قصه های پنجشنبه خواندنی شدند

به گزارش پزشکی مدرن، به گزارش خبرنگاران ، مجموعه داستان قصه های پنجشنبه که به تازگی از سوی نشر نیستان منتشر و به بازار کتاب عرضه شده است شامل 11 داستان کوتاه از نویسندگان جوانی چون لیلا بابااحمدی، زهرا پارسا، مریم سادات حجازی، مریم رستمی، الهام شریفی، منیژه شعاعی، فاطمه عزیزی، فهیمه فروغی، فاطمه مرتضوی نیا، فاطمه ملایری و علی ناظم زاده است که در سال های اخیر به طبع آزمایی در زمینه داستان کوتاه مشغول هستند.

قصه های پنجشنبه خواندنی شدند

این داستان ها بیش از هر چیز مخاطب خود را با ایده های داستانی خاص و زاویه دید بدیع برای پردازش داستانی به خود مشغول می نمایند و آثار داستانی نویسندگان جوان این مجموعه بیش از هر چیز نمایی از دقت نظر نویسندگان جوان آن برای کشف و بیان و یا واکاوی گره های اجتماعی و دغدغه های فردی خاص نسل جوان ایران معاصر است؛ گره ها و نقاطی که از دید عامه دور مانده و یا به هر دلیلی با دقت دیده نشده و گاه نیز مبدل به امری روتین و عادی در زیست اجتماعی جامعه شده است.

خلق نگاه تازه برای تماشا و پردازش سوژه های داستانی از سوی نویسندگان جوان این مجموعه، توجه و حلاجی دقیق سوژه ها از سوی آنها مهمترین ویژگی داستان های این اثر است که پیش چشم هر مخاطبی می نشیند.

نویسندگان جوان این مجموعه از رهگذر آثاری که در این مجموعه از خود خلق نموده اند، نویسندگانی باهوش و در عین حال دارای عینک های منحصر به فرد برای تماشا کاستی های جامعه با حساسیت بالا هستند که توجه ویژه ای هم به کشف نابهنجاری ها و کج اندیشی ها دارند و دریچه ای تازه برای پردازش آنها با داستان را می گشایند.

داستان های این مجموعه بعلاوه از منظر شخصیت پردازی و ساختن موقعیت و تیپ های اجتماعی قبل قبول هستند و نمایی از کوششی در خور ستایش از خالقان آنها برای بازنشانی جامعه را پیش چشم می آورند.

داستان های کتاب، زبانی ساده و صمیمی دارند. دغدغه نویسندگان این مجموعه نه بازی فرمی با زبان و روایت استعاری که ترسیم انسان در موقعیت های منحصر به فرد زیستی اوست.

سادگی قابل توجه در زبان روایت و پاکیزه نویسی این داستان ها نیز در زمره مواردی است که صاحبان این آثار برای به دست آوردن آن کوشش قابل توجهی را از خود به خرج داده اند.

خوانش این اثر جدای از لذت بخش بودن، نوید تولد و رشد نسلی تازه در داستان نویسی ایران را می دهد که از ادبیات به عنوان ابزاری برای نمایش وجوه متنوع حس برانگیزی و تاثیرپذیری و تاثیرگذاری اجتماعی و شخصی به کار می برند و در این راه به دور از هیجان زدگی سعی دارند بی پرده و سرراست راوی آسیب هایی باشند که از دیدگان بسیاری پنهان مانده است.

انتشارات کتاب نیستان این اثر را اخیرا در 108 صفحه و با قیمت 65 هزار تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1317

به "قصه های پنجشنبه خواندنی شدند" امتیاز دهید

1 کاربر به "قصه های پنجشنبه خواندنی شدند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه های پنجشنبه خواندنی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید