کشف مقبره بزرگ باستانی یکی از مقامات دربار فرعون در مصر

به گزارش پزشکی مدرن، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، کشف مقبره بزرگ باستانی یکی از مقامات دربار فرعون در مصر صورت گرفت.

کشف مقبره بزرگ باستانی یکی از مقامات دربار فرعون در مصر

کاوش در مصر به کشف یک مقبره بزرگ متعلق به حافظ رازهای سلطنتی، مردی معتمد که به دو فرعون باستانی از دودمان ششم مصر باستان خدمت میکرد، منجر شده است.

یک استاد رشته مطالعات شرقی دانشگاه ورشو اخیرا از کشف مقبره فردی اطلاع داد که در دربار به اوسرکارع دومین فرعون دودمان ششم مصر باستان خدمت میکرد. اوسرکارع از 2333 تا 2331 پیش از میلاد فرمانروایی کرد.

براساس گزارش منتشر شده، این فرد در یک مقبره مجلل قرار داده شده که کاملا برازنده فردی با سمت عالی رتبه در دربار اوسرکارع است.

فرعون اوسرکارع سی و پنحمین فرعون در لیست پادشاهان ابیدوس است که نشان می دهد او پیش از پیپی یکم و بعد از پدرش تتی حکمرانی نموده است.

فعالیت به عنوان حافظ رازهای تتی و پسرش اوسرکارع آن هم در دورانی که حیله گری نخستین سلاح در میدان مبارزه برای به دست گیری قدرت در مصر باستان محسوب میشد، کار پیچیده ای بود.

مصرشناسان معتقدند مقام ارشدتر از حافظ رازهای سلطنتی در دربار وزیری به نام Merefnebef بود که بعد از فرعون به عنوان مهمترین فرد در دربار فعالیت میکرد. مقبره این وزیر در سال 1997 و در اطراف هرم مشهور پلکانی جوزر در گورستان سقاره کشف شده است.

باستان شناسان تا به امروز نمای بیرونی مقبره حافظ رازهای سلطنتی را کشف نموده اند که با حکاکی روی سنگ تزئین شده است. با این حال کاوش برای آشکار شدن بخشهای دیگر این مقبره همچنان ادامه دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1119

به "کشف مقبره بزرگ باستانی یکی از مقامات دربار فرعون در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مقبره بزرگ باستانی یکی از مقامات دربار فرعون در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید