موفقیت این شاسی بلند لوکس و کوچک ژاپنی به حفظ قیمت آن در کانال 30 هزار دلار بستگی دارد!

به گزارش پزشکی مدرن، لکسس ال بی اکس در همان نگاه اول شبیه یک بچه سامورایی به نظر می رسد که تمامی عناصر طراحی مورد علاقه لکسس را در ابعادی فشرده همراه خود دارد.

موفقیت این شاسی بلند لوکس و کوچک ژاپنی به حفظ قیمت آن در کانال 30 هزار دلار بستگی دارد!

خبرنگاران - تقاضای بالا در بازار جهانی برای کراس اوورهای سوپر کامپکت یا به جمع و جور موجب شده تا برندهایی مانند لکسس نیز به فکر حضور قدرتمند در این بخش باشند. پیش از این نیسان با جوک، تویوتا با سی اچ-آر، جیپ با اونجر و حتی یاریس کراس از خود تویوتا رقابت داغی را ایجاد نموده اند و ظاهرا لکسس نیز با کراس اوور LBX وارد این میدان می گردد.

لکسس ال بی اکس در همان نگاه اول شبیه یک بچه سامورایی به نظر می رسد که تمامی عناصر طراحی مورد علاقه لکسس را در ابعادی فشرده همراه خود دارد. برای مثال جلوپنجره را توجه کنید که دقیقا کوچک شده طراحی مورد علاقه لکسس است و در خصوص سایر بخش ها نیز همین شرایط کاملا قابل احساس است.

لکسس ال بی اکس از منظر ابعاد برابر با 4190 میلیمتر در طول، 1825 میلیمتر در عرض و 1545 میلیمتر در ارتفاع پیشرفته است. فاصله بین محورهای خودرو نیز 2850 میلیمتر است. این ساختار روی رینگ های آلومینیومی 18 اینچی جابجا می گردد. با این ابعاد متوجه می شویم که لکسس ال بی اکس مقداری از یاریس کراس بزرگ تر است.

این شاسی بلند کوچک ژاپنی کمتر از 1300 کیلوگرم وزن دارد و نکته جالب اینکه امکان سفارش سامانه تمام چرخ محرک نیز برای آن در نظر گرفته شده است. در بخش جعبه دنده فقط نمونه سی وی تی ارائه می گردد.

در رابطه با پیشرانه باید به تپنده 3 سیلندر هیبرید 1.5 لیتری اشاره کنیم که حدود 134 اسب بخار خروجی و 185 نیوتن متر گشتاور دارد. خودرو طی 9.2 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد. شاخص یدک کشی لکسس ال بی اکس نیز حدود 750 کیلوگرم محاسبه شده است.

لکسس ال بی اکس

سیستم تعلیق لکسس LBX در محور جلو از نوع مک فرسون و در قسمت عقب از نوع محور پیچشی است. در تریم چهار چرخ محرک، تعلیق عقب از نوع دوبل جناغی است. در رابطه با جزئیات سیستم هیبرید اطلاعات دقیقی اشاره نشده اما ظاهرا یک موتور برقی روی محور عقب قرار خواهد گرفت.

نگاهی نیز به اطلاعات منتشره در رابطه با کابین داشته باشیم. اینجا از نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتال برای اطلاعات کیلومتر، نمایشگر هداپ(آپشن) و بعلاوه یک نمایشگر 9.8 اینچی لمسی ویژه تنظیمات سیستم تفریح استفاده شده است.

از دیگر امکانات کابین می توان به پشتیبانی از اپل کارپلی کابلی و اندروید اوتو بی سیم، سیستم صوتی از برند مارک لوینسون با 13 اسپیکر و یک ساب ووفر، پوشش چرم و آلکانتارا و... اشاره نمود.

قیمت رسمی ال بی اکس هنوز معین نیست اما کارشناسان معتقدند اگر لکسس این شاسی بلند را در محدوده 35 هزار دلار روانه بازار کند، ارزش خرید بالایی در مقابل رقبای خود خواهد داشت. البته ارائه چنین قیمتی با توجه به هزینه های فراوری ممکن است سخت باشد اما با توجه به برچسب قیمت 27 هزار دلاری یاریس کراس و بعلاوه 41 هزار دلار برای لکسس ان اکس350، چناچه لکسس بخواهد موفقیت ال بی اکس را تضمین کند ناچار به حفظ قیمت آن در کانال 30 هزار دلار است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1301

به "موفقیت این شاسی بلند لوکس و کوچک ژاپنی به حفظ قیمت آن در کانال 30 هزار دلار بستگی دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت این شاسی بلند لوکس و کوچک ژاپنی به حفظ قیمت آن در کانال 30 هزار دلار بستگی دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید