مذاکرات آمریکا و اتحادیه اروپا در خصوص هوش مصنوعی و کمبود تراشه

به گزارش پزشکی مدرن، ایالات متحده و اتحادیه اروپا قصد دارند در جریان برگزاری اولین نشست شورای تجارت و فناوری مشترک در این هفته در خصوص کمبود تراشه، هوش مصنوعی و رقابت های فناورانه بحث نمایند.

مذاکرات آمریکا و اتحادیه اروپا در خصوص هوش مصنوعی و کمبود تراشه

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، به گفته یکی از مقامات برجسته دولت آمریکا، دو طرف قصد دارند با برگزاری مذاکرات یادشده رویکرد منسجم تری برای محدود کردن قدرت غول های فناوری در پیش بگیرند.

کاخ سفید سه هفته قبل گفت که جلسه شورای یادشده قرار است برای اولین بار در تاریخ 29 سپتامبر در شهر پیتسبورگ برگزار گردد. از جمله حاضران در این نشست می توان به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، جینا ریموندو وزیر بازرگانی، کاترین تای نماینده تجاری آمریکا، والدیس دومبروفسکیس ، رئیس تجارت اتحادیه اروپا و مارگارت وستاگر، کمیسر رقابت اروپا اشاره نمود.

از جمله موضوعات مورد بحث در نشست های یادشده می توان به قانونمند کردن بیشتر بخش فناوری و افزایش هماهنگی دو طرف در این زمینه، نظارت بیشتر بر شرکت های بزرگ فناوری، مباحث مربوط به هوش مصنوعی و تهدیدات آن برای حفظ امنیت و حریم شخصی افراد، حل مشکل کمبود انواع تراشه و نیمه هادی در دنیا و غیره اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 876

به "مذاکرات آمریکا و اتحادیه اروپا در خصوص هوش مصنوعی و کمبود تراشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات آمریکا و اتحادیه اروپا در خصوص هوش مصنوعی و کمبود تراشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید