اهداف انتقال تجهیزات آمریکایی از دوحه به امان از نگاه کارشناس امور امنیتی اردنی

به گزارش پزشکی مدرن، یکی از کارشناسان امور امنیتی اردنی به اهداف انتقال تجهیزات نظامی آمریکا از قطر به اردن اشاره نمود.

اهداف انتقال تجهیزات آمریکایی از دوحه به امان از نگاه کارشناس امور امنیتی اردنی

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المعلومه، عون الجعفری کارشناس امور امنیتی اردنی و عضو مرکز مطالعات نظامی القبس اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در اردن رزمایش بزرگی در نزدیکی مثلث مرزی عراق و سوریه انجام می دهند و آماده تحرک خطرناک می شوند.

وی اضافه نمود: نیروهای آمریکایی در پی اقدامات نظامی هستند که معادله در منطقه را تغییر دهند. محل عملیات و رزمایش ها در مثلث عربی میان اردن، عراق و سوریه است و جنگنده ها و تجهیزات و نیروهایی در آن منطقه مستقر شده اند.

این کارشناس امور امنیتی اردنی گفت: عملیات انتقال تجهیزات و تسلیحات از قطر به اردن به وسیله هوایی اجرا شده و با صدها هواپیمای بوئینگ اجرا شده، که حامل تانک و تسلیحات میانه و سنگین است.

وی اعلام کرد: پایگاه های اردن آماده نیستند و شاید پادگان هایی برای ارتش اردن در این فرایند مورد بهره برداری قرار گیردکه به علت ماهیت آن پایگاه ها که برای ذخیره سلاح های خطرناک مناسب نیستند، بسیار امکان پذیر است.

یادآور می گردد که جان کربی سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) از تعطیلی سه پایگاه نظامی آمریکا در منطقه السیلیه قطر که به اسم انبار مهمات تجهیزات سنگین تانکها و نفربرهای زرهی استفاده می شد اطلاع داد. بر اساس گزارش های رسیده از پنتاگون همه این تجهیزات به اردن منتقل شده است.

ارتش آمریکا ماه گذشته پایگاه نظامی السیلیه، پایگاه اصلی ایالات متحده در کنار پایگاه السیلیه جنوبی و یک مرکز تامین مهمات به نام فالکون را در قطر تعطیل کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 766

به "اهداف انتقال تجهیزات آمریکایی از دوحه به امان از نگاه کارشناس امور امنیتی اردنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهداف انتقال تجهیزات آمریکایی از دوحه به امان از نگاه کارشناس امور امنیتی اردنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید