7نکته طلایی برای عملکرد بهتر و افزایش طول عمر موتورخانه که باید بدانید!

به گزارش پزشکی مدرن، هفت نکته طلایی برای افزایش طول عمر موتورخانه و کاهش استهلاک تجهیزات موتورخانه وجود دارد. همان طور که می دانید موتورخانه کار تامین آب گرم و گرمایش رادیاتور شوفاژهای ساختمان را برعهده دارد. اگر یکی از تجهیزات موتورخانه دچار خرابی و آسیب شود کارکرد موتورخانه با اختلال روبرو خواهد شد.

7نکته طلایی برای عملکرد بهتر و افزایش طول عمر موتورخانه که باید بدانید!

همین امر می تواند هزینه های محتمل هنگفتی را برای کارفرمایان و ساکنین به همراه داشته باشد. از همه مهم تر با متوقف شدن کار موتورخانه آسایش ساکنین هم به هم می ریزد تنها راه برای کاهش این مسائل افزایش طول عمر موتورخانه می باشد. در این مقاله به نکات لازم در خصوص عملکرد بهتر و افزایش طول عمر موتورخانه می پردازیم.

سرویس موتورخانه

سرویس موتورخانه بایستی به شکل دوره ای و طی فواصل منظم انجام شود و حتما هم این کار بایستی از طریق کارشناسان حرفه ای و باتجربه در زمینه تعمیر و سرویس موتورخانه صورت بگیرد.

اقدامات لازم برای سرویس و افزایش طول عمر موتورخانه

در طی سرویس های دوره ای کلیه اجزای موتورخانه مورد بررسی قرار می گیرد و اگر خرابی یا نشتی وجود داشت، آن برطرف می شود. هم چنین در سرویس های دوره ای مسائل احتمالی که زمینه ساز خرابی های بیشتر هستند برطرف و قطعات تعمیر یا تعویض می شوند.

مزایای سرویس دوره ای موتورخانه

  • افزایش عمر مفید قطعات و خود موتور خانه
  • کاهش استهلاک اجزای موتورخانه
  • کاهش هزینه سوخت مصرفی
  • به حداقل رسیدن هزینه های تعمیر موتورخانه

تعمیرات و نگهداری از موتورخانه و افزایش عمر موتورخانه

تعمیرات و نگهداری موتورخانه رابطه مستقیمی با افزایش طول عمر موتورخانه دارد. سرویس های منظم تجهیزات موتورخانه باعث می شود تا عمر قطعات و سیستم موتورخانه افزایش یابد.

نکات لازم برای افزایش طول عمر موتورخانه

تجهیزات موتور خانه شامل: مشعل، دیگ چدنی، پمپ شوفاژ منبع کویل دار منبع دجداره منبع انبساط کلکتور و سیستم لوله کشی می شود.

همه این تجهیزات به دلیل استفاده زیاد، نیازمند سرویس و نگهداری هستند که این کار باعث می شود که همواره این قطعات به خوبی کار خود را انجام دهند و هم چنین هزینه های هنگفت تعمیر و تعویض دستگاه ها را بر دوش ساکنین محتمل نسازند. در ادامه به 7 نکته در خصوص عملکرد بهتر تجهیزات موتورخانه و طول عمر آن ها اشاره می کنیم:

  1. سرویس مشعل موتورخانه

اولین قطعه که استارت اول کار موتورخانه را می زند، مشعل است. پس باید در هنگام خرید مشعل گازی دقت کنید و با کیفیت آن را انتخاب کنید تا بهتر بتوانید از آن بهره برداری انجام دهید. مشعل به دستور ترموستات روشن می شود و آب داخل دیگ موتورخانه را گرم و داغ می کند.

هر وقت دمای آب به مقدار تعیین برسد، ترموستات دستور انتها کار می دهد در صورتی مشعل از کار بیفتد، کل کارکرد موتورخانه متوقف می شود. برای همین، برای افزایش طول عمر موتورخانه باید به سرویس دورهای مشعل توجه کنید

  1. تعمیر و سرویس پمپ شوفاژ

پمپ شوفاژ یا پمپ سیرکولاتور یکی دیگر از اجزای اساسی موتورخانه است که کار گردش آب در مدار گرمایش موتورخانه را انجام می دهد. پمپ های شوفاز هم نیازمند سرویس هستند. سرویس تعمیر پمپ زمینی موتورخانه می تواند هم بازدهی پمپ را بالا ببرد و هم باعث افزایش طول عمر موتورخانه شوفاژ و عملکرد بهتر آن شود.

  1. تعمیر دیگ فولادی

دیگ موتورخانه مهم ترین بخش موتورخانه مرکزی به شمار می رود. آب داخل دیگ گرم و به قسمت های مختلف ساختمان انتقال داده می شود. تعویض دیگ شوفاژ موتورخانه و تعویض پره دیگ از نکات دیگر برای ارتقا و افزایش عمر موتورخانه محسوب می شود.

اگر در پی گروهی متخصص و باتجربه می شد که سابقه طولانی در انجام خدمات موتورخانه و سرویس تجهیزات موتورخانه تعمیر رادیاتور شوفاژ نصب رادیاتور شوفاژ داشته باشد، کافی است وارد سایت اول سرویس شوید و درخواست خود را برای تعمیر سرویس موتورخانه ثبت کنید.

  1. تعمیر و سرویس منبع کویل دار و دوجداره

به طور کلی منبع هایی که در موتورخانه استفاده می شود به دو دسته منبع کویل دار و منبع دوجداره تقسیم می شود . هر دو این منبع ها یک وظیفه دارند اما نحوه کار آنها با یکدیگر متفاوت می باشد . منبع کویل دار این منبع هرچند وقت یکبار به سرویس و اسیدشویی نیاز داردبا گذشت زمان این لوله های درون منبع دچار رسوب می شود.

یک اقدام دیگر در جهت افزایش طول عمر موتورخانه اسیدشویی منبع کویل دار است. هم چنین منبع دوجداره جزء دیگری از موتورخانه محسوب می شود که مستعد سوراخ شدگی و نشتی است. باگذشت زمان منبع دوجداره سوراخ می شود و بهترین راه حل برای کاهش این مسائل سرویس دوره ای و تعویض منبع دوجداره است.

  1. نصب و سرویس مبدل های صفحه ای

مبدل های صفحه ای به تازگی جایگزین منبع کویل دار و منبع های دوجداره شدنید اما به دلیل کوچکی بیشتر از منبع کویل دار و دوجداره دچار رسوب گیری می شود و بیشتر نیازمند سرویس های زودهنگام هستند. اما برای ذخیره بیشتر آب گرم بایستی در کنار مبدل های صفحه ای از منبع ذخیره آب گرم هم استفاده کنید.

  1. تعمیر و ترمیم سیستم لوله کشی و کلکتور موتورخانه

کلکتور وسیله ای مهم در موتورخانه است که می توان به واسطه آن رفت و برگشت آب های ورودی و خروجی در موتورخانه را کنترل کرد. هم چنین کار جمع آوری و توزیع سیال را انجام می دهد. جهت جلوگیری از بروز نشتی اتصالات و شیرآلات بازبینی و سرویس دوره ای کلکتور موتورخانه ضروری است.

چون سلامت کلکتور موتورخانه و عملکرد صحیح آن، روی کارکرد اصلی موتورخانه تاثیر می گذارد. در صورت سرویس و مشاهده کوچکترین نشتی در اتصالات و لوله های کلکتور می توان آن نشتی را با تعویض لوله ها از بین برد و مانع زنگ زدگی و از کارافتادگی کلکتور به مروز زمان شود.

  1. عایق کاری منبع آبگرم موتورخانه

یکی از اقدمات در موتورخانه و عایق کاری لوله ها و اتصالات شوفاژ و منبع آبگرم موتورخانه است که مانع از هدر رفت حرارت تولید شده از طریق لوله ها می شود. هم چنین، منجر به افزایش بازدهی و طول عمر موتورخانه را به شکل قابل توجهی می شود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

منبع: فرارو
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1148

به "7نکته طلایی برای عملکرد بهتر و افزایش طول عمر موتورخانه که باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7نکته طلایی برای عملکرد بهتر و افزایش طول عمر موتورخانه که باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید