سیستئامین چیست و چرا بهترین ماده برای از بین بردن لک های پوستی است؟

به گزارش پزشکی مدرن، سیستئامین یک عامل روشن کننده پوست است که در سلول های پوست بدن یافت می شود. این آنتی اکسیدان قوی تولید ملانین را در پوست کاهش می دهد تا لکه های قهوه ای سرسخت را به وضوح بهبود بخشد.

سیستئامین چیست و چرا بهترین ماده برای از بین بردن لک های پوستی است؟

افرادی که لکه های تیره و اختلالات رنگدانه ای را تجربه کرده اند، می دانند که بسیاری از محصولات مراقبتی پوست یا روشن کننده ها، آنطور که انتظار می رود عمل نمی کنند. این عدم رضایت به این دلیل است که این محصولات اغلب حاوی مواد روشن کننده مانند کوجیک اسید و ویتامین C هستند که برای روشن کردن رنگ پوست استفاده می شوند، اما لزوماً پوست را روشن نمی کنند.

برای این کار به چیزی مانند سیستئامین (Cysteamine) نیاز دارید، ماده ای که به دلیل توانایی آن در کاهش رنگدانه ملانین و محو کردن لکه های تیره روی پوست هنگام استفاده موضعی مورد توجه قرار گرفته است.

پیگمانتاسیون چیست؟

هایپرپیگمانتاسیون یا لک های پوستی، به لکه های تیره در هر نقطه از پوست گفته می شود که ناشی از فعالیت بیش از حد ملانوسیت ها و تولید بیش از حد رنگدانه ملانین است. هر گونه تغییر در ملانین (رنگ پوست شما) می تواند منجر به اختلالات رنگدانه ای شود که احتمالاً در اثر آکنه، بریدگی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شود. همچنین می تواند منجر به هیپوپیگمانتاسیون (از بین رفتن رنگدانه یا رنگ پوست) و دپیگمانتاسیون (لکه های سفید) شود.

سیستئامین چیست؟

سیستئامین یک عامل روشن کننده پوست است که در سلول های پوست بدن یافت می شود. این آنتی اکسیدان قوی تولید ملانین را در پوست کاهش می دهد تا لکه های قهوه ای سرسخت را به وضوح بهبود بخشد. نکته مهم این است که این ماده، سفید کننده نیست، بنابراین پوست مقدار ملانین (و بنابراین رنگدانه) مفید خود را از دست نمی دهد. در عوض، فقط رنگدانه اضافی را که باعث ایجاد لکه می شود، از بین می برد. در واقع، یک استاد دانشگاه هاروارد در دهه 1960 کشف کرد که سیستئامین برای محو شدن رنگدانه در نمونه های بافت پوست از هیدروکینون قوی تر است.

وقتی سیستئامین به صورت موضعی روی پوست استفاده شود، می تواند رنگدانه ها را کاهش داده و رادیکال های آزاد را نیز از بین ببرد. از آنجایی که سیستئامین مقدار ال سیستین را که در تولید ملانین نقش دارد کاهش می دهد، لکه ها و ملاسما را نیز کاهش می دهد.

چه مدت طول می کشد تا نتایج استفاده از سیستئامین را مشاهده کنید؟

مطالعات نشان داده است که پس از استفاده از کرم سیستئامین، 94 درصد از لکه های تیره در 16 هفته به طور قابل توجهی کم رنگ شده اند، اما در برخی موارد، نتایج را می توان در 4 هفته مشاهده کرد. بسته به شدت رنگدانه، ممکن است با سرعت های متفاوتی نسبت به سایرین بهبود پیدا کنید.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1258

به "سیستئامین چیست و چرا بهترین ماده برای از بین بردن لک های پوستی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستئامین چیست و چرا بهترین ماده برای از بین بردن لک های پوستی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید