چند گیاه برای آپارتمان های تاریک ، قسمت دوم

به گزارش پزشکی مدرن، اگر با این تصور که همه گیاهان برای زندگی به نور زیاد و مستقیم نیاز دارند گیاهی در آپارتمان کم نورتان پرورش نمی دهید، سخت در اشتباه هستید!

چند گیاه برای آپارتمان های تاریک ، قسمت دوم

گیاهان زیادی هستند که در صورت تابش آفتاب مستقیم به شاخسارشان خراب می شوند.

در ادامه به معرفی چند گیاه سایه پسند می پردازیم:

6- دیفن باخیا

این گیاه با شکوه استوایی دامنه وسیعی از انتخاب رنگ را برای شما به ارمغان می آورد. برگ هایی لکه دار یا خالدار به رنگ های زرد و سبز یا سفید و سبز. دیفن باخیا به خوبی در مکان هایی با نور کم رشد می کند اما بهترین شرایط نوری برای این گیاه نور غیر مستقیم است، که از دراز شدن بیش از میزان برگ ها و بدشکل شدن گیاه جلوگیری می کند.

اگر کودک یا حیوان خانگی دارید، مواظب باشید، چرا که این گیاه بسیار سمی است.

برای آبکمک مجدد دیفن باخیا اجازه دهید خاک گلدان خشک شود سپس آبکمک انجام دهید. برای رشد بهتر، برگ ها را غبار پاشی کنید. غبار پاشی را هفته ای دوبار در تابستان و دو هفته یک بار در زمستان انجام دهید.

در فصل رشد هر دو هفته یک بار گیاه را با کود های موجود در بازار تغذیه مصنوعی کنید.

7- برگ انجیری (مونسترا)

در خانه تان حال و هوای استوایی به وجود بیاورید! این گیاه برگ هایی بزرگ، سبز رنگ، مجذوب کننده و جالب دارد که فضای خانه را بسیار زیبا می کند. برگ انجیری در ابتدا ظاهری انبوه و متراکم دارد اما به تدریج برگ ها شروع به دراز شدن می کنند و گیاه نیاز به قیم دارد. اگر می خواهید ظاهر گیاه جمع و جور و مرتب بماند، شاخ و برگ ها را هرس کنید. برای آبکمک مونسترا به خاک گلدان دست بزنید، اگر خاک خشک بود، گیاه را آبکمک کنید. در فصل رشد، ماهی یک بار تغذیه مصنوعی، به رشد بهتر برگ انجیری کمک می کند.

8- برگ عبایی

این گیاه در بی توجهی کامل شما هم به رشد خود ادامه می دهد و فقط گهگاهی به میزانی آب نیاز دارد. این گیاه جان سخت به آرامی رشد می کند پس به ندرت به تعویض گلدان نیاز دارد. برگ عبایی 60 تا 90 سانتی متر رشد می کند و برگ هایی نازک دارد. برگ عبایی واریته های رنگارنگ هم دارد اما مانند نوع ساده آن مرسوم نیستند و کم یاب هستند. برای آبکمک این گیاه اجازه دهید خاک خشک شود سپس آبکمک مجدد را انجام دهید. برگ عبایی به آبکمک زیاد بسیار حساس است و سریعا گندیده می شود. در فصل رشد تغذیه مصنوعی را (بیشتر با کود آهن) هر دو هفته یک بار انجام دهید.

9- دراسنا بلالی

نیاز به توضیح نیست که این گیاه خوشتیپ چرا به این نام خوانده می شود! دراسنا بلالی برگ های نواریی دارد که شباهت بسکمک به برگ های ذرت دارند. این گیاه 90 تا 180 سانتی متر رشد می کند و در نور کم به خوبی به زندگی خود ادامه می دهد البته لازم به ذکر است که دراسنا در نور غیر مستقیم رشد بهتری دارد. برای آبکمک ابتدا اجازه دهید خاک خشک شود و سپس آبکمک مجدد را انجام دهید. این گیاه در واریته های بلند تنک و یا انبوه و کوتاه به بازار عرضه می شود. تغذیه مصنوعی را در فصول رشد و هر دو هفته یک بار انجام دهید. در فصل های گرم غبار پاشی به رشد بهتر گیاه کمک می کند.

10- آگلونما قرمز (آگلونما تایلندی)

طی سال های اخیر این گیاه قرمز رنگ جای خود را به خوبی در خانه ها باز کرده است و با منظره دل انگیز برگ های قرمز و صورتی اش تاریک ترین خانه ها را هم روشن کرده.

آگلونما تایلندی با خشک ماندن خاک مسئله ای ندارد و این نعمت بزرگی برای افراد فراموش کار است. این گیاه تحمل نور مستقیم خورشید را ندارد پس آن را دور از آفتاب مستقیم قرار دهید. در فصول رشد اجازه دهید خاک مدتی خشک بماند و سپس آبکمک مجدد را انجام دهید. در زمستان ابکمک را به هفته ای یک بار کاهش دهید. در فصول گرم هفته ای دو بار غبار پاشی به رشد بهتر گیاه کمک می کند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1160

به "چند گیاه برای آپارتمان های تاریک ، قسمت دوم" امتیاز دهید

1 کاربر به "چند گیاه برای آپارتمان های تاریک ، قسمت دوم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند گیاه برای آپارتمان های تاریک ، قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید