جنگل حرای چابهار؛ جنگلی در دل آب های دریای عمان

به گزارش پزشکی مدرن، جنگل حرا را می توان به عنوان شگفت انگیزترین جاذبه گردشگری چابهار معرفی کرد که در گواتر قرار گرفته است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با دیدنی های بی نظیر جنگل حرا چابهار آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

جنگل حرای چابهار؛ جنگلی در دل آب های دریای عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

قبل از آن که بخواهیم اطلاعاتی درباره این جنگل زیبا در اختیارتان قرار دهیم، بهتر است بدانید که جنگلی به همین نام در جزیره قشم ایران هم وجود دارد.

این جنگل در استان سیستان و بلوچستان و در 120 کیلومتری شهر چابهار واقع شده است. باید بدانید برای سفر به این نقطه دیدنی با جاذبه های گردشگری بسیار زیاد، ضروری است خود را برای سفر به نقطه سفر مرزی ایران و پاکستان آماده کنید که البته جایی برای ترس وجود ندارد و امنیت آن، تضمین شده است.

هنگامی که شمال کشور را برای سفر انتخاب کنید، جنگل را در یک سو و دریا را در سوی دیگر خواهید یافت، اما هنگامی که به گواتر سفر کنید، جنگل را درون دریا خواهید دید!عجیب تر آنکه این خلیج زیبا و درختان سرسبز در دل کویر و شن های روان قرار دارند.

زمانی که در راستا رفتن به گواتر قرار دارید، باور نخواهید کرد که با چنین صحنه های زیبایی روبرو شوید، اما حقیقت همان است که در تصاویر می بینید. نام دیگر جنگل حرا، مانگرو بوده و دارای مساحتی در حدود 350 هکتار است. بد نیست بدانید که بخشی از آن هم در خاک پاکستان واقع شده است.

صحنه های دیدنی جنگل حرا

جز و مد آب دریای عمان یکی از صحنه های دیدنی و فوق العاده جذابی ست که در این جنگل زیبا می توان مشاهده کرد، اما یک تفاوت مهم با جزر و مدهایی دارد که در جنوب ایران مشاهده می گردد و آن هم مشاهده تاج درختانی است که هنگام مد به زیر آب رفته و هنگام جزر از آب خارج می شوند.

این جنگل از درخت و درختچه هایی تشکیل شده که در مرداب های نواحی گرم رشد می نمایند و با این که در آب شور قرار دارند، اما آب را شیرین نموده و از آن تغذیه می نمایند. هنگامی که از کنار این درختان عبور کنید، گل های زیبا و معطر در کنار میوه هایی به شکل بادام توجه را به خود جلب خواهد نمود. میوه درختان جنگل حرا واقعا خوشمزه بوده و عطر دلپذیر گل های آن هم می تواند لحظات روح بخشی را برای شما رقم بزند.

در فصل های بهار و تابستان، زنبورها برای تهیه عسل از شهد این گل های معطر استفاده خواهند کرد؛ می توانید کندوهای آن ها را که سرشار از عسل تازه و خوشبو است را در لابه لای درختان مشاهده کنید.

هنگامی که وارد این جنگل شوید، شاید نخستین سوالی که برای شما ایجاد گردد این است که این شیوه تکثیر این درختچه ها چگونه است؟ باید بگوییم روش تکثیر درختچه ها فوق العاده است! دانه ها روی درخت مادر رشد می نمایند و پس از مدتی خود را جدا نموده و در آب قرار قرار می گیرند؛ واقعا حیرت انگیز است و چیزی برای گفتن باقی نمی گذارد.

مشاهده دلفین هایی که از دریای عمان وارد خلیج می شوند، یکی از صحنه های دیدنی در جنگل حرا است که می تواند جذابیت این نقطه گردشگری را افزایش دهد. همچنین پرواز فلامینگوها و پرندگانی همانند عقاب ماهیگیر و پلیکان هم توانسته به جذابیت این جنگل زیبا اضافه کند.

قایق سواری در جنگل حرا

جنگل حرا چابهار به عنوان یکی از مناطق گردشگری فوق العاده زیبای کشور به حساب می آید و قطعا امکاناتی هم برای گردشگران در نظر گرفته شده که از جمله آن ها می توان به امکان قایق سواری اشاره نمود. با اینکه نمی توانید مکان خاصی برای خرید خوراک پیدا کنید، اما بازار گشت و گذار در خلیج و راستا های پر از پیچ و خم آن، داغ است.

شما می توانید با کرایه یک قایق به گشت و گذار در این جنگل بروید و مکان های دیدنی آن را از نزدیک ببینید. همانطور که در قسمت قبل هم گفته شد، می توان دلفین ها را در این خلیج مشاهده کرد، اما حرکت قایق ها باعث فرار آن ها خواهد شد و اگر می خواهید دلفین ها را از نزدیک ببینید، باید مدت زمانی را صبر کنید.

هنگامی که با قایق به میان آب بروید، مشاهده درختان و درختچه هایی که درون آب به حیات خود ادامه می دهند، جذابیت زیبایی را مقابل چشمان شما به تصویر می کشد و می تواند برای عکاسی هم سوژه بسیار خوبی به حساب آید. البته بهترین زمانی که باید به این منطقه بروید، هنگام طلوع و غروب آفتاب است. زاویه نور خورشید می تواند صحنه هایی جذاب خلق کند که تصویربرداران حاضر هستند برای ثبت آن ها، زمان زیادی را به انتظار بنشینند.

بهترین زمان سفر به گواتر

جنوب کشور و علی الخصوص استان سیستان و بلوچستان، همیشه دارای آب و هوای گرم و خشک هستند و به همین علت می توان تمام فصل ها را برای سفر مناسب دانست، اما در حالت کلی باید زمستان و بهار را بهترین فصل برای سفر به این ناحیه و گشت و گذار در جنگل فوق العاده زیبای حرا به حساب آورد. بد نیست بدانید چابهار را می توان برگرفته از عبارت چهار بهار هم دانست که نشان دهنده آب و هوای فوق العاده آن است.

وجود فرودگاه در چابهار سبب شده تا امکان رفتن به این منطقه جذاب و دیدنی در سریع ترین زمان، امکان پذیر باشد.

سخن پایانی

جنگل حرا چابهار یکی از زیباترین مناطق جنوبی ایران به شمار می رود. مشاهده درختان و درختچه هایی که درون آب قرار دارند و با ارتفاع 5 الی 10 متر سر از آب بیرون آورده اند، واقعا خارق العاده است.

این جنگل مکانی عالی برای زندگی عقاب ماهیگیر، فلامینگو و حتی دلفین ها به حساب می آید که از دریای عمان وارد خلیج گواتر می شوند. هنگام عبور از راستاهای پر از پیچ و خم این خلیج زیبا و عبور از میان درختچه هایی که درون آب قرار دارند هم شگفت زده خواهید شد. در صورتی که قصد دارید در در یک محیط خشک و کم آب، مکانی زیبا و خارق العاده را با پوشش گیاهی سبز و سرشار از آب ببینید، این جنگل می تواند مکانی ایده آل باشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 707

به "جنگل حرای چابهار؛ جنگلی در دل آب های دریای عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل حرای چابهار؛ جنگلی در دل آب های دریای عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید