در انتخاب نام تجاری شرکت خود این اشتباهات را نکنید!

به گزارش پزشکی مدرن، نام تجاری خود را ماندگار کنید

در این مطلب به شما چند اشتباه معمول را که کارآفرینان در انتخاب نام تجاری برای کسب وکارشان انجام می دهند، معرفی می کنیم. چنانچه با خواندن آن و با دوری از این اشتباهات می توانید نام تجاری ماندگار و مناسبی برای خود تهیه کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

در انتخاب نام تجاری شرکت خود این اشتباهات را نکنید!
  • استفاده از چاشنی مخصوص و منحصربه فرد برای لعاب نام شرکت تجاری

هرگز نام خدمات و محصولات آن شرکت را در نام شرکت به کار نبرید. در ابتدا همچنان که شرکت به سمت توسعه و رشد پیش می رود که قطعا این طور است، شما امکان دارد توجه مشتریان خود و درآمدی را که در مدت تعیین انتظار داشتید از دست بدهید. ثانیا؛ زمانی که نام محصولات عمده یا برچسب توصیفی خدمات را روی شرکت خود می گذارید، ممکن است طبق قانون برای ثبت آن در کسب و کارتان به مشکل برخورد کنید. به طور مثال نام شرکت Apple اساسا در ارتباط با کامپیوتر و محصولات الکترونیکی آن نیست ولی حمایت قابل توجهی را دارا است. با این حال خط ظریفی میان متمایز و خلاق بودن یا مبهم و بی ربط بودن هست. علاوه بر این باید از اسامی شعار مانند و کلیشه ای که در اغلب نام شرکت ها استفاده شده، دوری کرد. مانند کلمات: همکاری، اهرم، اوج…، که در اثر استفاده زیاد معنی اصلی خود را از دست داده و برای مشتریان کسل کننده شده اند.

  • انتخاب نام های با طول و دراز

هر چقدر نام تجاری طولانی تر باشد، شانس کمتری برای به خاطرسپردن آن هست. اغلب نام های به یادماندنی؛ مانند آمازون، اپل و… دارای دو یا سه کلمه هستند. حتی شرکت های بزرگ که نام های طولانی دارند، از نام کامل خود استفاده ننموده و علامت اختصاری آن را به کار می برند. مانند شرکت PricewaterhouseCoopers که از نام اختصاری PwC روی محصولاتش استفاده می نماید.

  • بکاربردن نام هایی با دسترسی سخت

آیا نامی که انتخاب نموده اید قبلا استفاده شده یا خارج از دسترس است؟ اگر قبلا ثبت شده یا به وسیله شرکت دیگری مورد استفاده قرار گرفته باشد، شما نمی توانید آن را به کار ببرید.

  • پا را از محل اقامتتان درازتر نکنید!

اگر در آینده قصد دارید شرکت را در خارج از محدوده جغرافیایی خود توسعه بدهید، از آوردن شرح جغرافیایی در نام شرکت که می تواند فعالیت آن را دچار محدودیت نموده، خودداری کنید. البته در اینجا هم خطوط ظریفی وجود دارد. از طرفی آوردن نام شهر در نام شرکت ممکن است توسعه بالقوه آن را محدود کند و از طرف دیگر می تواند ایجاد جذابیت نموده و آن شرکت را از شرکت های مشابه در منطقه ها دیگر تمایز دهد.

  • انتخاب نام هایی که حتی خودتان هم نمی توانید به درستی آن را تلفظ کنید.

حتما نام های انتخابی را از لحاظ املایی مورد آنالیز قرار دهید. وقتی در نام یک شرکت غلط املایی وجود داشته باشد، باعث می گردد که شرکا، کارمندان و مشتریان بالقوه اعتماد خود را نسبت به توانایی های شما از دست بدهند. حتی اگر این اشتباه املایی را شرح دهید، مخاطبان خود را برای همواره از دست خواهید داد.

  • نام تجاری را آزمایش نکنید

قبل از آنکه نام خود را نهایی کنید در خصوص بازخورد آن تحقیق کنید. کشف کنید که مخاطبان و مشتریان در خصوص برند انتخابی شما چه نظر و احساسی دارند. یک لوگو مشابه با نام های مختلف و با توجه به کسب و کارتان خلق نموده و در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. یا حتی روش های علمی بیشتری برای آزمایش نام برند کسب و کارتان به کار ببرید. شما حتی می توانید به وسیله رسانه های اجتماعی نام های انتخابی تان را به اشتراک گذاشته و در خصوص آنها نظرسنجی انجام داده تا ببینید کدام یک از نام های انتخابی شما، بیشترین موافقت را کسب می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1065

به "در انتخاب نام تجاری شرکت خود این اشتباهات را نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در انتخاب نام تجاری شرکت خود این اشتباهات را نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید