ورود امارات به باشگاه کشورهای فضایی با مهندسی بانوی ایرانی تبار

به گزارش پزشکی مدرن، نخستین ماموریت فضایی دنیای عرب بامداد امروز با پرتاب کاوشگر امید از مرکز فضایی تانه گاشیما در ژاپن با موفقیت انجام شد و امارات متحده عربی با مدیریت و مهندسی ساره امیری به جمع اعضای باشگاه فضایی ها پیوست.

ورود امارات به باشگاه کشورهای فضایی با مهندسی بانوی ایرانی تبار

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، کاوشگر امید ساعت 6:58 صبح به وقت محلی از پایگاه تانه گاشیما در جنوب ژاپن به سمت فضا رفت و یک ساعت بعد از موشک جدا شد تا به سوی مدار مریخ حرکت کند. پس از این اتفاق، اتاق پایش مرکز فضایی ژاپن سرشار از شور و تشویق شد و همزمان در آن سوی آب ها در دبی، خانم امیری به عنوان قائم مقام مدیر پروژه ماموریت مریخ امارات از شادی بی اندازه و وصف ناشدنی خود گفت.

امیری که وزیر علوم پیشرفته دولت امارات است و اصالتی ایرانی و بلوچ دارد، در پخش مستقیم پرتاب کاوشگر امید از تلویزیون امارات حضور یافت و گفت: آنچه امروز رخ داد، آینده امارات است. اعزام نخستین کاوشگر دنیای عرب به مریخ یکی از سه پروژه جهانی با یک ماموریت مشترک آن هم در زمانه ای است که زمین و مریخ در نزدیک ترین فاصله به هم قرار دارند. تیان ون-1 در چین و مریخ 2020 در آمریکا دیگر ماموریت های مریخی پس از موفقیت کاوشگر امید هستند.

بر اساس برآورد ناسا، زمین و مریخ ماه اکتبر آینده به فاصله 62 میلیون کیلومتری از هم می رسند که نزدیک ترین فاصله این دو سیاره است. کاوشگر امید ماه فوریه 2021 در مدار مریخ قرار می گیرد؛ درست همزمان با 50 سالگی اتحاد هفت امیرنشین و تشکیل کشور امارات متحده عربی. امید برخلاف دو پروژه چینی و آمریکایی سال 2020 برنامه ای برای نشستن روی سطح مریخ ندارد و فقط به اندازه یک سال مریخی (687 روز زمینی) در مدار آن می چرخد.

هدف تمام ماموریت های مریخی آزمایش و امکان سنجی سکونت انسان در سیاره سرخ تا 100 سال آینده است. از دهه 1960 به این سو ده ها کاوشگر عمدتا آمریکایی برای رسیدن به مریخ تلاش کرده و بسیاری از آنها هرگز در مدار قرار نگرفته اند یا در فرود آمدن در سطح سیاره سرخ ناکام بوده اند. رسیدن به مریخ سال ها چندان جدی گرفته نمی شد تا اینکه 10 سال پیش در سطح آن آب دیده شد. پس از آن بود که دانشمندان ماموریت های مریخی را از سر گرفتند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 167

به "ورود امارات به باشگاه کشورهای فضایی با مهندسی بانوی ایرانی تبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود امارات به باشگاه کشورهای فضایی با مهندسی بانوی ایرانی تبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید