کلاهبرداری تلگرامی از 25 نفر در تهران ، جمع آوری یاری برای نیازمندان بهانه بود

به گزارش پزشکی مدرن، رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی اطلاع داد که با ترفند جمع آوری یاری برای افراد نیازمند از 25 نفر از شهروندان کلاهبرداری نموده بود.

کلاهبرداری تلگرامی از 25 نفر در تهران ، جمع آوری یاری برای نیازمندان بهانه بود

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت در تبادل نظر با فارس از دستگیری کلاهبرداری اطلاع داد که با هویت یکی از فعالان اجتماعی با ساخت کانال جعلی از 25 شهروند کلاهبرداری نموده بود.

سرهنگ معظمی گودرزی در تشریح خبر فوق گفت: یکی از فعالان اجتماعی به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد که کانالی با نام و تصاویر وی در شبکه های اجتماعی طراحی شده و تعدادی دنبال کننده نیز عضو این کانال بوده و مدیر کانال در حال جمع آوری وجوه نقدی از کاربران فضای مجازی است.

وی بیان کرد: در رصدهای فضای مجازی، صحت اظهارات شاکی محرز و در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، هویت مدیر کانال شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا تهران توضیح داد: در آنالیز های پلیسی معین شد که متهم با استفاده از اعتبار شاکی 47 هزار دنبال کننده جذب نموده و با بارگذاری تصاویر آرشیوی با ترفند یاری به افراد بی بضاعت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می نماید.

وی با بیان اینکه مخفیگاه متهم در شرق تهران شناسایی شد، ادامه داد: پس از هماهنگی قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت.

سرهنگ گودرزی توضیح داد: متهم در تحقیقات پلیسی به ساخت کانال جعلی با نام و معینات شاکی در شبکه اجتماعی تلگرام و دریافت وجه از 25 شهروند اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا تهران اظهار داشت: هموطنان یاری های نقدی خود را به وسیله نهادهای رسمی و خیریه های معتبر در اختیار افراد نیازمند قرار دهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را به وسیله نشانی www.cyberpolice.ir به پلیس فتا گزارش دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 743

به "کلاهبرداری تلگرامی از 25 نفر در تهران ، جمع آوری یاری برای نیازمندان بهانه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری تلگرامی از 25 نفر در تهران ، جمع آوری یاری برای نیازمندان بهانه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید