قدردانی از محیطبانان نمونه فارس

به گزارش پزشکی مدرن، خبرنگاران/فارس در مراسمی همزمان با جشن میلاد ثامن الحجج، امام رضا علیه السلام و روز محیط بان، از محیطبانان نمونه استانی و ملی و مدیران حفاظت محیط زیست استان فارس قدردانی شد.

قدردانی از محیطبانان نمونه فارس

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در این مراسم پس از تبریک میلاد هشتمین اختر امامت و ولایت امام رضا علیه السلام و روز ملی محیط بان، یاد و خاطره شهدای محیط زیست را گرامی داشته و از محیط بانان جانباز و خانواده ایثارگر شهدا و جانبازان محیط زیست تجلیل نموده و صبر ایثار و فداکاری آنان را ستود.

به گزارش خبرنگاران به نقل از حفاظت محیط زیست فارس، حمید ظهرابی در ادامه با یادآوری فداکاری ها و کوشش های بی وقفه یگان حفاظت محیط زیست فارس با وجود دریافت حقوق و اضافه کاری ناچیز و مصائب و مسائل پیش روی آنان اذعان داشت: تنها عشق به طبیعت و محیط زیست می تواند این از خود گذشتگی ها و فداکاری ها را توجیه کند.

کشف بیش از 1200 قبضه اسلحه شکاری

وی اضافه نمود: محیط بانان فارس سال گذشته با انجام اقدامات به موقع و پیشگیرانه توانستند در کشف تخلفات شکار و صید رکورد بی سابقه ای را ثبت نمایند و بیش از 1200 قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز را از متخلفینی که اقدام به شکار غیرقانونی و یا اقدام به آغاز شکار نموده بودند کشف و ضبط نمایند و با تشکیل پرونده برخورد قاطعانه ای با متخلفین شکار و صید در عرصه های طبیعی انجام دهند.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد قابل تامل یگان حفاظت محیط زیست فارس توضیح داد: محیط بانان، روسا و کارشناسان با پیگیری بخش حقوقی و حمایت و پشتیبانی حوزه های فنی پیروز شدند، بیش از 700 هکتار از اراضی تصرف شده در سال های قبل را از متعرضین باز پس گیرند.

ظهرابی به مواردی از جمله بازپس گیری اراضی ارژن و تالاب پریشان و شهرستان های استهبان، ارسنجان، خرامه و نی ریز اشاره و افزود: این افتخار بزرگی برای جامعه محیط بانی استان فارس محسوب می گردد که این افراد اینچنین قهرمانانه در حفظ محیط زیست و طبیعت کوشش نموده و از هیچ کوششی فروگذار نمی نمایند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: سالهاست یگان حفاظت محیط زیست فارس در رفیع ترین صندلی قرار گرفته است و رکوردهای بی سابقه ای را ثبت نموده است به طوری که در هیچ کجا یارای رقابت با این قهرمانان افتخار آمیز وجود نداشته و سال هاست که خود در رقابت با خودشان بوده و تنها رکورد خود را جابجا می نمایند.

وی با اشاره به این مطلب که متاسفانه در زمان حضور اینجانب در استان اعلام شد که بخشی از دریافتی های محیط بانان غیر قانونی بوده است و علیرغم همه کوشش ها و رایزنی های فراوانی که انجام شد بخشی از دریافتی ها با دستور ذیحسابی و دیوان محاسبات کسر شد؛ اما خوشبختانه 35 درصد کسر شده از حقوق محیط بانان با توجیه قانونی و با حکم دیوان عدالت اداری در احکام نو به آنان مجدداً به آنان تعلق گرفته است.

در این مراسم، از مهرزاد توکلی، علی افتخار نیا، ابراهیم شیبانیان و مجتبی پولادی، محیط بانان نمونه کشوری و صدرالله ویسی، عبدالله برزگر، ابراهیم رحیمی و آرش ضیغمی محیط بانان نمونه استانی، قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 761

به "قدردانی از محیطبانان نمونه فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی از محیطبانان نمونه فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید