با این 9 دسر بی نظیر عاشق کشور اتریش می شوید!

به گزارش پزشکی مدرن، دسرهای اتریشی بسیار لذیذ و هیجان انگیز هستند. شما می توانید در کشور اتریش شیرینی های فوق العاده خوشمزه و خاص را خریداری نموده و آن ها را میل کنید. در واقع شیرینی های اتریشی با طعم شگفت انگیز و فوق العاده ای که دارند، برترین گزینه برای افرادی هستند که عاشق طعم های شیرینی بوده و دوست دارند تا شیرینی ها خوشمزه و متنوعی را امتحان نمایند. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به شیرینی های اتریشی انداخته و در رابطه با آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

با این 9 دسر بی نظیر عاشق کشور اتریش می شوید!

هنوز برای سفر نوروز 1400 تصمیم نگرفتید؟ همین حالا وارد لینک زیر بشید و با رزرو آنلاین تور ازمیر خبرنگاران ، تعطیلات خود را رویایی سپری کنید:

1-لینزراوگن، یکی از مشهور ترین دسرهای اتریشی (Linzer Augen)

لینزراوگن یکی از شیرینی های اتریشی است که با چسباندن دو قطعه کلوچه نان کوچک که قبلاً پخته شده و مربای قرمزی که در آن واقع شده است ساخته می شوند. شکل کوکی ها می تواند متفاوت باشد، اما به طور معمول دایره ای شکل است و در قسمت جلوی آن برش هایی وجود دارد که شبیه چشم هستند.

این کلوچه های سنتی اغلب در فصل جشن کریسمس پخته می شوند و توصیه می گردد قبل از مصرف روی آن ها را پودر قند بپاشید.

2-اشترودل (Strudel)

اتریشی ها به دسرهای سنتی و شیرینی های خوشمزه خود افتخار می نمایند. یکی از این شیرینی ها اشترودل های ظریف است که محبوبیت بسیار زیادی دارند.

اشترودل که با پنیر کوارک نرم و ملایم شیرین ساخته شده و با خمیر پخته می شوند و تا زمانی که پوسته طلایی ترد در بالای آن تشکیل گردد، به پخت آن ادامه می دهند. کشمش، زردآلو و هلو گاهی به مخلوط پنیر کوارک اضافه می گردد و به آرامی وانیل یا لیمو را به آن اضافه می نمایند.

محتویات این اشترودل شامل مواردی چون آرد گندم، روغن، کوارک، تخم مرغ، قند، لیمو، وانیل کره می شوند.

3-موتزارتکوگل (Mozartkugel)

موتزارتکوگل یکی از لذیذ ترین دسرهای اتریشی است. داستان اختراع موتسارتکوگل از سال 1890 شروع شد، وقتی که شیرینی پال فورست تصمیم گرفت با ایجاد یک شیرینی به افتخار ولفگانگ موتسارت که اهل زالتسبورگ بود، از او یاد نمایند. آن ها کار خود را با درست کردن یک شیرینی با طعم پسته شروع کردند و سپس آن را با نوگات پوشانده و با یک لایه شکلات تلخ آن را خوشمزه و شگفت انگیز کردند.

این فرایند با یاری یک چوب انجام می شد که منجر به ایجاد یک سوراخ کوچک در وسط این شیرینی شد که در ادامه آن را با شکلات پر کردند.

4-کیک لینز، یکی از قدیمی ترین دسرهای اتریشی (Linzer Torte)

نام این کیک از شهر لینز اتریش گرفته شده است و بسیاری از افراد آن را قدیمی ترین کیک در دنیا می دانند. کیک لینز یکی از پرطرفدارترین دسرهای اتریشی به شمار می رود. این یک کیک با پوسته شیرینی و کره ای است که با آبلیمو، دارچین و بادام، گردو یا فندق تزیین می گردد.

این کیک خوشمزه شیرین با مربا پر می گردد و می توان آن را با مربای تمشک یا زردآلو تهیه کرد. در بالای کیک یک پوسته مشبک واقع شده است که با دقت طرح صلیب دارد و ظاهر آن بی نظیر و زیبا است.

قنادی اتریشی معروف اختراع این کیک را به سال 1696 نسبت داده است، اما همچنان دستور پخت این کیک مثل یک راز به جای مانده است. محتویات این کیک دارای تخم مرغ، مربای قرمز، قند، آرد، کره، گردو، فندق و بادام است.

5-کلوچه های هلال وین (Vanillekipferl)

این شیرینی و کلوچه معمولاً در سراسر اتریش، مجارستان و آلمان یافت می گردد. کلوچه های هلالی از محبوب ترین دسرهای اتریشی هستند. این کلوچه های سنتی شیرین متشکل از آرد، شکر، کره و وانیل است. این کلوچه ها اغلب حاوی آجیل ساییده شده مانند فندق، بادام یا گردو هستند.

طبق یک نظریه مشهور این کلوچه ها در دوران امپراتوری اتریش-مجارستان اختراع شده اند. هنگامی که ارتش امپراتوری ارتش ترکیه را در وین در سال 1683 شکست داد، نانوایان شهر برای پیروزی این شیرینی های هلالی شکل را به درست کردند که شبیه به پرچم ترکیه نیز بود. امروزه این شیرینی در کریسمس با پودر قند یا شکلات سرو می گردد و محبوبیت خاصی دارد.

6-کایسرشمارن (Kaiserschmarrn)

این دسر یک پنکیک فوق العاده خوشمزه است و بر اساس افسانه می گویند که این شیرینی اتریشی، شیرینی مورد علاقه قیصر فرانتس ژوزف اول بود.

این غذا به طور سنتی با کمپوت آلو یا با یک قاشق بزرگ سیب، گلابی یا توت سرو می گردد. اینقدر این شیرینی خوشمزه و لذیذ است که می توان آن را یکی از برترین دسرهایی که در اتریش ارائه می دهد، نامید.

7-اشترودل سیب، یکی از محبوب ترین دسرهای اتریشی (Apfelstrudel)

اشترودل سیب یکی از دسرهای سنتی شیرین کشور اتریش است که تاریخ غنی نیز دارد و یکی از محبوب ترین غذاهای خوشمزه اتریش است. این خوراکی شیرین شامل لایه های نازکی از خمیر است که با یک پر از سیب پر می گردد. محتویات این اشترودل شامل سیب، کشمش، فندق، پودرهای سوخاری، قند، دارچین و ارد است.

8-دونات

از آنجا که باقلوا به خمیر بسیار نازکی مشابه اشترودل احتیاج دارد، این روش احتمالاً به وسیله عثمانی یا یونانیان کامل شده است. اعتقاد بر این است که اشترودل به علت اینکه تعامل دائمی عثمانی ها با هابسبورگ ها بود، ابتدا وارد مجارستان و سپس اتریش شد.

9-دونات کراپفن (Krapfen)

کراپفن احتمالاً اولین پیراشکی به سبک اروپایی است که برای اولین بار در کشور اتریش به وجود آمد و در پی آن انواع مختلفی از این دونات نیز در کشورهای پخته شد. این شیرینی ها به طور سنتی با خمیر مایه ای تهیه می گردد که بیرون آن سرخ شده و تا زمانی که طلایی و ترد گردد، پخته می گردد.

اگرچه کراپفن را می توان به صورت ساده تهیه کرد، اغلب آن ها را با مربا؛ وانیل یا شکلات پر می نمایند یا روی آن را می پوشانند. برای خوشمزه تر کردن دونات کراپفن قسمت بالای آن را معمولاً با پودر قند پر می نمایند یا با شکلات آن را می پوشانند.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1367

به "با این 9 دسر بی نظیر عاشق کشور اتریش می شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 9 دسر بی نظیر عاشق کشور اتریش می شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید