چگونه در طول سفر مسائل خانه را حل کنیم؟

به گزارش پزشکی مدرن، مدت ها برای سفری دور و دراز نقشه کشیده اید اما همین که بالاخره سفرتان را آغاز می کنید مسئله ای در خانه پیش می آید یا برای دوست تان اتفاقی می افتد و آنها از شما انتظار دارند برگردید. در این موقعیت چه باید کرد؟

چگونه در طول سفر مسائل خانه را حل کنیم؟

این تصمیم ساده ای نیست و در هنگام گرفتن آن باید چیزهای زیاد را آنالیز کنید. این مطلب به شما یاری می نماید منطقی فکر و عمل کنید.

اولین قدم: به ندای قلب تان گوش دهید. خیلی مهم است که اولین واکنش شما بعد از شنیدن خبر بدی از سوی خانه یا دوستان تان چیست. آیا اولین فکری که به فکر تان خطور کرد این بود که من باید فورا برگردم یا اینکه اتفاق وحشتناکی است اما فلانی می تواند به خانواده ام/ دوستم یاری کند، او این مشکل را حل می نماید و یا اینکه می دانید خود فرد می توان از پس مشکلش برآید. اولین فکری که به فکر تان می رسد احتمالا آخرین تصمیمی است که می گیرید.

دومین قدم: تصمیم بگیرید آیا بهتر است سریعا با خانواده یا دوست تان تماس بگیرید و از آخرین اخبار آگاه شوید یا نه. در صورتی که مسئله مرگ و زندگی نباشد، ممکن است به نظرتان برسد که بهتر است ابتدا کمی زمان دهید و ببینید چه پیش می آید و بعد بخواهید از اوضاع با خبر شوید. به هر حال باید یک راه ارتباطی دائمی داشته باشید. خواه ایمیل و مسیج باشد و خواه تلفن تا فرد بتواند در صورت نیاز با شما تماس بگیرد.

قدم سوم: از خانواده یا دوست تان بپرسید چه یاریی نیاز دارد. اگر فردی که مسئله ای برایش پیش آمده فرد نزدیکی است، از او بپرسید چه یاریی از شما می خواهد؟ آیا می خواهد شما به خانه برگردید؟ اگر جواب شان منفی بود باز هم آنالیز کنید که آیا واقعا به یاری شما نیاز ندارند و راستش را می گویند یا اینکه فقط می خواهند شما به دردسر نیافتید؟

قدم چهارم: با همسفران تان مشورت کنید. با این کار از نقطه نظر کسانی که به آنها اعتماد دارید، کسانی که به میزان شما هم مضطرب نیستند، با خبر می شوید. به علاوه با این کار آنها هم در جریان مشکل شما قرار می گیرند و به شما یاری می نمایند از لحاظ روحی بهتر با این بحران پیش آمده کنار آیید.

این را هم در نظر داشته باشید که احساسات شما چه تاثیری روی همسفران تان می گذارد. اگر احساسات منفی یا ناخوشایند زیادی دارید و سفر کردن با شما برای آنها سخت شده، ممکن است شما سفر آنها را هم خراب کنید. در این صورت بهتر است به خانه برگردید و با مسئله ای که پیش آمده شخصا رو به رو شوید تا هم خیال خودتان راحت گردد و هم سفر آنها را به هم نزنید.

قدوم پنجم: لیستی از نکات مخالف و موافق تهیه کنید. شرایط را به خوبی آنالیز کنید و این آنالیز را به صورت دو دسته مقابل هم روی کاغذ آورید. مثلا اینکه شما پول زیادی برای سفر خرج نموده اید اما هنوز به مقصد نرسیده اید را در یک ستون بنویسید و اینکه فردی که مشکل برایش پیش آمده نمی تواند به تنهایی از پس این مسئله برآید را در ستونی دیگر. به این ترتیب می توانید بهتر تصمیم بگیرید. سعی کنید واقعیت ها را بنویسید نه آن چیزی که دلتان می خواهد.

اگر مسئله ای که پیش آمده خیلی بزرگ است، مثلا اگر کسی در حال مرگ است، این مورد دیگر آنالیز کردن نمی خواهد شما باید سریعا خود را به خانه برسانید و این را در نظر داشته باشید که همواره می توانید سفر کنید اما اگر همین الان به خانه برنگردید ممکن است دیگر آن فرد را نبینید.

قدم آخر: آنالیز کنید که آیا راهی هست که الان به خانه بروید و بعد دوباره سفرتان را ادامه دهید. اگر این امکان برای تان وجود دارد که دیگر جای فکر کردن ندارد، به محض اینکه مسئله ای پیش آمد به خانه برگردید. اما مشکل اینجا است که در بیشتر موارد این امکان وجود ندارد.

در آخر این را در نظر داشته باشید که اگر مسئله پیش آمده برای عزیزان تان مسئله ای جدی نیست، خودشان می توانند از پسش برآیند و لازم نیست شما سفری که مدت ها برایش نقشه کشیده بودید را خراب کنید. اما اگر مسئله جدی است، هیچ چیز ارزش ناراحت شدن و به مشکل افتادن کسانی که دوستشان دارید را ندارد حتی یک سفر خیلی عالی.

منبع: فوت و فن / wikihow.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1164

به "چگونه در طول سفر مسائل خانه را حل کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه در طول سفر مسائل خانه را حل کنیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در طول سفر مسائل خانه را حل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید