تور ارزان چین: مشکل خانه های خالی در چین ، ایران چه درسی می تواند بگیرد؟

به گزارش پزشکی مدرن، به گزارش خبرنگاران، وجود 65 میلیون مسکن خالی در چین، بخش ساخت و ساز این کشور را تهدید می نماید. علت؟ دولت چین در 2 دهه گذشته، با هدف تامین مسکن برای خانه اولی ها، اقدام به مداخله ای انبوه در این حوزه نموده است.

تور ارزان چین: مشکل خانه های خالی در چین ، ایران چه درسی می تواند بگیرد؟

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

آنگونه که دنیای اقتصاد گزارش داده، حالا نه تنها این هدف محقق نشده که تعدادی شهر ارواح نیز با انبوهی خانه خالی در اطراف کلان شهرها به وجود آمده اند.

تهدید بخش ساخت و ساز چین

در ایران نیز معضل خانه های خالی کمابیش دیده می گردد.

به اعتقاد حسین عبده تبریزی، اقتصاددان مشکل مازاد ساخت مختص ایران نبوده و در بعضی کشورها اتفاق افتاده است اما در هیچ کشوری، ابعاد آن به میزان چین نیست.

او شرح می دهد: بخش ساخت و ساز در چین، آن چنان با مازاد ساخت روبه رو است که مقامات نگرانند این بخش دیگر نتواند پیشران اصلی اقتصاد باشد.

فرهنگ پس انداز با خرید مسکن

عبده تبریزی در یادداشتی افزوده است، شرایط نامتعادل عرضه و تقاضا نشان می دهد همچون ایران، در چین هم فرهنگ پس انداز با خرید مسکن رواج دارد.

در این کشور نیز، اجاره ها آنچنان رشد نموده اند که در بعضی شهرها دولت سقف حداکثر پنج درصدی را برای افزایش سالیانه اجاره مشخص نموده است.

تشویق به ساخت با انگیزه کسب عایدی

عبده تبریزی تاکید نموده که دولت چین (اجاره دهنده زمین ها) مثل شهرداری ها در ایران، با انگیزه اقتصادی و بی توجه به تقاضا، ساخت بیشتر را تشویق نموده است.

به اعتقاد او، مشابهت های دو کشور که هم خانه خالی دارند و هم خانوارهای زیادی که توان خرید و اجاره آنها را ندارند، حاوی درس هایی برای ایران است.

مطالعه متن کامل یادداشت این اقتصاددان با عنوان معضل خانه های خالی در ایران و چین پیشنهاد می گردد.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 923

به "تور ارزان چین: مشکل خانه های خالی در چین ، ایران چه درسی می تواند بگیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: مشکل خانه های خالی در چین ، ایران چه درسی می تواند بگیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید