خوراکی هایی که بیش از تصور شما حاوی قند هستند

به گزارش پزشکی مدرن، متخصصان تغذیه می گویند بسیاری از خوراکی هایی که روزانه مصرف می کنیم، اندازه قند بالایی را در خود پنهان نموده اند.

خوراکی هایی که بیش از تصور شما حاوی قند هستند

به گزارش خبرنگاران، در حالی که متخصصان تغذیه اظهار می دارند که زنان فقط باید 24 گرم قند در روز مصرف نمایند و مردان تا 36 گرم مجاز هستند اما بسیاری از ما ممکن است تعجب کنیم که ما بسیار بیشتر از این میزان در روز مصرف می کنیم.

اگرچه بعضی از غذا ها یا نوشیدنی ها مانند نوشابه حاوی مقادیر زیادی قند هستند اما بسیاری از ما نمی دانیم که برای مثال یک قوطی کنسرو گوجه فرنگی می تواند تا 20 گرم قند داشته باشد و بسیاری از مواد غذایی دیگر ممکن است میزان زیادی از این سم سفید را در داخل خود پنهان نمایند.

در این گزارش با بعضی خوراکی های حاوی قند پنهان آشنا می شویم.

1- گوجه فرنگی کنسرو شده

بسیاری از افراد تصور می نمایند که کنسرو گوجه فرنگی سالم است، اما این درست نیست. میزان قند موجود در یک قوطی از آن می تواند میزان مورد احتیاج روزانه را پوشش دهد، خصوصاً در سس های گوجه فرنگی که از شکر برای تعادل اسیدیته آن ها استفاده می گردد.

2- شیر کم چرب

گرچه ممکن است غذا های کم چربی کسانی را که در پی یک سبک زندگی سالم هستند وسوسه نمایند، همه آن ها اینگونه نیستند، به خصوص وقتی صحبت از ماست می گردد.

یک بسته ماست پرچرب حاوی 4.7 گرم قند است، در حالی که یک بسته ماست یونانی کم چربی می تواند بین 6 تا 12 گرم قند داشته باشد.

شکر اضافه شده به خوراکی های کم چرب برای جبران از بین رفتن طعم و قوام ناشی از چربی استفاده می گردد و بسیاری از ماست های با طعم و کم چربی هم حاوی انواع شیرین نماینده های ناسالم مانند شکر یا شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند.

3- سس سالاد بدون چربی

علاوه بر این، سس های سالاد رژیمی که دارای چربی و کالری کمتری هستند حاوی مقادیر بیشتری قند هستند و حتی دو قاشق غذاخوری از آن سس می تواند حدود 7 تا 10 گرم چربی اضافه شده را در خود ذخیره کند. به همین علت متخصصان توصیه می نمایند برای اطمینان از عدم افزودن قند یا مواد نگهدارنده، سس سالاد خود را در خانه تهیه کنید.

4- سس گوجه فرنگی

در خصوص سس گوجه فرنگی که حاوی مخلوطی از طعم های شیرین و ترش است، یک قاشق غذاخوری از آن برابر است با قرار دادن یک مکعب قند کامل در دهان زیرا بیشتر بطری های سس گوجه فرنگی حاوی تقریبا 4 گرم قند در هر قاشق غذاخوری، علاوه بر میزان زیادی شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند که اغلب با چاقی و بیماری های قلبی مرتبط است.

5- کره بادام زمینی

نوا طبیعی کره بادام زمینی حاوی میزان زیادی قند نیست اما بسیاری دیگر از آن ها پر از روغن های ناسالم و قند های اضافه شده هستند؛ بنابراین متخصصان تغذیه توصیه می نمایند برچسب مواد تشکیل دهنده کره بادام زمینی را بخوانید و ببینید که کدام یک طبیعی تر و سالم تر هستند.

6- چیپس

چیپس ها بعلاوه حاوی 3 تا 5 درصد شکر هستند، به خصوص آن هایی که با کباب، چیلی، عسل یا دانه های ذرت شیرین طعم دار شده اند. آن ها بعلاوه دارای کربوهیدرات زیادی هستند، که بدن آن ها را به شکلی به نام قند تبدیل می نماید.

7- میوه خشک

بعضی فکر می نمایند میوه ممکن است یک میان وعده سالم را ایجاد کند. در صورت خشک شدن آب آن از دست می رود و تمام قند ها را در داخل فشرده می نماید و باعث می گردد که از نظر قند های طبیعی بسیار غنی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 779

به "خوراکی هایی که بیش از تصور شما حاوی قند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی هایی که بیش از تصور شما حاوی قند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید