تالار پیش از اسلام موزه رضا عباسی: نمایش هنر کهن ایرانی (قسمت دوم)

به گزارش پزشکی مدرن، تالار دوره پیش از اسلام موزه رضا عباسی، اشیای تاریخی بسیار باارزشی از این دوران تاریخی را در خود جای داده است. در قسمت دوم این گزارش تصویری با اشیای غیر فلزی این بخش از موزه آشنا می شویم.

تالار پیش از اسلام موزه رضا عباسی: نمایش هنر کهن ایرانی (قسمت دوم)

تالار دوره پیش از اسلام موزه رضا عباسی میزبان اشیایی از هزاره ششم پیش از میلاد تا خاتمه دوره ساسانی است. در این تالار سفالینه ها و فلزهایی که با شکل ها و طرح های ساده و دلپذیر و اکثرا الهام گرفته شده از طبیعت واقع شده است که هرکدام از آن ها در یکی از منطقه ها ایران مثل آذربایجان، شوش و لرستان یافت شده اند. در راهنمای این بخش از موزه آمده است که کشف و دستیابی به مواد و مصالح، پیشرفت دانش و مهارت فنی، ساخت آثاری را موجب شد که غلبه بر طبیعت سخت را برای انسان امکان پذیر کرد. در قسمت اول این گزارش با هم نگاهی به ظرف ها و اشیای فلزی بسیار با ارزش این تالار انداختیم. در این قسمت با هم نگاهی به بقیه آثار تالار دوره پیش از اسلام می اندازیم.

اگر تا به امروز به این موزه سر نزده اید، توصیه می کنیم حتما با مراجعه به آن، با تاریخ و فرهنگ گذشته سرزمینمان بیشتر آشنا شوید و تجربه های خود را با خبرنگاران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1003

به "تالار پیش از اسلام موزه رضا عباسی: نمایش هنر کهن ایرانی (قسمت دوم)" امتیاز دهید

1 کاربر به "تالار پیش از اسلام موزه رضا عباسی: نمایش هنر کهن ایرانی (قسمت دوم)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالار پیش از اسلام موزه رضا عباسی: نمایش هنر کهن ایرانی (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید