ترامپ بیش از کرونا آمریکایی ها را سردرگم نموده ، 600 دروغ در 14 هفته

به گزارش پزشکی مدرن، در حالی که کرونا جامعه آمریکا را همچون توفانی درنوردیده و شمار مبتلایان از مرز چهار میلیون نفر گذشته، اظهارات دروغین ترامپ درباره این ویروس، آمریکایی ها را نگران و سردرگم نموده است.

ترامپ بیش از کرونا آمریکایی ها را سردرگم نموده ، 600 دروغ در 14 هفته

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که ویروس کرونا جامعه آمریکا را همچون توفانی درنوردیده و شمار مبتلایان از مرز چهار میلیون نفر گذشته، اظهارات دروغین دونالد ترامپ درباره این ویروس، آمریکایی ها را نگران و سردرگم نموده است بطوریکه بعضی رسانه ها در این کشور او را دروغگوترین مقام می دانند.

رسانه های آمریکایی با تمرکز بر اظهارات نادرست و غلط ترامپ درباره ویروس کرونا، شمار اظهارات نادرست وی را حداقل بالغ بر 600 مورد بر شمرده اند.

بعضی از گفته های غلط و سراسر اشتباه ترامپ درباره ویروس کرونا حتی تاثیر مستقیمی در مرگ افراد داشته است مانند توصیه های او به استفاده از دارو هایی که از سوی مراکز بهداشت درمان آمریکا و حتی از سوی سازمان دنیای بهداشت منع شده است. بعضی شهرواندان آمریکایی به استفاده از داروی پیشنهادی وی برای از بین بردن ویروس کرونا روی آورده که منجر به مسمومیت و بعضا منتهی به مرگ آن ها شده است.

بیش از 600 دروغ کرونایی در 14 هفته

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام نموده است ترامپ با حداقل 654 مورد نادرست طی تنها 14 هفته در خصوص همه گیری ویروس کرونا، دروغگوترین رئیس جمهوری در خصوص این بحران همه گیر شناخته شده است.

رئیس جمهوری آمریکا درباره انجام آزمایش های کرونایی، محدودیت های سفر، درباره آنچه باراک اوباما از بابت مایحتاج مورد احتیاج (بیمارستان ها) برجای گذاشته و حتی درباره آنچه خود شخصا درباره ویروس کرونا گفته، دروغ می گوید. او درباره اعمال محدودیت سفر اتباع چین به آمریکا از اوایل ماه فوریه گذشته نیز دروغ گفته بود و به گفته مقامات مسئول مرتبط دراین زمینه چنین محدودیتی صورت نگرفته بود.

از دیگر مواردی که ترامپ در زمینه همه گیری ویروس کرونا دروغ پردازی نموده، 13 بار این اظهارنظر دروغ بود که در آمریکا مجموع آزمایش های انجام شده درباره کرونا، بیش از مجموع تمام ازمایش های کرونایی است که در سطح دنیا انجام شده است.

بروز فاجعه بهداشتی و مالی در پی دروغ های ترامپ

نشریه آمریکایی آتلانتیک (The Atlantic) نیز با متمرکز شدن بر جزییات اظهارات نادرست رئیس جمهوری آمریکا طی مدت همه گیری ویروس کرونا در این کشور نوشت: دروغ های ترامپ درباره همه گیری ویروس کرونا تمامی ندارد. دروغ های مکرر ترامپ در خصوص ویروس کرونا منجر شده آمادگی آمریکایی در مواجهه با این بحران به نوعی با سرگردانی همراه باشد، دروغ های عظیم ترامپ باعث بروز فاجعه بهداشتی و مالی در کشور شده است.

آتلانتیک آنگاه به بعضی از اظهارات دروغ رئیس جمهوری آمریکا در زمینه ویروس کرونا پرداخته و می نویسد: وی در هفتم فوریه (18 بهمن 1398) و 19 فوریه (30 بهمن 1398) گفته بود ویروس کرونا با گرم تر شدن هوا و تا ماه آوریل ضعیف خواهد شد، در واقع اظهارنظر درباره اینکه ویروس کرونا تا آن موقع امکان ضعیف شدن را داشته باشد، خیلی زودهنگام بوده و تاثیر منفی برجامعه گذارد.

ترامپ بار دیگر در 27 فوریه (8 اسفند 1398) به دروغ گفت: همه گیری این ویروس درحال ناپدید شدن است، یک روزه به مانند یک معجزه محو خواهد شد، این درحالی بود که آنتونی فائوچی رئیس موسسه پیشگیری بیماری و الرژی آمریکا درست چند روز پس از این اظهارات، ابراز نگرانی نموده بود که در یک تا دوهفته آینده شاهد مبتلایان بیشتر به این ویروس در آمریکا خواهیم بود.

این نشریه آمریکایی اضافه کرد: ترامپ بار ها این اظهار نادرست را تکرار کرد که اگر قرار به بسته شدن اقتصاد آمریکا به خاطر مرگ و میر ناشی از کرونا باشد که آنگاه باید اقتصاد آمریکا به خاطر شمار بالای خودکشی در این کشور بسته می شد، چرا که شمار افرادی که در آمریکا دست به خودکشی می زنند بیش از این شمار جان باختگان به ویروس کرونا است، اما این گفته ترامپ اشتباه بود چراکه در آمریکا شمار افرادی که در سال 2017 میلادی دست به خودکشی زدند به سختی به آمار 47 هزار نفر می رسید، حال آنکه این ویروس بیش از 140 هزار قربانی گرفته است.

ادعای کنترل کرونا از سوی ترامپ

آتلانتیک در ادامه اظهارات دروغین و متناقض ترامپ درزمینه ویروس کرونا نوشت: ترامپ دوم جولای (12 تیرماه99) گفت؛ ویروس کرونا تحت کنترل در آمده است؛ اما این اظهار نادرست درحالی از سوی رئیس جمهوری آمریکا بر زبان جاری شد که آمریکا در آن موقع روزانه شاهد ابتلا بیش از 50هزار مورد جدید به ویروس کرونا را شاهد بود و این آمار هر بار اضافه کرده می گردد.

ترامپ چهارم جولای (14 تیرماه99) نیز مدعی شد: بیماری کووید-19 کلا بی خطر است؛ اما واقعیت این است که این ویروس چنانچه منجر به کشته شدن فرد نگردد قادر است تا تاثیرات مخربی بر سلامتی انسان برجای گذارد، سازمان دنیای بهداشت دراین باره گفته است بیماری کووید-19 در 15 درصد موارد جدید و در 5درصد نیز بسیار خطرناک است.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مسائل آمریکا، سو مدیریت دونالد ترامپ را عامل شدت دریافت بحران ویروس کرونا در این کشور می دانند. به نظر می رسد دروغ های ترامپ و مدیریت دولتش در مقابله با این ویروس مهلک فقط به همین جا ختم نگردد بلکه بر سرنوشت او در انتخابات سوم نوامبر (13 آبان) نیز تاثیر گذار باشد.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا از مرز 16میلیون نفر گذشته و از این تعداد نیز بیش از 650 هزار نفر جان باخته اند. این درحالی است که آمریکا با بیش از چهار میلیون مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید -19) و بیش از 150 هزار نفر جان باخته از این ویروس در صدر سایر کشور های دنیا قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 187

به "ترامپ بیش از کرونا آمریکایی ها را سردرگم نموده ، 600 دروغ در 14 هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ بیش از کرونا آمریکایی ها را سردرگم نموده ، 600 دروغ در 14 هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید