دوج رم الکتریکی؛ نفوذ تکنولوژی سبز به خودروهای تجاری آمریکا

به گزارش پزشکی مدرن، شاید چند سال پیش ایده ساخت یک دوج رم الکتریکی شبیه به رویایی دور به نظر می رسید، اما اکنون ثابت شده که در دنیای تجارت هیچ محدودیتی وجود ندارد. تسلا سایبرتراک و ریویان R1T دو پیکاپ تمام الکتریکی هستند که به تازگی به بازار معرفی شده اند.

دوج رم الکتریکی؛ نفوذ تکنولوژی سبز به خودروهای تجاری آمریکا

این ایده حتی از استارتاپ های فناورانه نیز فراتر رفته و خودروسازان عظیم همچون فورد به فکر ساختن نسخه الکتریکی از فورد F-150 افتاده اند. این خودرو در اواخر امسال میلادی یا اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

البته فراوری پیکاپ پرفروش فورد F-150 با موتور احتراق داخلی همچنان ادامه دارد و مشتریان همچنان پیکاپ را با پیشرانه بنزینی یا دیزلی می پسندند.

رقابت پیکاپ های الکتریکی جذاب تر می شود

بر همین اساس یکی دیگر از خودروسازان شناخته شده در حوزه فراوری پیکاپ، از احتمال عرضه قریب الوقوع یک پیکاپ الکتریکی خبر داده است. این خودروساز دوج با مدل وانت رم است که یکی از رقبای اصلی فورد در بازار پیکاپ ها به شمار می رود.

مطابق اعلام نظر مایک منلی، مدیر عامل گروه فیات کرایسلر، در صورتی که در آینده نزدیک سهم بازار پیکاپ های مجهز به موتور احتراق داخلی کاهش یابد، دوج آماده است تا با عرضه چند مدل پیکاپ الکتریکی نیازهای مشتریان را پاسخ دهد.

منلی این اظهارات را در تبادل نظر با خبرگزاری دیترویت نیوز اعلام کرد. وی در پاسخ به این سؤال که چرا فیات کرایسلر از اعلام نظر قطعی در مورد عرضه دوج رم الکتریکی خودداری می نماید، پاسخ داد: ما هنوز به دیدگاه مشترکی در مورد عرضه این خودروها نرسیده ایم و مذاکرات بین شرکت های زیرمجموعه ادامه دارد. از سوی دیگر در مورد پذیرش یا عدم پذیرش پیکاپ های الکتریکی در بازار آمریکای شمالی تردید وجود دارد.

با این حال به نظر می رسد که بازار توانایی پذیرش پیکاپ الکتریکی را دارد و اینکه فیات کرایسلر در این خصوص صحبت نمی نماید، دلیلی بر ایجاد نبود تقاضا در بازار نیست.

فیات کرایسلر به دنبال کشف فرصت ها با دوج رم الکتریکی

نخستین تجربه فیات کرایسلر در حوزه ساخت خودروهای برقی، مربوط به جیپ می شود. تا به امروز سه مدل جیپ رنگلر، جیپ کامپس و جیپ رنگاد در مدل های الکتریکی یا پلاگین هیبریدی معرفی شده اند.

با این وجود برند دوج به دنبال فرصت های دیگری در سایر بخش های بازار می شود. محصول جدید این شرکت به نام رم Rebel TRX طی سه ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد و می تواند سهم رم را در بخش وانت ها افزایش دهد و برند دوج را با یک رم الکتریکی قدرتمند تقویت کند.

منبع: autoevolution

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 202

به "دوج رم الکتریکی؛ نفوذ تکنولوژی سبز به خودروهای تجاری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوج رم الکتریکی؛ نفوذ تکنولوژی سبز به خودروهای تجاری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید