اینستاگرام بیان نمود باگ نرم افزاری دلیل نمایش علامت استفاده از دوربین در iOS 14 است

به گزارش پزشکی مدرن، برخی از کاربران بعد از نصب نسخه بتای iOS 14 بر روی آیفون خود، در شبکه های اجتماعی گفته اند که بعد از باز کردن اپ اینستاگرام، نقطه سبز رنگ نشان دهنده استفاده اپلیکیشن از دوربین، در بالای آیفون آنها ظاهر می گردد. این اتفاق حتی زمانی که کاربر از دوربین در این اپلیکیشن هم استفاده نمی کند رخ می دهد.

اینستاگرام بیان نمود باگ نرم افزاری دلیل نمایش علامت استفاده از دوربین در iOS 14 است

در حالت کلی این نقطه سبز رنگ باید زمانی نمایش داده گردد که شما از دوربین در این اپ به طور مثال برای گذاشتن پست یا استوری استفاده می کنید. نمایش این نقطه سبز رنگ نشان می دهد که این اپ در پس زمینه در حال استفاده از دوربین آیفون است.

اپل با رونمایی از IOS 14 در کنفرانس WWDC سال 2020 نشان داد که حفظ حریم خصوصی کاربرانش برای این شرکت، اهمیت بسیار بالایی دارد. iOS جدید علاوه بر نشان دادن اپلیکیشن هایی که به کلیپ بورد (Clipboard) آیفون دسترسی دارند، زمانی که یک اپلیکیشن از دوربین دستگاه استفاده کند این استفاده را با نمایش دادن نقطه ای سبز رنگ در نوار شرایط دستگاه به کاربر نشان می دهد.

اینستاگرام در رابطه با این موضوع گفت که علت این مشکل، وجود باگ در این اپلیکیشن است و این اپ تنها زمانی از دوربین تلفن همراه استفاده می نماید که کاربر بخواهد. آنها در ادامه گفتند، ما باگی را در نسخه بتای iOS 14 پیدا نموده ایم که باعث می گردد این اپ به اشتباه فرض کند که کاربر در حال استفاده از دوربین است. سخنگوی اینستاگرام همچنین گفت اپ اینستاگرام در این نمونه ها که گزارش شده به دوربین دسترسی نداشته و هیچ محتوایی توسط دوربین ضبط نشده است.

  • پین کردن کامنت های اینستاگرام امکان پذیر می گردد

بر اساس گفته های اینستاگرام، iOS 14 با فرض اینکه که کاربر در حال استفاده از دوربین در اپ اینستاگرام است، نقطه سبز رنگ را نمایش می دهد در حالی که ممکن است کاربر در حال گشتن در محیط این اپ باشد. آنها در انتها گفتند که این باگ را در بروزرسانی بعدی این اپ برطرف خواهد نمود.

یکی از کابران در رابطه با این موضوع در اکانت توییتر خود نوشت. مواقعی که در اینستاگرام هستید به طور ناگهانی نشان گر استفاده از دوربین در iOS 14 نمایان می گردد. بعد که Control Center را باز می کنید متوجه می شوید که اینستاگرام در حال استفاده از دوربین است. وجود این قابلیت در iOS 14 باعث بهبود حفظ حریم خصوصی کاربر می گردد.

با وجود اینکه iOS14 و قابلیت هایش در حفظ حریم خصوصی کاربران، هنوز به صورت عمومی عرضه نشده است اما تا این لحظه مشکلاتی را برای توسعه دهندگان این پلتفرم ایجاد نموده است. چند وقت پیش نیز تعیین شد که اپ لینکدین (Linkdin) بدون اجازه از کاربر، به اطلاعت موجود در کلیب بورد دستگاه دسترسی داشته است. شرکت لینکدین در رابطه با این موضوع اعلام که یک باگ باعث به وجود آمدن این مشکل شده است.

در حال حاضر نسخه iOS 14 موجود برای نصب در فاز بتا واقع شده است و نسخه اصلی از این سیستم عامل پاییز سال جاری در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت.

  • ویدیوی اپل برای معرفی iOS 14 و قابلیت های جدید آن

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 181

به "اینستاگرام بیان نمود باگ نرم افزاری دلیل نمایش علامت استفاده از دوربین در iOS 14 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام بیان نمود باگ نرم افزاری دلیل نمایش علامت استفاده از دوربین در iOS 14 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید