایل و روبرو به محصول بتابد، می تواند تصویری سه بعدی از آن را ایجاد نماید.

25 ایده جذاب برای طراحی ویترین بوتیک

هنگامی که تمام گام های بالا را برای طراحی ویترین بوتیک خود انجام دادید، حالا وقت آن است که به چشم خریدار به چیدمان اجرا شده نگاه کنید. زوایای مختلف ویترین را چک نموده و نقاط کانونی، نحوه چیدمان و اعتدال آن را بسنجید. در صورتی که از نتیجه نهایی راضی هستید، ویترین شما آماده پرده برداری است. یکی از بهترین سبک ها برای دکوراسیون بوتیک، سبک مینیمالیست است که ما آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

آیا تا به حال ویترین بوتیک طراحی نموده اید؟ لطفا ایده های خود را درباره طراحی ویترین بوتیک در انتهای همین صفحه در قسمت ارسال نظر با ما در میان بگذارید.

برگرفته از: shopify

منبع: setare.com
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 463

به "7 نکته در طراحی ویترین بوتیک" امتیاز دهید

1 کاربر به "7 نکته در طراحی ویترین بوتیک" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته در طراحی ویترین بوتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید