نکاتی درباره جذب، توسعه و حفظ مشتریان در یک محیط چندکاناله

به گزارش پزشکی مدرن، به گزارش خبرنگاران، در کتاب راهنمای مدیریت ارتباط با مشتری، مدیران در پی یافتن راهکارهایی برای بقا و رشدشان هستند. شرایط مالی و محیطی بسیار پیچیده شده است؛ آیا در این شرایط غیر از مشتریان خوب، عامل دیگری می تواند منجر به سودآوری گردد؟ از همین رو بسیاری از مدیران و صاحبان کسب وکار، در پی حل مسائل مربوط به مشتریان هستند و در این راه، به وجود سیستم CRM پی می برند؛ اما منابع موجود برای شناخت این سیستم یا کتاب های حجیم درسی هستند و یا مطالبی سطحی که اطلاعات مناسبی انتقال نمی دهند.

نکاتی درباره جذب، توسعه و حفظ مشتریان در یک محیط چندکاناله

در این کتاب به سؤالات زیر پرداخته می گردد: پیشران ها و محرک های استفاده از CRM چه هستند؟ مشتریان امروزی چه ویژگی های متفاوتی دارند؟ چگونه مشتریان را بشناسیم و دسته بندی کنیم؟ چگونه باید مضمون های CRM را مدیریت کرد؟ چگونه برای این سیستم برنامه ریزی کنیم؟ چگونه این سیستم را استقرار دهیم؟ چگونه پروژه های CRM را کنترل کنیم؟

استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) یکی از پیشران های اصلی، کار تیمی بین وظیفه ای چه در درون سازمان و چه در بیرون آن هستند تا ارزش و عملکرد کسب وکار بهبود یابد. در پس پرده، افراد به شکل فزاینده ای در حال به دست گرفتن کنترل سرنوشت خویش هستند و در چنین وضعیتی، CRMباید در برابر آن ها قرار گیرد. انسان ها دیگر منتظر نمی مانند تا آن ها را پیدا کنیم؛ آن ها جستجو می نمایند تا راهکار ها و خدمات مورداحتیاجشان را پیدا نمایند، کنترل اطلاعات و پرونده شان را در دست داشته باشند و خودشان معین نمایند سازمان چگونه با آن ها تعامل کند. مجموعه این عوامل مدیریت ارتباط با فروشنده(VRM) نامیده می گردد. سهولت جابجایی بین تأمین نمایندگان به معنی تأکید بر راحتی، ارزش و اعتماد برای ایجاد روابط موفقیت آمیز است.

مدیران در پی یافتن راهکارهایی برای بقا و رشدشان هستند. شرایط مالی و محیطی بسیار پیچیده شده است؛ آیا در این شرایط غیر از مشتریان خوب، عامل دیگری می تواند منجر به سودآوری گردد؟ از همین رو بسیاری از مدیران و صاحبان کسب وکار، در پی حل مسائل مربوط به مشتریان هستند و در این راه، به وجود سیستمCRM پی می برند.

کتاب راهنمای مدیریت ارتباط با مشتری به شما یاری می نماید تا CRM و VRM را از سطح استراتژیک تا استقرار عملی به خوبی درک کنید. یک استراتژی CRM مؤثر می بایست تغییرات قابل ملاحظه ای برای مشارکت، سودآوری، رشد عایدی و پایداری هر کسب وکاری فارغ از نوع سازمان (شرکت بزرگ، کوچک یا میانه (SME)، غیرانتفاعی یا دولتی) و نوع مشتری (فرد، شهروند یا عضو سازمان) ایجاد کند.

مترجم در مقدمه این کتاب آورده است: مدیران، افرادی پرمشغله هستند و به همین علت می بایست منابعی برای آن ها تهیه گردد که در کوتاه ترین زمان ممکن، اطلاعات مفید و مؤثر در اختیارشان قرار گیرد. به منظور رفع این احتیاج و بعلاوه رسالت حرفه ای خود بر آن شدم تا کتابی فراهم کنم که هم تندآموز باشد و هم اطلاعات مفیدی در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری ارائه دهد. ترجمه این کتاب که ویرایش دوم یک کتاب از سری معروف کتاب های جیبی مدیریت است، به همین منظور انجام شد و تا حد زیادی می تواند خلاء آگاهی های مدیران را رفع کند.

کتاب راهنمای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به وسیله دیوید الکساندر و چارلز ترنر نگاشته شده است و به وسیله فرشید عبدی ترجمه و از سوی انتشارات پویش مدام در 110 صفحه و با قیمت 149000تومان روانه بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 تیر 1402 بروزرسانی: 22 تیر 1402 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1315

به "نکاتی درباره جذب، توسعه و حفظ مشتریان در یک محیط چندکاناله" امتیاز دهید

1 کاربر به "نکاتی درباره جذب، توسعه و حفظ مشتریان در یک محیط چندکاناله" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی درباره جذب، توسعه و حفظ مشتریان در یک محیط چندکاناله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید