تور سریلانکا: سفری متفاوت به کلمبو و کاندی

به گزارش پزشکی مدرن، اقامتی فراموش نشدنی در سریلانکا

در سریلانکا علی رغم وجود گنجینه های بی سرانجام فرهنگی و طبیعت غنی، ارزشمندترین بخش، سرمایه مردم بزرگ و مشاهده مهربانی هر روزه آن ها است. سریلانکا هنوز تا حد زیادی دست نخورده و تغییر نکرده به جای مانده و در این کشور خبری از هجوم گردشگران غربی نیست. در سال 2010 نیویورک تایمز این کشور را به عنوان نخستین کشوری که باید از آن بازدید کرد قرار داده و اظهار داشت: زیبایی نفیس این کشور برای مدت زمانی بسیار طولانی نادیده گرفته شده است.

تور سریلانکا: سفری متفاوت به کلمبو و کاندی

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

با خبرنگاران همراه باشید و پیشنهاداتی را برای سفر چند روزه در سریلانکا بخوانید:

آغاز سفر در کلمبو

سفرتان را می توانید با دو شب اقامت در شهر کلمبو مرکز سریلانکا آغاز کنید که نزدیک ترین تجربه به حضور در شلوغی های یک شهر بزرگ محسوب می گردد. یک روز کامل را به گشت و گذار در مجموعه ای پراکنده از آثار باستانی و یادگارهای عصر استعمار در موزه ملی این کشور بگذرانید . سپس به پارک ویهارا ماهادوی (Viharamahadevi) بروید و مراقب باشید خواب خفاش های بزرگ میوه خواری را که در لابه لای شاخه های درختان این پارک هستند، آشفته نکنید. سپس راستا خود را به سمت بازار پر پیچ و خم پتا (Pettah Market) کج نموده و در هتل گالا فیس (Galle Face Hotel) و باغ -رستوران مشرف به دریا، خود را به شام و نوشیدنی میهمان کنید.

ادامه سفر در کاندی

سه شب و دو روز بعدی را می توانید در کاندی (Kandy) سر کنید. برای رسیدن به این شهر برترین راه استفاده از قطار Intercity Express از مبدا کلمبو به ارتفاعات مرکزی است. این راستا قطعا یکی از برترین بخش های سفر شما محسوب خواهد شد، تجربه قطار سریلانکا تجربه ای خاص و به یادماندنی است. روز نخست را با سیاحت دقیق کاندی سپری کنید. حتما در بنای مذهبی دندان مقدس که گفته می گردد یکی از دندان های شخصیت های مذهبی در آن نگه داری می گردد، توقف نموده و از آن بازدید کنید. در این سفر می توانید در اطراف دریاچه زیبای کاندی گشتی زده و از قبرستان قدیمی پادگان انگلیسی ها بازدید نموده و سری به مقبره بازیکن مشهور کریکت یعنی چارلز کارمیشائیل (Charles Carmichael) بزنید. کریکت محبوب ترین ورزش بین مردم سریلانکاست.

برای روزهای بعدی می توانید از مسوول هتل محل اقامت تان بخواهید تا یک خودرو برای شما فراهم کند که با آن به بنای مذهبی صخره ای باستانی در دامبولا (Dambulla) بروید. در این مکان شما از مجموعه با ابهت شیگیریا (Sigiriya) که یکی از آثار ثبت شده در یونسکو به عنوان میراث جهانی است، تماشا می کنید. گزینه دیگری که برای تجربه کردن پیش رو دارید کلبه های گردشگری کاندی (Kandy Cottage) که در تپه های بیرون شهر واقع شده اند، هستند. این کلبه ها محل مناسبی برای اقامت و استراحت محسوب می گردد و شما می توانید تجربه اقامت و استراحتی کوتاه در این کلبه ها را داشته باشید.

و در آخر اینکه…

در سفر به سریلانکا غذاهای فست فود و غربی را فراموش کنید و سعی کنید غذاهای محلی سریلانکایی را بچشید. این غذاها با میوه ها و ادویه های محلی طبخ می شوند و طعمی به یاد ماندنی دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1023

به "تور سریلانکا: سفری متفاوت به کلمبو و کاندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا: سفری متفاوت به کلمبو و کاندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید