احتمالا از سال آینده مودم های سیم کارتی باید رجیستر و در سامانه همتا ثبت شوند

به گزارش پزشکی مدرن، مجلس تصویب کرد تبلت ها، ساعت های هوشمند و احتمالا مودم های سیم کارتی از سال آینده در سامانه همتا ثبت و رجیستری شوند.

احتمالا از سال آینده مودم های سیم کارتی باید رجیستر و در سامانه همتا ثبت شوند

مدت ها است شایعات و اخباری درباره رجیستری تبلت ها، مودم ها و ساعت های هوشمند به گوش می رسد. در طرح رجیستری فعلا گوشی های همراه در سامانه همتا ثبت می شوند ولی با تصویب مجلس احتمالا از سال آینده باید این تجهیزات هم رجیستری شوند تا قابلیت استفاده را داشته باشند.

مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز، چهارشنبه، 6 اسفندماه، در جریان آنالیز بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با بند الحاقی 1 به تبصره 8 موافقت کردند.

بر این اساس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است کلیه تبلت ها و ساعت های هوشمند بارکدخوان و مبدل ارتباطات ثابت به سیار (وارداتی و فراوری داخل) را در سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه ای (همتا) ثبت کند.

احتمالا منظور این بند از مبدل ارتباطات ثابت به سیار همان تجهیزات مودم روتر است.

مسائل رجیستری مودم ها

رجیستری گوشی های همراه با چالش های زیادی روبرو بود و همچنان بحث های زیادی درباره آن مطرح است. حالا، تصور اینکه تبلت ها و مودم هم به طرح رجیستری افزوده شوند؛ کار را بسیار مشکل خواهد نمود.

بسیاری از تبلت ها و مودم های موجود در بازار ایران به صورت غیرقانونی وارد شدند و امکان رجیستری آن ها وجود ندارد. به همین دلیل، در سال های اخیر شرکت های واردنماینده ابدا از این طرح استقبال نکردند.

اگر برداشت ما از این بند الحاقی بودجه سال 1400 درست باشد؛ بسیاری از کاربران در استفاده از مودم خود دچار مشکل شده و بازار وارد یک هرج و مرج وحشتناک خواهد شد. ضمن اینکه پیش بینی می گردد بسیاری از مودم های فعلی دیگر وارد بازار نشوند.

البته، هم اکنون هم بعضی از شرکت های واردنماینده مودم دست به رجیستری محصولات خود زدند تا در آینده کاربران با مسئله ای روبرو نشوند ولی نکته اینجا است که حجم وسیعی از بازار مودم ایران دست مودم های دست دوم و استوک، مودم های غیرقانونی و لاک شده شرکت های خارجی است که به طور غیرقانونی وارد ایران شده اند.

ساز و کار رجیستری مودم ها نیز اهمیت دارد و باید دید چگونه کاربران باید برای ثبت مودم های خود اقدام نمایند؟ و یا مودم های فروخته شده پیش از آن هم باید در سامانه همتا ثبت شوند یا خیر؟

هنوز به طور رسمی بیان نشده است که تجهیزات مودم سیم کارتی در سال آینده باید در سامانه همتا ثبت و رجیستر شوند؛ ولی به هر حال کاربران باید مواظب خرید مودم های خود باشند.

پس از گوشی های موبایل و تبلت ها؛ تجهیزات شبکه و از جمله مودم های همراه سیم کارت خور مشمول طرح رجیستری شده و در صورت فعال نبودن یا رجیستر…

منبع: شبکه چی
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 559

به "احتمالا از سال آینده مودم های سیم کارتی باید رجیستر و در سامانه همتا ثبت شوند" امتیاز دهید

5 کاربر به "احتمالا از سال آینده مودم های سیم کارتی باید رجیستر و در سامانه همتا ثبت شوند" امتیاز داده اند | 3.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمالا از سال آینده مودم های سیم کارتی باید رجیستر و در سامانه همتا ثبت شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید