بازسازی آپارتمان: 315 اثر موزه صنعتی کرمان برای بازسازی انتخاب شدند

به گزارش پزشکی مدرن، آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان آنالیز و شناسنامه و ضرورت های مرمتی آثار اعلام شد.

بازسازی آپارتمان: 315 اثر موزه صنعتی کرمان برای بازسازی انتخاب شدند

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

در 14 اردیبهشت ماه امسال، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بازدید کرد و خاطرنشان کرد که آنالیز آثار از سوی متخصصان امر ضرورت دارد.

در پی اعلام این موضوع از سوی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گروهی از متخصصان و کارشناسان بازسازی با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نیمه دوم خرداد ماه، آثار موزه را آنالیز و اولویت بازسازیی آثار را خاطرنشان کردند.

در این طرح هزار و پنجاه اثر گنجینه موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان آنالیز شده است که 646 اثر از سهراب سپهری، 173 اثر از علی اکبر صنعتی، 151 اثر از هنرمندان نوگرای ایران، 19 اثر از هنرمندان خارجی و 61 اثر طراحی و نقاشی و بافته و پته کرمان است که هنرمندان این آثار نامشخص است.

بر اساس این آنالیز کارشناسی 315 اثرِ موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در اولویت نخست بازسازی قرار دارند که پس از تامین اعتبار لازم، بازسازی آثار انجام خواهد شد.

طرح تهیه شناسنامه بازسازیی آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان و بازسازی این آثار بر اساس ضرورت حفظ و نگهداری آثار این مجموعه که ارزش هنری و بعلاوه مالی دارند، انجام می گردد.

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این طرح گفت:

با توجه به اهمیت گنجینه موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان و ضرورت نگهداری از این آثار که ارزش های فرهنگی و هنری و مالی دارند، آنالیز و تهیه شناسنامه بازسازیی آثار انجام شد و امیدواریم با توجه با اهمیت این موزه و آثار آن برای استان کرمان، نهادها و موسسات استان برای بازسازی آثار حمایت و همراهی نمایند. سعی می گردد در تعامل و ارتباط با نهادها و موسساتی اعتبار و حمایت های لازم برای بازسازی آثار موزه فراهم گردد و به زودی آثار بازسازی شوند.

حسینی با تاکید بر توجه جدی به حفظ و نگهداری مجموعه ها و آثار هنری اضافه کرد:

موزه هنرهای صنعتی کرمان آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی دارد و از سرمایه های فرهنگی و مالی است که به حمایت احتیاج دارد.

موزه صنعتی کرمان که در سال 1318 تاسیس شده است، در شهر کرمان، خیابان شریعتی و حد فاصل میدان باغ ملی و چهار راه طهماسب آباد واقع است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1026

به "بازسازی آپارتمان: 315 اثر موزه صنعتی کرمان برای بازسازی انتخاب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: 315 اثر موزه صنعتی کرمان برای بازسازی انتخاب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید