ضرورت اختصاص نیم درصد از منابع بودجه عمومی به صندوق نوآوری

به گزارش پزشکی مدرن، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی درباره جلسه اخیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با رئیس و اعضای هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی درباره ارزیابی عملکرد این صندوق در دوره جدید استقرار هیات عامل گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی ظرفیت خوبی است که براساس قانون ایجاد شده است. این صندوق رویکرد مطلوبی در حمایت از شرکت های دانش بنیان داشته است. سال جاری هم در بحران کرونا اقدامات خوبی از سوی این صندوق صورت گرفت.

ضرورت اختصاص نیم درصد از منابع بودجه عمومی به صندوق نوآوری

وی اضافه کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی با حمایت از فراوریکنندگان اقلام مرتبط با پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا این امکان را فراهم کرد که بسیاری از تجهیزات مورد احتیاج در حوزه درمانی و بهداشتی در کشور مانند تجهیزات اتاق عمل، بیهوشی، ونتیلاتور، ماسک و... فراوری گردد.

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر اینکه این کمیسیون نگاه مثبتی به عملکرد این صندوق دارد تا از ظرفیت های این صندوق برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان استانی هم استفاده گردد، تاکید نمود: در حمایت از شرکت های دانش بنیان در سراسر کشور باید به نقطه ای برسیم که همه استان های کشور فرصت حمایت از این شرکت ها و تجاری سازی ایده ها را داشته باشند.

وحیدی با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان و ضرورت افزایش سرمایه این صندوق تاکید نمود: باید این سرمایه افزایش پیدا کند و از طرفی هم براساس قانون دولت مکلف شده است سالانه نیم درصد از منابع بودجه عمومی خود را به صندوق نوآوری اختصاص دهد، اما در این فاصله فقط کمتر سه هزار میلیارد تومان سرمایه آن تامین شده است، یعنی عملا آن را نپرداخته و این باعث عقب ماندن ظرفیت کاری صندوق می گردد؛ آن هم در مجموعه ای که می تواند اقتصاد دانش بنیان را در کشور متحول کند.

وی با بیان اینکه تا به امروز سرمایه مورد احتیاج صندوق نوآوری تامین نشده است، در خصوص برنامه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای اختصاص منابع مناسب و بودجه به صندوق نوآوری گفت: ما در این راستا مکاتباتی با دولت برای تامین بودجه مورد احتیاج صندوق نوآوری انجام خواهیم داد، چراکه امروز ظرفیت بسیار کارآمدی در حوزه دانش بنیان به وجود آمده و ما امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم به ثمر بنشیند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس تاکید نمود: صندوق نوآوری و شکوفایی ظرفیت خوبی برای گسترش اقتصاد دانش بنیان است و می تواند در تحقق شعار سال جاری که جهش فراوری است، یاری رسان باشد و با حمایت از شرکت های دانش بنیان جهش فراوری را رقم بزند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 176

به "ضرورت اختصاص نیم درصد از منابع بودجه عمومی به صندوق نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت اختصاص نیم درصد از منابع بودجه عمومی به صندوق نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید