قهوه خانه ها و رستوران ها چه زمانی کامل بازگشایی می شوند؟

به گزارش پزشکی مدرن، تفریح در ایام تعطیل و برگزاری مراسمات عروسی در تابستان به نسبت سایر فصل ها پررنگ تر دیده می گردد. استفاده از رستوران ها و قهوه خانه ها از جمله مواردی است که تابستان را پر اهمیت تر می نماید. اما سال جاری با تفاوت فاحشی در سفر ها و استفاده از اماکن تفریحی مواجهیم.

قهوه خانه ها و رستوران ها چه زمانی کامل بازگشایی می شوند؟

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

کرونا و ورود بدون رفتش، همه را برای برنامه ریزی و سفر ها سردرگم نموده است و از طرفی حفط سلامت جامعه بر مسائل مالی پر اهمیت است.

برگزاری عروسی ها در روز های گذشته با دستور رئیس جمهور آن هم به صورت کار 50 درصد سالن ها بدون مانع شده است، اما اجازه برگزاری مراسم برای بعضی ها به اتمام کرونا تلقی شده و افراد اقدام به رزرو سالن های عروسی نموده اند و متاسفانه بعد از این عمل پس از لغو قرارداد با پرداخت جریمه و در نهایت نارضایتشان همراه شده است.

البته لازم به ذکر است در این بین برگزاری مراسمات در منازل هم منجر به افزایش آمار مبتلایان شده و همین امر تبعات مالی و سلامتی را افزایش داده است. حال این سوال توسط بسیاری از متقاضیان رزرو سالن های پذیرایی و حتی قهوه خانه ها تداعی می گردد که بالاخره زمان بازگشایی کامل سالن های پذیرایی و قهوه خانه چه زمانی معین می گردد.

مراقب عقد قرارداد عروسی و عزا باشید

خسرو ابراهیمی نیا رئیس اتحادیه تالار های پذیرایی و تجهیز مجالس، درباره شرایط کارکرد تالار های عروسی، بیان نمود: در حال حاضر با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تالار های پذیرایی با 50 درصد ظرفیت با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند فعالیت نمایند و مسئله ای در این رویه وجود ندارد.

این مقام مسئول در مورد اعمال جریمه برای مشتریانی که مراسم خود را لغو می نمایند، گفت: تالار های پذیرایی بر اساس شرایط و قوانینی که اعمال شده اقدام به جذب مخاطب می نمایند و در صورتی که قوانین را زیر پا بگذارند و دیگر تابع آن چهارچوب معین شده فعالیت ننمایند، با آن ها برخورد خواهد شد.

رئیس اتحادیه تالار های پذیرایی و تجهیز مجالس با تاکید بر اینکه تالار ها در صورت بستن قرار داد در ماه های معین حق کنسلی ندارند، ادامه داد: روال کار در این زمان این گونه است، در صورتی که تالاری در ماه های مهر، آبان، آذر و دی قرار دادی بسته باشد نباید افراد را در صورت کنسلی مراسم جریمه و از آن ها حق کنسلی دریافت کند.

ابراهیمی نیا تشریح کرد: اگر تالاری در ماه هایی که درگیر مسائل کرونا بودیم قراردادی را با مشتریان ببندد و هم اکنون آن مشتری مراسم خود را کنسل نمایند، تالار ها مجاز به دریافت حق کنسلی هستند چرا که این افراد با علم و آگاهی اقدام به بستن قرارداد نموده اند و شکایتی در این مورد نباید داشته باشند.

این مقام مسئول با ارائه مثالی این حق کنسلی را تشریح کرد و گفت: فرض کنید تالاری با مشتری در 20 خرداد قرار داد بسته، بعد از آن مشتری تاریخ مراسم را تغییر داده و به دلیل شرایط کرونایی 20 تیر مراسم خواهد گرفت، اما همچنان در این تاریخ به دلیل تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تالار ها همچنان بسته هستند و در نهایت مشتری تاریخ 20 شهریور را برای برگزاری مراسم معین می نماید، اما در زمان بازگشایی تالار ها در نهایت مراسم را لغو نموده و واریزی خود را طلب می نماید در این مرحله تالار مجاز است تا بر اساس قوانین حق کنسلی بگیرد.

سرو قلیان در هر حالتی ممنوع است

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران، در مورد زمان بازگشایی کامل اصناف اظهار کرد: بعضی اصناف و مشاغل مانند سفره خانه ها، تالار ها و رستوران ها هم اکنون با 50 درصد ظرفیت اتوماتیک می نمایند و زمان معینی برای بازگشایی کامل آن ها تعریف نشده است.

وی اضافه نمود: تصمیم گیری در این خصوص باید در ستاد ملی مبارزه با کرونا و استان به استان صورت گیرد یعنی این ستاد ابتدا اجاره بازگشایی کامل را به استان های با شرایط سبز بدهد.

رئیس اتاق اصناف تهران ان با اشاره به سرو قلیان در سفره خانه ها و چای خانه ها بیان نمود: وزارت بهداشت سرو قلیان را در تمام مراکز و واحد ها غیر قانونی نموده است یعنی اگر سفره خانه ها مجوز بازگشایی کامل بگیرند، بازهم اجازه سرو قلیان ندارند.

فراهانی ادامه داد: وزارت بهداشت مسئول تصمیم گیری برای عرضه و سرو قلیان در سفره خانه ها قهوه خانه ها است و این وزارتخانه معتقد است هیچ یک از استان ها شرایط مساعدی در این خصوص ندارند.

بازگشایی 100 درصدی سالن های پذیرایی منوط به عادی شدن شرایط

وی بیان نمود: ما در کوشش هستیم تا مجوز بازگشایی 100 درصد را برای تالار ها و رستوران ها بگیریم و این واحد ها نیز با رعایت تمام مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و پروتکل های بهداشتی اقدام به از سرگیری فعالیت ها نمایند.

رئیس اتاق اصناف تهران توضیح داد: از چند روز گذشته آمار مبتلایان به ویروس کرونا فرایند صعودی پیدا نموده که بیانگر رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و جامعه است، بنابراین افراد جامعه می توانند با رعایت اصول بهداشتی هم خود و هم دیگر افراد جامعه را از ویروس کرونا در امان بدارند.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 102

به "قهوه خانه ها و رستوران ها چه زمانی کامل بازگشایی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهوه خانه ها و رستوران ها چه زمانی کامل بازگشایی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید