(عکس) سمیه نور تاجر ایرانی کیست و ماجرای حراج پرده مطلای کعبه چیست؟

به گزارش پزشکی مدرن، از روز گذشته خبری در بعضی رسانه های داخلی و شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی براینکه سمیه نور تاجر زن ایرانی ساکن امارات بخش هایی از پرده کعبه را خریداری نموده و میخواهد آن را در یک مزایده و با هدف یاری به درمان بیماران کرونایی در ایران به فروش برساند.

(عکس) سمیه نور تاجر ایرانی کیست و ماجرای حراج پرده مطلای کعبه چیست؟

اما سمیه نور کیست؟

سمیه نور فعال مالی و تاجر ایرانی ساکن امارات است که نامش چند ماهی است بر سر زبان ها افتاده. خرداد سال جاری خبری منتشر شد مبنی براینکه انجمن زیبایی دنیا خانم نور را به عنوان شیک ترین تاجر امارات انتخاب کرد. در معرفی انحمن زیبایی دنیا آمده است که انجمن زیبایی دنیا یک انجمن بین المللی است که در کشورهای مختلف به دنبال شیک ترین ها می گردد. این انجمن سال 2020 خانم سمیه نور را به عنوان شیک پوش ترین تاجر امارات انتخاب کرد.انتخابی که به نظر می رسد بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

حالا این روزها دوباره نام این تاجر ایرانی به خاطر خرید پرده کعبه بر سر زبان ها افتاد و عنوان شد سال جاری یک ایرانی ساکن امارات پیروز به خریداری این اثر ارزشمند شده است.

پرده کعبه چه ویژگی هایی دارد و چگونه به فروش می رسد؟

پرده کعبه طبق رسم هر ساله در شب عرفه (9 ذی الحجه) تعویض می گردد. ارتفاع پرده کعبه بیش از 14 متر است و حدود 700 کیلوگرم حریر در ساخت آن به کار می رود و در یک سوم قسمت بالایی آن، نواری از طلا و نقره منقوش به سوره توحید، عبارات لا اله الا الله محمد رسول الله، سبحان الله وبحمده، سبحان الله العظیم و یاحنان یا منان یا الله به خط ثلث با تزئینات اسلیمی است.

این پرده حدود یک سال در وزارت حج عربستان نگهداری می گردد، اما در این مدت، مقدمات برپایی مزایده آن انجام می گیرد. البته همه بخش های پرده خانه خدا به فروش نمی رسد و فقط بخشی از آن به مزایده گذاشته می گردد.

فرآیند مزایده و واگذاری پرده خانه خدا طولانی است و از زمانی که پرده باز می گردد تا زمانی که در ذی الحجه سال بعد تحویل می گردد، نزدیک به یک سال زمان می برد. یعنی همواره یک پوشش در دفتر حرمین موجود است.

ارزش پرده مطلای کعبه چه قدر است؟

برنده مزایده پرده مطلای کعبه بیان کرد این پرده را که ارزش مادی و معنوی بالایی دارد، برای مقابله با بیماری کرونا در ایران حراج می نماید.

وی در این باره شرح داد: پرده خانه خدا ارزش مادی و معنوی بالایی دارد، چون علاوه بر میزان طلایی که در آن به کار رفته است، خاص بودن و محدود بودن خریدارانش هم باعث می گردد که اثری منحصر به فرد باشد. از این رو حراج آن رقم قابل ملاحظه ای خواهد بود و قصد دارم آن را در امور خیر هزینه کنم.

نور اضافه کرد: یکی از دوستانم که در ارتباط با وزیر محترم بهداشت است، قرار شده فهرستی از بیمارستان ها را برای اهدای مبلغ حاصل از حراج به من اعلام کند. ضمن اینکه در نظر دارم خانواده هایی هم که سرپرستشان را به خاطر کرونا از دست داده اند، تحت پوشش این مبلغ قرار دهم.

این فعال مالی ساکن امارات درباره جزئیات حراج و اینکه آیا به صورت همت عالی (قیمت آزاد) برگزار خواهد شد یا کف قیمت معین می گردد، اعلام نمود: قیمتی که پرده را خریداری کردم، معین است و در وزارت حج عربستان ثبت شده، اما آن را ارزش گذاری نکردم و نخواهم کرد و منتظرم خریدار نسبت به نیت خیری که دارد، خودش قیمت پیشنهاد بدهد.

وی اضافه کرد: ارزش میزان طلای به کار رفته در پرده معین است، اما رقمی که برای تهیه آن پرداخت شده، بسیار بالاتر از این میزان است. چون همانطور که گفتم، هر کسی امکان حضور در مزایده و خریداری آن را ندارد و اثری بی مانند است.

نور در پاسخ به این پرسش که آیا قطعات پرده خانه خدا به صورت یکجا به فروش می رسد یا حراج هر قطعه مجزا خواهد بود، گفت: می گردد این قطعات را به چند نفر فروخت، اما تصمیم گرفته ام که همه به صورت یکجا به یک نفر فروخته گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که حراج به صورت حضوری یا آنلاین برگزار می گردد، گفت: هنوز به جمع بندی نرسیده ام، اما این موضوع چندان طول نخواهد کشید و به زودی شیوه حراج را اعلام خواهم کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 266

به "(عکس) سمیه نور تاجر ایرانی کیست و ماجرای حراج پرده مطلای کعبه چیست؟" امتیاز دهید

6 کاربر به "(عکس) سمیه نور تاجر ایرانی کیست و ماجرای حراج پرده مطلای کعبه چیست؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(عکس) سمیه نور تاجر ایرانی کیست و ماجرای حراج پرده مطلای کعبه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید