ضیافت تابستانه کتاب در کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری

به گزارش پزشکی مدرن، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شهرکرد، به منظور ارتقای فرهنگ کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت بچه ها، نوجوانان و جوانان، تا به امروز بیش از یک هزار و 100 عنوان برنامه فرهنگی آموزشی در قالب طرح کتابخانه تابستانه من در کتابخانه های چهارمحال و بختیاری اجرا شده است.

ضیافت تابستانه کتاب در کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری

همزمان با شروع فصل تابستان کتابخانه های عمومی این استان، در طرح فرهنگی ترویجیکتابخانه تابستانه من با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی آموزشی، میزبان دوستداران کتاب هستند.

در طرح کتابخانه تابستانه من برنامه های متنوعی شامل نشست های قصه گویی، دست آفرینش های کاغذی، آموزش نقاشی، آموزش بازی های بومی محلی، ساخت روزنامه دیواری، نمایش نامه خوانی و اجرای نمایش خلاق، کارگاه آموزش نقالی، شاهنامه خوانی و نشست های کتاب خوان جهت علاقه مند کردن بچه ها و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی، شناسایی علایق و کشف استعدادهای آنها در حال برگزاری است. 865 عنوان برنامه به صورت رایگان از ابتدای تابستان تا کنون ویژه بچه ها و نوجوانان برگزار شده است.

برگزاری 169 کارگاه آموزشی در قالب آموزش های مهارتی، ارتقای سواد اجتماعی، آشنایی با هنرهای خانگی و سواد علمی برای گروه های مختلف سنی، اجرای 198جلسه مطالعاتی و 22 جلسه مشاوره ویژه مادران خانه دار از دیگر برنامه های در حال اجرا در کتابخانه های عمومی این استان است.

جلسات محافل ادبی نوجوان و محافل بزرگسال با حضور شعرا، همراه با آموزش های مربوط به اصول و قواعد شعری و داستان نویسی از دیگر برنامه های کتابخانه های عمومی این استان در فصل تابستان است.

آشنایی و انس با کتابخانه و معرفی خدمات آن، ساماندهی اوقات فراغت اعضا به خصوص بچه ها و نوجوانان، ارتقا و آموزش مطالعه مفید و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، فراگیری و ترویج ارزش های ایرانی- اسلامی در میان اعضا، تکریم ارباب رجوع و برقراری عدالت فرهنگی از مهم ترین اهداف اجرای طرح کتابخانه تابستانه من بوده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1331

به "ضیافت تابستانه کتاب در کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضیافت تابستانه کتاب در کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید