نمایی متفاوت از میدان دومو شهر فلورانس، عکس

به گزارش پزشکی مدرن، میدان دومو (piazza del duomo florence)، در مرکز شهر فلورانس قرار گرفته و تنها با یک نگاه می توانید به بناهای تاریخی مهم آن دسترسی داشته باشید که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسانده شده اند. در این میان، کلیسای جامع فلورانس مهم ترین جاذبه واقع در این منطقه است و آن را سمبل شهر فلورانس به حساب می آورند. از دیگر بناهای دیدنی این میدان می توان به برج ناقوس جوتو و تعمیدگاه سنت جان اشاره نمود که در ادامه به صورت جداگانه راجع به آن ها شرح خواهیم داد.

نمایی متفاوت از میدان دومو شهر فلورانس، عکس

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

کلیسای جامع فلورانس (Florence Cathedral) یا همان باسیلیکای سانتا ماریا دل فیوره، یکی از شاهکارهای معماری گوتیک ایتالیایی محسوب می گردد. نمای رنگارنگ و گنبد باشکوه آن، اولین مواردی هستند که توجه بازتماشامایندگان را به سمت خود جلب می نمایند. طراحی این کلیسای گوتیک را آرنولفو دی کامبیو (Arnolfo di Cambio) در سال 1296 برعهده داشته و کار گنبد آن را معمار معروف ایتالیایی، یعنی فیلیپو برونلسکی (Filippo Brunelleschi) در سال 1436 میلادی انجام داده است. چندین آثار هنری مهم از جمله نقاشی دیواری دو سواره نظام در این مکان نگهداری می گردد. می توانید سر وقت از دیزاین داخلی این کلیسا تماشا کنید و با بالا رفتن از پله های آن، به دورنمای زیبای شهر هم دسترسی داشته باشید.

تعمیدگاه سنت جان

تعمیدگاه فلورانس یا همان تعمیدگاه سنت جان (Baptistery of Saint John)، روبه روی کلیسای جامع فلورانس قرار گرفته است و یکی از قدیمی ترین عبادتگاه های این شهر به تعداد می رود. معماری این تعمیدگاه، ترکیبی از سبک اوایل مسیحیت و رمانسک به شمار میرود و بیزانو (Pisano) و گیبرتی (Ghiberti)، طراحی درهای برنز آن را انجام داده اند. ظاهراً این بنا را در دوران باستان به مارس، ایزد رومی جنگ اختصاص داده بودند و کاربری آن بعدها به یک معبد تغییر پیدا نموده است. موزاییک های بخش گنبد تعمیدگاه سنت جان، جالب ترین قسمت داخلی این بنا محسوب می شوند که مسیح و روز قیامت را به نمایش می گذارند. طراحی این بخش را استادانی همانند چیمابوئه (Cimabue) و کوپو دی مارکو والدو (Coppo di Marcovaldo) بین قرن 13 و 14 میلادی برعهده داشته اند.

برج ناقوس جوتو

جوتو، ساخت برج ناقوس کلیسای سانتا ماریا دل فیوره را در سال 1334 آغاز کرد؛ اما بعد از مرگ او، بیزانو ادامه ی کار را انجام داد و فرانچسکو تالنتی (Francesco Talenti) هم با تمام کردن ساخت پنجره های عظیم طبقات بالا، کار این پروژه را در سال 1359 میلادی به سرانجام رساند. سنگ تراشی و برجسته کاری های برج ناقوس جوتو (Giottos Campanile) هم به نوبه خود بی نظیر است و کاملاً ارزش تماشا را دارد.

موزه اپرا دل دومو

آثار باارزش بسیاری از جمله نقاشی، مجسمه و کارهای نقره و طلا در طول تاریخ برای کلیسای جامع فلورانس، تعمیدگاه سنت جان و برج جوتو ساخته شده که با توجه به فرسایش طبیعی آن ها و دلایل امنیتی، تصمیم گرفتند یک موزه جدا برای آن ها تأسیس نمایند. این آثار در موزه اپرای دل دومو (Museo dellOpera del Duomo) در پشت کلیسای جامع به نمایش گذاشته می شوند و در این میان، درب برنز اصلی تعمیدگاه سنت جان، اثرگیبرتی، مجسمه چوبی سنت جان از دوناتلو (Donatello) و قطعات مجسمه ترحم (Pietà)، اثر میکل آنژ در تعداد مهم ترین آثار این موزه قرار دارند.

منبع: گردشبان
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 762

به "نمایی متفاوت از میدان دومو شهر فلورانس، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایی متفاوت از میدان دومو شهر فلورانس، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید