آموزش مراحل نصب کابینت به ترتیب

به گزارش پزشکی مدرن، کابینت ها یکی از بخش های مهم آشپزخانه هستند و نقش پررنگی در زیبایی آشپزخانه ایفا می نمایند. رنگ های کابینت به چیدمان و ظاهر آشپزخانه یاری می نمایند و استفاده از متریال و مواد اولیه باکیفیت در ساخت کابینت بسیار اهمیت دارد. برای نصب کابینت باید دقت بالایی داشته باشید تا بعد از مدتی مسئله ای رخ ندهد. اگر نصب کابینت غیرحرفه ای باشد، موجب خسارت گسترده ای می گردد؛ در نتیجه قصد داریم در این مقاله آموزش مراحل نصب کابینت را به ترتیب آنالیز کنیم. بعد از خواندن این مقاله با کلیه مراحل نصب کابینت به خوبی آشنا خواهید شد.

آموزش مراحل نصب کابینت به ترتیب

علامت گذاری روی دیوار؛ مهم ترین مرحله نصب کابینت

علامت گذاری روی دیوار برای نصب کابینت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر علامت گذاری روی دیوار با دقت و ظرافت انجام نگردد، در حین نصب کابینت دچار مشکل خواهید شد و میزان های اشتباه موجب خسارت مالی می گردد. ایجاد خطوط صاف برای نصب درست کابینت الزامی است. قبل از نصب کابینت حتما تراز بودن دیوار را با ابزار مخصوص آنالیز کنید تا دیوار به اصطلاح تورفتگی یا برجستگی خاصی نداشته باشد.

پیشنهاد می کنیم با استفاده از متر و تراز، ارتفاع تعیین سرتاسر دیوار را دقیق میزان گیری کنید تا برای نصب کابینت در زمان صرفه جویی نموده و دچار مشکل نشوید. قبل از نصب کابینت به مکان قرارگیری وسایلی مانند ماشین لباسشویی یا یخچال توجه ویژه ای داشته باشید؛ بنابراین قسمت های مورد احتیاج برای نصب سایر وسایل آشپزخانه را از قلم نیاندازید. برای نصب اتصالات کابینت از ابزارهای برقی استفاده نموده تا برای انجام این کار انرژی کمتری صرف گردد. به عنوان مثال از دریل شارژی رونیکس علاوه بر سوراخ کردن دیوار، در نصب پیچ و اتصالات نیز می توان یاری گرفت.

نصب اتصالات کابینت به دیوار؛ نصب صحیح و ایمن

بعد از اینکه علامت گذاری های دقیق روی دیوار انجام شد، اتصالات و پیچ های کابینت را متصل نموده و اتصالات کابینت های روی دیوار باید بسیار محکم و قوی باشند. اتصالات کابینت علاوه بر وزن کابینت، باید وزن ظرف ها و وسایل داخل کابینت را به خوبی تحمل نمایند. از پیچ ها و بست های بسیار باکیفیت و قوی بهره ببرید. بعلاوه برای ایجاد سوراخ در دیوار از دریل رونیکس یاری بگیرید و با پیچ های مخصوص، کابینت را به دیوار اتصال دهید.

برای نصب کابینت روی دیوار از پایه های 45 درجه بهره ببرید. پایه های 45 درجه با نصب آسان روی دیوار قرار می گیرند و بدنه کابینت را روی آن قرار دهید. برای اتصال کابینت هایی که روی زمین قرار گرفته اند نیز از پایه های مخصوص بهره ببرید. این پایه ها مقداری از زمین فاصله دارند و کابینت را بالاتر نگه می دارند و بهتر است برای این بخش از پایه های فلزی استفاده نموده تا تحمل وزن بیشتری داشته باشند.

قرار دادن بدنه کابینت روی اتصالات؛ نصب کابینت های دیواری و زمینی

بعد از نصب صحیح و ایمن اتصالات مختلف کابینت، نوبت به نصب بدنه و اسکلت اصلی کابینت می رسد. نصب کابینت های زمینی و دیواری با یکدیگر فرق دارد و باید به خوبی روی اتصالاتی که از قبل نصب نموده اید، قرار بگیرند. پیشنهاد می کنیم در ابتدا کابینت های دیواری یا فوقانی را نصب کنید تا فرایند نصب کابینت راحت تر انجام گردد. کابینت ها را روی زمین کنار یکدیگر قرار دهید و مجدد آن ها را با هم تراز کنید تا مسئله ای در میزان آن ها وجود نداشته باشد.

کابینت های فوقانی را به درستی روی اتصالات قرار دهید و با پیچ های مخصوص بدنه کابینت را متصل کنید. برای نصب کابینت های زمینی در ابتدا، کابینت هایی که در گوشه قرار می گیرند را متصل نموده و بعد از آن کابینت های دیگر را در کنار یکدیگر نصب کنید. توجه داشته باشید که بعد از نصب هر کابینت، آن را تراز کنید تا مسئله ای نداشته باشد.

نصب پیشخوان کابینت های زمینی؛ با میزان گیری صحیح و دقیق

معمولا پیشخوان کابینت یا روکابینتی را با میزان های درست برش می زنند، اما قبل از اتصال آن ها روی کابینت میزان گیری دقیقی داشته باشید تا مسئله ای در هنگام نصب رخ ندهد. پیشخوان کابینت باید به درستی روی کابینت فیکس گردد و برای اتصال این قسمت از چسب مخصوص و پیچ های مخصوص بهره ببرید.

ضمناً برای نصب سینک ظرفشویی، استفاده از چسب آکواریم برای عایق بندی را از قلم نیاندازید. چسب آکواریوم به شکل دقیق و ظریفی باید استفاده گردد تا آب از کناره های سینک به قسمت های مختلف سینک نفوذ نکند.

نصب لولا، اتصالات داخلی و طبقه های کابینت

بعد از اینکه مراحل نصب کابینت را به ترتیب انجام دادید، نوبت به نصب لولاها و سایر قطعات کابینت می رسد. طبقه های کابینت را با استفاده از پیچ های مخصوص نصب کنید. پیچ های طبقات باید کیفیت مناسبی داشته باشند تا در برابر وزن سنگین مقاومت نمایند. پیشنهاد می کنیم برای نصب کشو از ریل های باکیفیت ساچمه ای بهره ببرید. ریل های ساچمه ای طول عمر بالایی دارند و به راحتی خراب نمی شوند. بعلاوه عملکرد باز و بسته شدن کشو با ریل های ساچمه ای خیلی راحت تر انجام می گردد.

بعد از نصب طبقات مختلف درهای کابینت را متصل کنید. درهای کابینت باید رگلاژ شوند تا مسئله ای برای باز و بسته شدن نداشته باشند. در نصب لولا دقت ویژه ای داشته باشید تا درها روی یکدیگر به درستی چفت شوند. در مرحله آخر دستگیره های کابینت را نصب نموده و اتصال آن ها را چک کنید.

رونیکس؛ عرضه نماینده برترین و باکیفیت ترین ابزارآلات صنعتی و خانگی

در این مقاله آموزش مراحل نصب کابینت را به ترتیب توضیح دادیم و نکات کلی در رابطه با نصب صحیح کابینت را آنالیز کردیم. به طورکلی برای نصب درست کابینت در کلیه مراحل دقت لازم را داشته باشید تا مسئله ای در حین نصب رخ ندهد. در هر کدام از مراحل ایمنی را رعایت نموده و اتصالات را به خوبی انجام دهید. اگر نصب اتصالات به درستی انجام نگردد، ممکن است خسارت هایی به وجود آورد. پیشنهاد می کنیم برای نصب قطعات مختلف کابینت از ابزارآلات باکیفیت رونیکس بهره ببرید.

شرکت ایرانی رونیکس یکی از 500 برند برتر تولیدنماینده ابزارآلات در جهان است. محصولات باکیفیت شرکت رونیکس شامل کلیه تجهیزات و ابزارآلات تخصصی و خانگی است که به 11 کشور خارجی صادر می گردد. قیمت گذاری منصفانه و کیفیت بالا به همراه خدمات پس از فروش عالی از مهم ترین ویژگی های برند رونیکس هستند.

منبع: اتاق
انتشار: 11 فروردین 1402 بروزرسانی: 11 فروردین 1402 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1273

به "آموزش مراحل نصب کابینت به ترتیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش مراحل نصب کابینت به ترتیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید