اخبار کرونا در چند خط ، بقای 9 ساعته ویروس روی پوست انسان

به گزارش پزشکی مدرن، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر دنیا کم کم به عدد 36 میلیون نزدیک می گردد.

اخبار کرونا در چند خط ، بقای 9 ساعته ویروس روی پوست انسان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران ، در شرایطی که شمار قربانیان ویروس کرونا در دنیا از یک میلیون و 46 هزار و 899 نفر عبور نموده آخرین اخبار مربوط به کووید19 را در رسانه های دنیا مرور می کنیم:

*بر اساس یک نظرسنجی ، مردم چین از نحوه مدیریت دولت با بیماری همه گیر ویروس کرونا راضی هستند و در واقع راضی ترین ملت در میان کشورهای دنیا به حساب می آیند. بر اساس این تحقیق که در آمریکا صورت گرفته 80.48 درصد از چینی ها نسبت به عملکرد دولت کشورشان در مقابله با کرونا رضایت دارند. مردم کره جنوبی با 74.54 درصد و مردم آفریقای جنوبی با 64.62 درصد در رده های دوم و سوم راضی ترین مردمان دنیا قرار دارند.

*رنج بردن طولانی مدت از عوارض کرونا به معضلی جدی تبدیل شده است. فقط در انگلستان بیش از 60 هزار مبتلا که البته سلامتی خود را به دست آورده اند هنوز از عوارض این بیماری رنج می برند، در واقع علائم بیماری در آنها هنوز فعال است هر چند دیگر ویروس را در بدن خود ندارند. تنگی نفس ، خستگی ، ضعف و حتی مسائل اندام های حیاتی از جمله قلب ، کبد ، کلیه ها و مغز از عوارض طولانی مدت کرونا به شمار می فرایند.

*بر خلاف نظریه های گوناگون داروی مخصوص بیماران ایدزی کمکی به درمان بیماری کرونا نمی کند. یک مطالعه مهم نتیجه گرفته است که ترکیب دارویی اچ آی وی (داروی مخصوص ایدز) با لوپیناویر و ریتوناویر بیماری کرونا را درمان نمی کند. دانشمندان امیدوار بودند که یکی از بسیاری از روشهای درمانی آزمایشی در سرتاسر دنیا ، در آزمایش های ضد ویروسی بتواند فراوری ویروس کرونا را در بدن متوقف کند. یکی از بزرگترین آزمایشات در رابطه با داروی مخصوص ایدز بود اما این دارو باعث کاهش خطر احتیاج به مراقبت های ویژه یا مرگ و سرعت بخشیدن به بهبودی بیماری کرونا نمی گردد. مطالعه ای که توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد انجام شد اثبات کرد که لوپیناویر-ریتوناویر ، که با نام تجاری Kaletra به فروش می رسد ، درمانی موثر برای بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان نیست.

*نتایج ترسناک یک مطالعه در رابطه با پاندمیک کرونا در ایالات متحده آمریکا نشان می دهد آمار رسمی ارائه شده در این کشور درباره مبتلایان و فوت شده ها 36 درصد کمتر از چیزی است که واقعا وجود دارد. از سوی دیگر یک سری تحقیقات دیگر حاکی از ان است که 75 هزار مورد منجر به فوت تایید نشده و به آمار واقعی اضافه نشده است.

* یک مطالعه جدید نشان می دهد بیشتر بیماران ویروسی کرونا در بیمارستان ها از علائم عصبی رنج می برند.محققان دریافتند بیش از 80 درصد سردرد ، سرگیجه ، درد عضلانی ، انسفالوپاتی که به عنوان تغییر عملکرد ذهنی نیز شناخته می گردد، داشتند. علاوه بر این ، متوسط اقامت در بیمارستان برای بیماران با این علائم سه برابر بیشتر بود و خطر مرگ و میر هفت برابر بیشتر بود.

* یک مطالعه جدید نشان می دهد ویروس کرونا می تواند تا چند ساعت بر روی پوست انسان زنده بماند. در آزمایش های مختلف این نکته ثابت شد که ویروس تا 9 ساعت زنده مانده است یعنی چهار برابر بیشتر از آنکه ویروس آنفلوانزای A زنده بماند. این تحقیقات که در ژاپن انجام شد بیشتر از هر زمان دیگری لزوم شستن و ضدعفونی کردن دست ها را نشان می دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 285

به "اخبار کرونا در چند خط ، بقای 9 ساعته ویروس روی پوست انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط ، بقای 9 ساعته ویروس روی پوست انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید