آکواریوم سیدنی، یک اقیانوس کوچک در دل استرالیا

به گزارش پزشکی مدرن، آکواریوم سیدنی در سمت شرقی بندر دارلینگ (Darling Harbour) واقع شده است و بخش های مختلفی برای بازدیدکنندگان تدارک دیده است که یکی از آنها تونل شیشه ای است. بازدیدکنندگان در این تونل می توانند از نزدیک کوسه های در حال شنا را ببینند و از منظره شبه اقیانوسی آن لذت ببرند.

آکواریوم سیدنی، یک اقیانوس کوچک در دل استرالیا

یکی دیگر از بخش های آکواریوم سیدنی شبیه سازی محیط زیست دیوار عظیم مرجانی (Great Barrier Reef) است که مانند نمونه اصلی آن، مجموعه ای از صخره های عظیم مرجانی را در بر می گیرد. قسمت جالب دیگر آکواریوم سیدنی، بخش مربوط به پنگوئن های دوست داشتنی است. آکواریوم سیدنی آنقدر چیز های جدید برایتان فراهم نموده است که برای بازدید از تمام دیدنی های این آکواریوم عظیم به حداقل دو ساعت زمان احتیاج دارید.

بازدید از آکواریوم سیدنی یکی اولویت های لیست سفر تمام گردشگرانی است که به استرالیا سفر می نمایند. تقریباً نیمی از بازدیدنمایندگان این آکواریوم، گردشگر ها هستند و از همان سال تأسیس (1988)، این مجموعه با اقبال عمومی روبه رو شد و گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب کرد. بسیاری از بازدیدنمایندگان به این مجموعه می آیند تا مخلوقاتی را تماشا نمایند که هرگز به عمرشان ندیده اند مثل فیل دریایی که یکی از کمیاب ترین پستانداران دریایی و از بسیاری جهات شبیه گاو دریایی است و همچنین پلاتیپوس که یکی از جانوران بومی استرالیا محسوب می گردد.

به طور کلی، نمایشگاه هایی که در آکواریوم سیدنی وجود دارند همگی حول محور یک درونمایه استرالیایی می گردند و حوزه نمایشگاه ها هم اکثراً متعلق به مناطق و زیستگاه های مختلف استرالیا است. مثلا زیستگاه پلاتیپوس را می توان در ناحیه رودخانه های جنوبی یافت یا نمایشگاه کروکودیل های آب شور بخشی از ناحیه روخانه های شمالی است.

در بازدید از آکواریوم سیدنی موجودات جالبی را خواهید دید که که یک نمونه از محبوب ترین آن ها پنگوئن ها هستند. پنگوئن هایی که در این آکواریوم نگه داری می شوند از نوع کوچک هستند و به علت اندازه شان، نام آنها را پنگوئن های کوچولو گذاشته اند.

بد نیست بدانید که این پنگوئن ها، کوچکترین پنگوئن های دنیا هستند که به آنها پری های پنگوئنی یا پنگوئن های آبی هم گفته می گردد و متعلق به گونه های شمال استرالیا هستند. می توانید این مخلوقات جالب را در بندر زیبای سیدنی هم ببینید. ضمناً در این نمایشگاه اژدها و ماهی های عجیب و غریب دریایی هم وجود دارند که بیشتر شبیه آناناس های زره پوشیده هستند.

بیش از 6,000 نوع ماهی در آکواریوم سیدنی به نمایش گذاشته شده اند و در بخش های مختلف آن می توان بیش از 600 گونه مختلف از جانوران دریایی را مشاهده کرد. کلمه ای که بتوان برای توصیف این گونه های جانوری به کار برد کلمه منحصر به فرد است.

هنگام بازدید از این اقیانوس کوچک آنقدر شگفت زده خواهید شد که کمتر تجربه ای در زندگی تان با بازدید از آکواریوم سیدنی برابری خواهد نمود. اگر دوست داشتید در خصوص جانوران موجود در این مجموعه اطلاعات بیشتری به دست آورید می توانید یک تور با راهنما رزرو کنید. برای این کار باید از قبل اقدام کنید تا زمان مشخصی به بازید شما تعلق بگیرد.

اگر تور VIP را رزرو کنید می توانید سوار قایق های کف شیشه ای در مخزن مخصوص کوسه ها گردش نموده و اوج ترشح آدرنالین را در خون خود تجربه کنید. این تور هر روز ساعت 11 صبح برقرار است. توصیه می کنیم زمان بازدید خود را با جلسات غذا دادن به پنگوئن ها یا سخنرانی در خصوص فیل های دریایی و دیوار عظیم مرجانی تنظیم کنید.

صحبت در خصوص دیوار عظیم مرجانی و غذا دادن به پنگوئن ها هر روز ساعت 3 عصر و صحبت در خصوص فیل های دریایی ساعت 3:30 عصر آغاز می گردد. آکواریوم سیدنی هر روز از ساعت 9 صبح تا 8 شب باز است و آخرین بلیط ساعت 7 شب فروخته می گردد. اگر بعد از این ساعت بلیط خود را تهیه کنید، تا ظهر روز بعد می توانید از آن بهره ببرید. همچنین می توانید از کافه ها و سوغاتی فروشی های آکواریوم سیدنی هم بهره ببرید.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 724

به "آکواریوم سیدنی، یک اقیانوس کوچک در دل استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکواریوم سیدنی، یک اقیانوس کوچک در دل استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید