چگونه در سفرهای جاده ای سالم بمانیم؟

به گزارش پزشکی مدرن، بیماری در سفر به خصوص در سفرهای جاده ای می تواند سفر شما را تلخ کند و شما را درگیر چالش هایی کند که برای آن ها برنامه ریزی نکرده اید. زمانی که شما به دور از خانه خود هستید و از مکان استراحت همیشگی تان دور می شوید، درگیر شدن با یک بیماری می تواند اوقات تلخی را برای شما ایجاد کند. در این مطلب شما را هدایت می کنیم تا در سفر دچار بیماری ها و ویروس های مختلف نشوید و از سفر خود کاملا لذت ببرید.

چگونه در سفرهای جاده ای سالم بمانیم؟

آب

جالب است بدانید هیچ راهی بهتر از نوشیدن آب کافی برای حفظ سلامت در سفرهای جاده ای نیست، البته باید بدانید که تمیزی و منبع آبی که می نوشید، اهمیت زیادی دارد. از نوشیدن آب با یخ بپرهیزید و از پلمپ سر بطری آب هایی که خریداری می کنید، اطمینان حاصل کنید.

غذا

از خوردن غذا و گوشت های نیم پز و خام بپرهیزید. سعی کنید از فروشندگان خیابانی و رستوران های بین راهی که لوله کشی داخلی و امکانات شستشوی دست را ندارند، خرید نکنید. سبزی ها و میوه های تازه را با آب و ضدعفونی های مناسب شستشو دهید. اگر مطمئن نیستید که یک غذا چقدر مانده است، از خوردن آن پرهیز کنید.

شستن دست ها

بهترین راه برای جلوگیری از بیماری های مسری شستشوی دست ها به طور مکرر است. دستان خود را قبل از خوردن غذا و بعد از دست زدن به پول یا اقلام فروشگاه ها و مکان های عمومی شستشو کنید. سعی کنید به همراه خود ژل های ضدعفونی و دستمال کاغذی به همراه ببرید؛ در بعضی از مکان ها این موارد وجود ندارند.

جلوگیری از بیماری های حشرات و حیوانات

تا جایی که امکان دارد، لباس های بلند و پیراهن های آستین دار بپوشید، به خصوص در مناطقی که مالاریا و بیماری دنگ شایع است. مواد ضد حشرات با خود به همراه ببرید و به صورت مکرر بهره ببرید. در مناطقی که خطر نیش حشرات وجود دارد، زیر پشه بند بخوابید و هر شب قبل از خواب محیط داخل را چک کنید و حشرات را خارج کنید.

برنامه ریزی و خواب

هنگامی که به مسافرت های طولانی و عبور از چندین منطقه زمانی می پردازید، سعی کنید فعالیت های خود را متناسب با آن منطقه ای که هستید تنظیم کنید. برای مثال اگر صبح حرکت می کنید و به مقصد خود هم صبح می رسید، سعی کنید تا نزدیک شب نخوابید و بیدار بمانید، اما اگر به مقدار زیادی احساس خستگی می کنید، سعی کنید فقط برای دو ساعت استراحت کنید و بخوابید، سپس بیدار شوید و دوش بگیرید و به فعالیت های خود بپردازید. این گونه زمان بیشتری برای لذت بردن خواهید داشت. برای برطرف خستگی کامل و احساس نشاط احتیاج به هشت ساعت خواب مفید دارید؛ سعی کنید در مسافرت آن را از دست ندهید.

در نهایت، آماده بودن

حتی کسانی که در سفر بسیار مهارت دارند و اطلاعات کافی دارند، ممکن است در سفر دچار بیماری شوند، اما سعی کنید نکات گفته شده در بالا را رعایت نموده و قبل از سفر حتما بیمه مسافرتی تهیه کنید. سفر ایمن تر لذت بیشتری به شما می دهد.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 664

به "چگونه در سفرهای جاده ای سالم بمانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در سفرهای جاده ای سالم بمانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید