چینی ها یکی از مهمترین قطعات خودروهای مرسدس بنز را تامین خواهند کرد!

به گزارش پزشکی مدرن، طبق اخبار شنیده شده، مرسدس بنز با یاری ارائه دهندگان چینی به پیشرفت رانندگی خودران خود سرعت می بخشد. این برای اولین بار است که مرسدس بنز فناوری رانندگی هوشمند خود را از یک تأمین کننده چینی اتخاذ می نماید.

چینی ها یکی از مهمترین قطعات خودروهای مرسدس بنز را تامین خواهند کرد!

امیرمسعود عابدین- مدل تمام الکتریکی CLA این خودروساز لوکس آلمانی، مجهز به یک فناوری رانندگی هوشمند سطح بالا از استارت آپ چینی Momenta شده است. این خودروی الکتریکی با فناوری مذکور قرار است در آوریل 2025 فراوری انبوه گردد.

Momenta در سال 2016 تأسیس شد و با پشتیبانی بنز در صنعت رانندگی هوشمند در چین به معروفیت رسید. این گزارش خاطرنشان می نماید که مرسدس بنز در اوایل سال 2017، یعنی تنها شش ماه پس از شروع به کار، در دور سرمایه گذاری سری B شرکت مومنتا پتانسیل های این شرکت را شناسایی نموده و در دور سری C به سرمایه گذاری خود ادامه داد.

بازار رانندگی هوشمند در چین به شدت رقابتی است و شرکت هایی مانند هواوی، نیو، اکسپنگ و شیائومی در حال حاضر ویژگی های پیشرفته یاری راننده را ارائه می دهند. در مقابل، پیشرفت مرسدس بنز در این زمینه عقب مانده است.

این تأخیر در اتخاذ ویژگی های رانندگی هوشمند بر امتیاز و رشد فروش برند مرسدس بنز در چین تأثیر گذاشته است. CLA نو، با هدف قرار دادن قشر جوان تر و مطلع تر از فناوری، در پی برطرف این شکاف است. CLA که بر روی پلت فرم مدولار مرسدس بنز (MMA) ساخته شده است، از معماری الکتریکی 800 ولت و قدرت شارژ تا 250 کیلووات پشتیبانی می نماید. این خودرو بعلاوه دارای سیستم عامل MB.OS اختصاصی مرسدس است که قدرت محاسباتی و تعامل کاربر را افزایش می دهد.

علاوه بر CLA، مرسدس بنز برنامه هایی را برای سه خط فراوری در چین ارائه نموده که از ویژگی های رانندگی هوشمند سطح بالا پشتیبانی می نمایند. نسخه شاسی بلند E کلاس که در انتها سال 2023 عرضه شد، شامل فناوری یاری راننده در بزرگراه است که به وسیله تیم تحقیق و توسعه مرسدس بنز چین پیشرفته است. مدل های EQS و S-Class از نرم افزار پیشرفته به وسیله انویدیا استفاده می نمایند.

تیم تحقیق و توسعه مرسدس بنز چین برای شبکه توسعه دنیای آن بسیار مهم است. این تیم در پروژه هایی مانند ویژگی پارکینگ اتوماتیک که در چین سرچشمه گرفت و متعاقباً در سراسر دنیا توسعه یافت، نقش مهمی داشته است. با توجه به پیشرفت های سریع شرکت های چینی در فناوری رانندگی هوشمند، مرسدس بنز به طور فزاینده ای بر قابلیت های تحقیق و توسعه چینی خود تکیه می نماید.

منبع: carnewschina

322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 خرداد 1403 بروزرسانی: 18 خرداد 1403 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1356

به "چینی ها یکی از مهمترین قطعات خودروهای مرسدس بنز را تامین خواهند کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها یکی از مهمترین قطعات خودروهای مرسدس بنز را تامین خواهند کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید