اجرای نیروگاه تلمبه ذخیره ای رودبار به وسیله بخش خصوصی در لرستان

به گزارش پزشکی مدرن، خبرنگاران/لرستان معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از اجرای نیروگاه تلمبه ذخیره ای رودبار لرستان به وسیله بخش خصوصی اطلاع داد.

اجرای نیروگاه تلمبه ذخیره ای رودبار به وسیله بخش خصوصی در لرستان

مهندس بهروز مرادی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگاران اظهار کرد: طرحی که در استان در حال اجرا است نیروگاه تلمبه ذخیره ای رودبار لرستان است که ظرفیت 400 مگاوات خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این نیروگاه در محل سد و نیروگاه رودبار لرستان قرار گرفته است، بیان نمود: اخیراً فراخوان این پروژه اجرا شده برای اینکه بخش خصوصی جذب و این طرح را به صورت BOT (بی، او، تی) اجرا کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: در این راستا بخش خصوصی و به ویژه بانک ها اعلام آمادگی کردند که امیدواریم ظرف چند ماه آینده بتوانیم قرارداد این نیروگاه تلمبه ذخیره ای را منعقد کنیم تا بخش خصوصی در محل مستقر گردد و به صورتBOT (بی، او، تی) بیست ساله این طرح اجرایی و عملیاتی گردد.

مرادی اضافه کرد: برق نیروگاه های تلمبه ذخیره ای در زمان های پیک استفاده می کنیم به عنوان مثال در زمانی که مصرف بالاست استفاده می گردد و نقش یک باتری برای ذخیره نیروگاه خورشیدی و بادی ایفا نماید.

وی اضافه کرد: نیروگاه های خورشیدی که برق فراوری می نماید برق آنها هنگام روز است و این برق را می توان با پمپاژ آب به مخزن بالای نیروگاه تلمبه ذخیره ای این برق را خیلی مقرون به صرفه خریداری و تبدیل به برق با قیمت گران کنیم و در زمان هایی که شبکه احتیاج شدید دارد مورد استفاده قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران توضیح داد: نیروگاه تلمبه ذخیره ای هزار مگا واتی سیاه بیشه را به اتمام رساندیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1040

به "اجرای نیروگاه تلمبه ذخیره ای رودبار به وسیله بخش خصوصی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای نیروگاه تلمبه ذخیره ای رودبار به وسیله بخش خصوصی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید