چگونه دیوارهای طولانی خانه را تزئین کنیم؟

به گزارش پزشکی مدرن، اگر در خانه خود دیوار خالی و طولانی دارید، تزیین آن ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد. شاید مدت طولانی به اینکه چطور می توانید آن را به گونه ای تزیین کنید که جلوه بهتری پیدا کند، فکر نموده باشید اما ایده ای به ذهنتان نرسیده باشد یا حتی ایده های مختلفی را امتحان نموده باشید اما نتیجه نهایی چندان دلنشین نباشد. در ادامه این مطلب از خبرنگاران مگ همراه ما باشید؛ به شما خواهیم گفت که چطور می توانید یک دیوار طولانی را در فضاهای مختلف، تزیین کنید.

چگونه دیوارهای طولانی خانه را تزئین کنیم؟

تزیین دیوار بلند اتاق نشیمن

کاری که می توانید با یک دیوار بلند در اتاق نشیمن انجام دهید، کاملا به نحوه استفاده از فضا بستگی دارد. در ادامه، دو روش برای تزیین دیوار اتاق نشیمن به شما خواهیم گفت.

تزیین دیوار اتاق نشیمن طولانی با تلویزیون

در ابتدا ضروری است بگوییم که دیواری که در کنار آن مبلمان قرار می گیرند، بخش زیادی از فضا را پر می نمایند، به همین علت ما به آنالیز این دیوار نمی پردازیم و هدف بیشتر دیوارهایی طولانی هستند که هیچ کاربری خاصی برای آن ها در نظر گرفته نشده است.

ابتدا تصمیم بگیرید که تلویزیون را کجا می خواهید قرار دهید. می توانید آن را در وسط یا از گوشه های دیوار قرار دهید. هر جا که آن را بگذارید، تلویزیون به عنوان یک نقطه کانونی برجسته می گردد.

سپس اطراف آن را تزیین کنید. اگر تلویزیون دیواری را انتخاب می کنید، در فضای زیر آن میز تلویزیون، کنسول، بوفه و… قرار دهید تا ظاهر را کامل کند. اگر به فضاهای متقارن علاقه دارید، می توانید دو پاف یا عثمانی و دو دیوارکوب نیز در دو طرف تلویزیون قرار دهید.

آویزان کردن آثار هنری در امتداد تلویزیون و فاصله دورتری از تلویزیون، پر کردن کنج ها با گیاهان بلند یا تکیه دادن آینه بلند به دیوار، همگی راه هایی برای پر کردن دیوار خالی در اطراف تلویزیون هستند که بسته به میل و سلیقه خود می توانید انتخاب کنید.

تزیین دیوار اتاق نشیمن طولانی با قفسه ها و شلف ها

روش دیگر، استفاده از دیوار بلند اتاق نشیمن، برای ذخیره سازی و نمایش لوازم مختلف است. اگر علاقه زیادی به استفاده از فضای نشیمن برای قرار دادن تلویزیون ندارید یا مکان بهتری برای آن در طرف دیگری از فضای خود دارید، می توانید از این روش بهره ببرید.

ابتدا ضروری است قفسه ها و طبقه بندی های مورد علاقه خود را تهیه کنید. بسته به نوع لوازمی که قصد دارید دورن طبقات خود بگذارید و سبک دکوراسیون فضای خود، می توانید قفسه ها را تهیه کنید. می توانید از یک یا دو قفسه یا کتابخانه بلند بهره ببرید و آن ها را در دو طرف امتداد دیوار قرار دهید و در میان آن ها یک کنسول یا یک نیمکت شیک به همراه یک اثر هنری یا آینه در بالای آن قرار دهید.

داخل قفسه ها را می توانید به یاری کتاب و لوازم دکوری هنری به صورت ترکیبی یا با مجسمه تزیین کنید. قرار دادن لوازم دکوری رنگارنگ، به دیوار شما رنگ و بافت ویژه ای می بخشد.

تزیین دیوار بلند اتاق خواب

هنگام طراحی این فضا، تصمیم گیری درباره جایی که تخت خواب شما قرار می گیرد، بسیار مهم است. در ادامه به آنالیز دو موقعیت مختلف در اتاق خواب می پردازیم.

اتاق خواب باریک با دیوار طولانی

اگر تخت شما در وسط یک ضلع دیوار و به موازات دیوار طولانی قرار می گیرد، باید آن را به عنوان یک راهرو در نظر بگیرید. بنابراین باید لوازم دکوری در سمت دیوار خالی را به گونه ای قرار دهید که جهت را برای رفت وآمد باز نگه دارد.

یکی از کارهایی که می توانید برای این فضا انجام دهید، این است که می توانید از تابلوهای متنوع با ابعاد و میزان های مختلف بهره ببرید و روی دیوار به صورت گالری آویزان کنید یا سه عدد تابلوی نقاشی یکسان را در موازات یکدیگر قرار دهید تا توجه در یک نقطه متمرکز گردد.

راه دیگر این است که فضا را به حال خود رها کنید و نهایتا از یک رنگ مجذوب کننده یا کاغذ دیواری با طرح خاص برای آن دیوار بهره ببرید.

اتاق خواب با دیوار روبه روی تخت

اگر تخت شما در مقابل یک دیوار طولانی قرار گرفته است، می توانید با تبدیل آن به یک فضای کاربری چند منظوره، استفاده از فضا را به حداکثر برسانید.

برای تزیین این فضا ابتدا احتیاج است وسایلی را که به آن ها احتیاج دارید، معین کنید. برای پر کردن این قسمت خالی دیوار می توانید از یک دراور به همراه تابلو در بالای آن، یک گلدان بلند، یک آینه قدی که به دیوار تکیه داده شده است و چند سبد ذخیره سازی در گوشه دیوار بهره ببرید. سعی کنید بین لوازم از نظر ارتفاعی تعادل برقرار کنید.

تزیین دیوار ورودی طولانی

بسیاری از ورودی ها به راهروی طولانی با دیواری بزرگ باز می شوند. در حالی که هیچ قانون معینی برای نحوه تزیین یک دیوار خالی طولانی در ورودی وجود ندارد، در ادامه دو رویکرد برای ایده های مربوط به دکوراسیون دیوار این فضا خواهیم گفت.

تزیین ورودی طولانی به شیوه ای ساده

راهروهای طولانی ورودی، با تابلوهای بزرگ، بسیار خیره نماینده و مجذوب کننده جلوه خواهند کرد. این کار به فضای ورودی رنگ و مجذوب کنندهیت بصری خاصی می بخشد. در این فضا نورپردازی هم اهمیت ویژه ای دارد. می توانید اثر هنری خود را با دو دیوارکوب، کامل کنید تا جلوه آن را چندین برابر کند. استفاده از یک فرش رانر زیبا، فضای راهروی شما را تکمیل نموده و با ظاهری گرم و دلنشین، آماده برای خوش آمدگویی به مهمانان شما خواهد بود.

تزیین دیوار ورودی با تقسیم فضایی

دیوار ورودی طولانی را به دو قسمت تقسیم کنید: یکی، فضایی که از شما به هنگام ورود استقبال می نماید و دیگری، فضایی کاربردی که از آن استفاده ای فراتر از یک فضای ورودی خواهد شد.

به جای یک فرش بزرگ یا اینکه کنسول خود را نزدیک درب ورودی قرار دهید، یک فرش یا رانر کوچک در قسمت ورودی قرار دهید که به عنوان یک مکان خوش آمدگویی عمل کند که شما را به داخل خانه دعوت می نماید.

نقطه ای که رانر به خاتمه می رسد، یک میز کنسول قرار دهید که یک شلف برای لوازم مورد احتیاج شما باشد. می توانید آن را با آینه، لوازم دکوری و گیاهان کوچک دکور کنید و در اطراف آن گلدان یا سبدهای ذخیره سازی قرار دهید. به این ترتیب، پس از فضای ورودی، به فضایی وارد می شوید که مبلمان شما قرار خواهند داشت. سعی کنید این فضا را با لوازم دکوری و هنری شلوع نکنید زیرا موجب ایجاد ظاهری نامرتب در بخش ورودی می گردد.

تزیین یک راهروی طولانی

مشابه یک ورودی، کاری که می توانید با دیوار راهروی طولانی انجام دهید، به پهنای فضای شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید که راهروها فضاهای پرترافیکی هستند، بنابراین نباید شلوغ باشد.

تزیین راهروی طولانی با گالری دیواری

هر راهروی طولانی، مکانی عالی برای بک گالری دیواری است که وقتی افراد در آن فضا حرکت می نمایند، بدون آنکه احساس تنگ بودن فضا را داشته باشند، مجذوب آن شوند.

ابتدا تصمیم بگیرید که چه نوع اثر هنری را می خواهید در راهروهای طولانی خود به نمایش بگذارید. این تصاویر می توانند شامل عکس های خانوادگی شما باشند یا آثار هنری و نقاشی؛ کاملا بستگی به سلیقه و سبک چیدمان خانه شما دارد. فقط مطمئن شوید که درست بالای سطح چشم آویزان شده باشند تا به دیوار جلوه و احساسی برجسته و زیبا بدهد. البته اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید، شاید بد نباشد آثار را کمی بالاتر آویزان کنید.

قطعاتی را انتخاب کنید که خیلی گران بها نیستند زیرا در جهت رفت وآمد قرار می گیرند. سپس مطمئن شوید که آن ها را به طور منسجم و با ترکیب چشم نوازی کنار یکدیگر قرار داد ه اید.

تزیین راهروی طولانی با کنسول یا شلف

اگر راهروی شما کمی عریض تر است، می توانید فضای ذخیره سازی و شلف اضافه کنید تا از این فضا استفاده بیشتری ببرید.

اگر به فضای اضافی در راهرو احتیاج دارید، قفسه های باریک یا یک کنسول باریک، تقریبا تنها گزینه شما خواهند بود. آن ها کاملا در مقابل دیوار بلند شما قرار می گیرند، بدون اینکه فضای زیادی را اشغال نمایند. اما در عین حال، فضایی برای نمایش لوازم دکوری و ذخیره سازی وسایل دل خواه شما خواهند بود.

می توانید یک قفسه باریک کتاب را هم انتخاب کنید تا فضای بیشتری برای رفت وآمد در اختیار شما قرار دهد. قفسه های کم ارتفاع را با ترکیب یک گالری دیواری از آثار هنری و دکوراتیو چیدمان کنید، قطعا نتیجه بسیار زیبا و چشم نواز خواهد بود.

جمع بندی

تزیین یک یک دیوار طولانی آن طور که به نظر می رسد، کار دشواری نیست. تنها کافی است با راه های مختلفی که می توان این فضا را به گونه ای چیدمان کرد که هم کاربردی باشد و هم جلوه زیبایی داشته باشد، آشنا باشید و در کنار آن، از خلاقیت و سلیقه خود نیز یاری بگیرید.

منبع: modsy

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1086

به "چگونه دیوارهای طولانی خانه را تزئین کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه دیوارهای طولانی خانه را تزئین کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید