اقدام دیوید تیلور علیه برنامه های حسن یزدانی

به گزارش پزشکی مدرن، براساس آخرین رنکینگ اتحادیه دنیای کشتی حسن یزدانی با 48 هزار امتیاز در رده پنجم وزن 86 کیلوگرم قرار گرفته و دیوید تیلور آمریکایی نیز با 45 هزار امتیاز در رده هفتم واقع شده است. با توجه به قدرت نمایی این دو قهرمان دنیا و المپیک در دسته 86 کیلوگرم خروج آن ها از جمع چهار نفر برتر رنکینگ اتحادیه دنیای می تواند یکی از مهم ترین اخبار دنیا کشتی باشد. اما چرا یزدانی و تیلور با وجود سلطه بلامنازع در وزن 86 کیلوگرم جایی در بین بهترین های این وزن ندارند؟

اقدام دیوید تیلور علیه برنامه های حسن یزدانی

برای پاسخ به این سؤال ضروری است روند مسابقات رسمی و بین المللی این دو قهرمان دنیا را در یک سال گذشته آنالیز کنیم. یزدانی بعد از شکست در فینال مسابقات دنیای 2022 بلگراد برابر تیلور در رقابت های رنکینگ دار زاگرب حضور پیدا کرد و قهرمان شد، اما تیلور بعد از فینال دنیای 2022 بلگراد در هیچ رقابت بین المللی حضور پیدا نکرده و این موجب سقوط او در جدول رنکینگ اتحادیه دنیای شد. مسابقات کشتی رنکینگ دار اتحادیه دنیای در سال 2023 شامل مسابقات زاگرب کرواسی (12 تا 16 بهمن 1401)، قاهره مصر (4 تا 7 اسفند 1401)، بیشکک قرقیزستان (11 تا 14 خرداد 1402) و بوداپست مجارستان (22 تا 25 تیر 1402) بود. نفرات برتر این مسابقات با توجه به امتیاز کسب شده در رنکینگ اتحادیه دنیای صاحب جایگاه هستند.

براساس امتیاز رنکینگ اتحادیه دنیای کشتی و در پیکار های قهرمانی دنیا چهار نفر برتر در قرعه کشی به صورتی در دو سمت جدول قرار می گیرند که نفر اول با چهارم و نفرات دوم و سوم نیز در سمت دیگر جدول حضور خواهند داشت و با این کار مدعیان اصلی تا مرحله نیمه نهایی و فینال با یکدیگر روبه رو نخواهند شد. تیلور در یک سال گذشته تنها در فینال ایکس کشتی آزاد آمریکا که اواخر خرداد سال جاری در نیویورک برگزار گردید حضور پیدا کرد و با پیروزی مقابل آرون بروکسی صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در پیکار های دنیای شد. اما یزدانی در لیگ برتر، جام باشگاه های دنیا و جام تختی نیز به روی تشک رفت و نتایج درخشانی را رقم زد و همچنان مرد شکست ناپذیر مسابقات داخلی است.

براساس اعلام سایت کشتی آمریکا قرار بود دیوید تیلور در بوداپست حضور داشته باشد، اما او در آخرین روز های اعزام از سفر به مجارستان منصرف شد تا مایلس امینه آزادکار سن مارینویی عنوان قهرمانی این وزن را کسب کند. امینه با این قهرمانی جای حسن یزدانی را در رده چهارم جدول رنکینگ اتحادیه دنیای گرفت. در صورت حضور تیلور در بوداپست و کسب عنوان قهرمانی، او بالاتر از امینه و کورگولیف آزادکار روسی الاصل یونان قرار می گرفت و در جمع چهار نفر برتر بود.

حضورنداشتن یزدانی و تیلور در جمع چهار نفر برتر احتمال برخورد آنان را پیش از فینال رقابت های دنیای بلگراد افزایش داده است، خبری که نمی تواند برای یزدانی کاپیتان تیم کشتی آزاد ایران خوشایند باشد، چون او تجربه خوبی در ملاقات با تیلور در مرحله مقدماتی یا پیش از فینال ندارد. یزدانی در مسابقات دنیای سال 2018 مجارستان در ملاقات نخست برابر تیلور نهاده شد و نتیجه را به جادوگر آمریکایی واگذار کرد تا دومین شکست خود را در برابر قهرمان دنیا و المپیک تجربه کند.

سقوط آزاد یزدانی و تیلور در رنکینگ اتحادیه دنیای کشتی موجب شده این دو عنوان دار دنیا و المپیک برخلاف ادوار گذشته، چشم انتظار قرعه خود در پیکار های دنیای بلگراد باشند که آیا در دو سوی جدول هستند یا در یک سمت جدول. بی تردید عدم حضور تیلور در مسابقات رنکینگ اتحادیه دنیای بسیاری از معادلات وزن 86 کیلوگرم را به هم ریخته و ممکن است شاهد یک ملاقات زودهنگام بین یزدانی و تیلور در بلگراد باشیم؛ ملاقاتی که بدون شک نه تیلور از آن استقبال خواهد نمود و نه یزدانی دوست دارد اتفاقات سال 2018 برای او تکرار گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1326

به "اقدام دیوید تیلور علیه برنامه های حسن یزدانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام دیوید تیلور علیه برنامه های حسن یزدانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید