تور ارزان دبی: هواپیمایی امارات : ایرباس می تواند توسعه A380 را ضمانت کند
به گزارش پزشکی مدرن، قرارداد از پیش مشخص شده هواپیمایی امارات در خصوص خریدن هواپیماهای A380 از ایرباس، از طرف این شرکت هواپیمایی معلق شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه خبر، با ما همراه شوید.
با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بینالمللی و پیشرفته را سیاحت کنید.
بر اساس خبرگزاری رویترز از دبی، هواپیمایی امارات بر این باور است که ایرباس می تواند درخواست های صاحب هواپیمایی و دولت دبی را عملی کند. این درخواست شامل ضمانت کردن توسعه برنامه A380 های غول پیکر به وسیله طراح هواپیمای اروپایی است.
این خبر را تیم هفر گزارش نموده و به وسیله الکساندر کرنول در خبرگزاری رویترز، نوشته شده است.
صدمین A380 ایرباس متعلق به هواپیمایی امارات در طول جشن تحویل در دفتر مرکزی کمپانی هواپیمایی در هامبورگ، آلمان.
تیم کلارک، مدیر امارات ایرلاین روز سه شنبه در شوی هوایی دبی به خبرنگاران گفت:
من مطمئن هستم اگر ما به سفارش بعدی نزدیک شویم، هیئت مدیره ایرباس، تعهدات لازم را متقبل خواهند شد.
یک سفارش برای سوپرجامبوهای A380 با ارزش 16 میلیارد دلار (64 هزار میلیارد تومان) که انتظار می رفت بر سر آن توافق به عمل آید، در لحظه آخر در روز یکشنبه، با شکست روبرو شد و امارات و ایرباس را مجبور به گفتمان های بیشتری برای نهایی کردن این قرارداد کرد.
کلارک زمانی برای به توافق رسیدن را معین ننموده است، ولی در روز دوشنبه اشاره نمود این موضوع ممکن است هفته ها یا ماه ها به طول بیانجامد.
مدیر اجرایی ایرباس، تام اندرز، شوی هوایی روز دوشنبه را ترک کرد، اگرچه مدیر فروش، جان لیهی در این رویداد ماند تا تلاشی برای برقراری دوباره گفتمان های اضطراری در خصوص تعلیق غیرمنتظره قرارداد A380 کند.
کلارک گفت هر دوی شرکت های هواپیمایی امارات و فلای دبی که صاحب آن ها دولت دبی است، ممکن است به هواپیماهای سایز مبه وسیلهی که بوئینگ در حال توسعه آن ها است، علاقه مند باشند.
کلارک گفت:
چه در فلای دبی یا در امارات، که نسبت به همواره، روابط کاری نزدیک تری با هم برقرار نموده اند، آیا با ورود هواپیماهای نو، به بازار کاری یکدیگر صدمه وارد نمی نمایند؟ خیر، با برنامه ریزی در مسیرهای موردنظر، مسئله ای نخواهد بود.
هواپیمای مورد نظر، با اصلاح فضای بار و با قابلیت حمل 225-275 مسافر، مناسب برای مسیرهایی که هواپیمایی امارات، نخواهد بود و کاربری آن در خطوط دیگری است.
اما کلارک گفت صنعت هوایی، پذیرای هواپیمای نو، خواهد بود.
او گفت:
من می توانم جایی در اروپا برای آن ببینم. من می توانم جایی در بین قاره ای آمریکا و آسیا برای آن ببینم.
وی افزود:
این هواپیما مناسب بازارهایی با فرودگاه های متراکم ولی با ترافیک باری کم است. در جایی که هواپیمایی ها ممکن است به انتخاب هواپیمای دو طبقه سنتی با بیش از 250 مسافر، علاقه ای نداشته باشند.
او گفت:
با نگاه از منظر صنعتی، من فکر می کنم حوزه ای برای آن وجود دارد.
از کلارک 67 ساله، مهره ای موثر در صنعت هواپیمایی که به وسیله همتای انگلیسی خود، ارتقا پیدا کرد، سوال شد که آیا قصد بازنشستگی دارد یا خیر؛ وی گفت:
من هنوز اینجا هستم.
وی بعلاوه گفت موفقیت نهایی او در امارات تضمین شده خواهد بود و این هواپیمایی دارای تیم اجرایی بسیار قوی ای است.
منبع: کجارو / reuters.com