سیدی بو سعید، شهری در تونس که الهام بخش نویسندگان است

به گزارش پزشکی مدرن، شهر سیدی بو سعید | Sidi Bou Said در تونس

معمولا مرکز هر شهر بیشترین جهانگرد را دارد، جایی که پر از جاذبه، امکانان و تفریحات است. با این حال از آنجایی که مرکز معمولا شلوغ است خیلی از جهانگردان دوست دارند تا در سفر به مرکز کشور به شهرهای کوچک تر و مجذوب کننده تری بروند که در عین حال فاصله چندانی هم از مرکز نداشته باشند. یکی از این شهرها که در کشور تونس واقع شده است، شهر سیدی بو سعید است| Sidi Bou Said. می خواهیم در این مطلب از این شهر حرف بزنیم پس خبرنگاران را همراهی کنید.

سیدی بو سعید، شهری در تونس که الهام بخش نویسندگان است

شهر سیدی بو سعید در شمال مرکز کشور تونس واقع شده است، کافیست حدود 20 کیلومتر از مرکز دور شوید تا این شهر کوچک و آرام را در مقابل تان ببینید. کل این شهر روی صخره ای پرشیب مشرف به دریای مدیترانه قرار گرفته و بر روی صخره هایش چشم اندازهای پانورامایی را تماشا می کنید، چشم اندازهایی که در تمام طول سفر شما را به حیرت وامی دارند. شهر، ساده اما در عین حال زیبا و چشم نواز است و تقریبا بر روی هر دیوار و کناره های در های خانه ها گل های رنگارنگی هست که زیبایی شهر را دو چندان نموده اند.

دیوارهای آبی، بافت سنتی و سواحل خیره نماینده مناظری خیال انگیز و هنرمندانه را به وجود آورده اند! به طوری که خیلی از هنرمندان دوست دارند در این شهر خانه داشته باشند تا همواره فرصت تماشای مجذوب کنندهیت های شهر نصیبشان گردد. شهر آنقدر حس و حال شاعرانه و طراحی هنرمندانه ای دارد که می گویند بارها الهام بخش هنرمندان بسیاری مثل پل کی و آندره ژید بوده است، هنرمندانی که با رفتن به این شهر چنان تحت تاثیر سادگی، مجذوب کنندهیت، محیط آرامش بخش، معماری خلاقانه و چشم اندازهای چشم نواز شهر قرار می گرفتند که ناخداگاه دست به قلم می شدند و اثراتی فاخر خلق می کردند.

پا به این شهر که می گذارید احساسی قوی از هنردوستی به شما دست می دهد، خیلی از محلی ها به همین ویژگی خاص شهر می بالند و دوست دارند که گردشگران زیادی از شهرشان تماشا نمایند. سیدی بو سعید شهری عالی برای تونس گردی تان است اگر گشت و گذار در این کشور را با این شهر آغاز کنید شور و اشتیاق تان برای سفر به دیگر شهرهای تونس بیشتر می گردد. از آن جایی که این شهر در نزدیکی مرکز قرار گرفته تفریحات زیادی برای تفریح و ماجراجویی دارد با این حال قدم زدن در خیابان های سنگ فرش شده و استراحت در کافه ها و رستوران ها را از قلم نیاندازید.

اگر خیال دارید تا در یکی از مجذوب کننده ترین هتل های تونس اقامت کنید به هتل دار سعید| Dar Said بروید، هتلی حیرت آور که چیزی از مجذوب کننده ترین هتل های جهان کم ندارد. در اطراف این هتل مغازه ها و رستوران ها شیک و گرانی هست و عصرها می توانید از هتل بیرون بروید و در این منطقه ها گشت و گذار کنید. تقریبا در همه جای این شهر چشم اندازهایی فوق العاده در انتظارتان است و تفریح های جالبی برای ماجراجویی دارید. بیشتر قست های شهر ساکت و آرام است و محلی ها در خانه های مجذوب کنندهیش زندگی می نمایند اما در قسمت های توریستی اش فضیه فرق می نماید. درست است که این شهر کوچک با آمدن شب، آرام و آرامش بخش و جایی عالی برای استراحت می گردد اما در طول روز مثل کلان شهری بزرگ است. به هر طرف که نگاه می کنید گردشگران را می بینید که در حال لذت بردن از چشم اندازهای اطرف هست بی علت نیست که تورهای گردشگری زیادی این شهر را برای سفر انتخاب می نمایند. خیابان های شهر پر از ماشین و عابران پیاده است برای همین برترین راه برای بازدید از جاذبه ها و غرق شدن در مجذوب کنندهیت های شهر این است که قدم بزنید و پیاده روی کنید. می توانید به سراغ کسانی بروید که دوچرخه و موتور گازی کرایه می دهند و شهر را اینطوری بگردید.

اگر بخواهید با ماشین در شهر گشت و گذار کنید مطمئنا به راحتی خیلی از جاذبه هایی که گردشگران به خاطر آن ها به این شهر می فرایند را از دست می دهید. یکی از مهمترین جاذبه های شهر ویرانه های رومی شهر باستانی کارتاژ است که باید اول از همه به سراغش بروید. بعد سری به بازار محلی بروید جایی که فروشندگان هر روز آنجا جمع می شوند و چیزهایی را می فروشند که امکان ندارد بتوانید در جایی به جز این بازار آن ها را پیدا کنید.

با رفتن به این شهر و تماشای معماری و فضای خاصش احتمالا با همان نگاه اول یاد جزیره های یونان و یا شهر شفشاون مراکش می افتید ولی این شهر مجذوب کنندهیت های خاص خودش را دارد. امکان ندارد هنری که در معماری این شهر به کار رفته را تحسین نکنید. ترکیبی از رنگ های آبی و سفید چنان حسی از آرامش را در درون تان به وجود می آورد که بعید نیست ناخداگاه طبع شاعری تان هم گل کند!

قبل از اینکه شهر سیدی بو سعید را ترک کنید و به سمت دیگر شهرهای مجذوب کننده تونس بروید کمی در اطراف شهر گشت و گذار کنید در این محله ها خبری از توریستان زیادی نیست برای همین همه چیز مقرون به صرفه است. رستوران ها و هتل ها در لبه صخره ها قرار دارند و همین موقعیت مکانی، چشم اندازهای بی بدیلی از خلیج تونس و دریای مدیترانه را به وجود آورده است.

منبع: tourismtunisia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1025

به "سیدی بو سعید، شهری در تونس که الهام بخش نویسندگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیدی بو سعید، شهری در تونس که الهام بخش نویسندگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید