چشم روشنی تابستان برای سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی

به گزارش پزشکی مدرن، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: در بارندگی های سه روز اخیر خراسان جنوبی 7.5 میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری استان ذخیره شد.

چشم روشنی تابستان برای سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی

علیرضا نصرآبادی، امروز چهارشنبه 5 شهریور به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: بارندگی های سه روز گذشته در سه شهر بیرجند، سربیشه و اندکی در نهبندان به وقوع پیوسته که بیشتر سازه های این شهرها نیز به طور کامل آبگیری شده است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: از ابتدای سال آبی (مهر ماه سال 98) تا اردیبهشت ماه 99 بیش از 78 میلیون متر مکعب آب در سازه های آبخیزداری استان ذخیره شده است.

وی ادامه داد: با احتساب حجم ذخیره سازی در این سه روز گذشته جمع آب استحصالی به 85.5 میلیون متر مکعب می رسد.

وی با اشاره به اهمیت سازه های آبخیزداری و نقش برجسته این سازه ها در کاهش تاثیرات خشکسالی بیان نمود: کنترل سیلاب، کاهش سرعت رواناب ها، جلوگیری از رسوب خاک در سدها و همچنین یاری به افزایش حجم آب سفره های زیرزمینی از جمله مزایای سازه های آبخیزداری است.

نصرآبادی از احیای قنوات بایر و نیمه دایر در بسیاری از روستاهای پایین دست این سازه ها اطلاع داد و یادآور شد: امیدواریم اعتبارات لازم برای انجام مطالعات آبخیزداری به زودی تامین گردد تا بتوانیم با اجرای این سازه های امید بخش حجم بیشتری از بارندگی ها را کنترل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 228

به "چشم روشنی تابستان برای سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم روشنی تابستان برای سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید