کشف یک جفت گوشواره طلا جواهرنشان در بین گنجینه ای از طلا و نقره در آلمان

به گزارش پزشکی مدرن، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های واصله، کشف یک جفت گوشواره طلا جواهرنشان در بین گنجینه ای از طلا و نقره در آلمان صورت گرفت.

کشف یک جفت گوشواره طلا جواهرنشان در بین گنجینه ای از طلا و نقره در آلمان

یک جوینده گنج کارآموز که اخیرا در شمال آلمان مشغول کاوش بود، به شی برخورد که مربی او انتظار یافتن آن را نداشت؛ گنجینه ای از جواهرات طلا و سکه های نقره 800 ساله.

این گنجینه بزرگ مجموعه شگفت آوری از آثار تاریخی را شامل می گردد. در این گنجینه، دو گوشواره طلا بسیار باکیفیت مزین به گوهر، یک سنجاق سینه طلاکاری شده شبیه سکه، حلقه های طلاکاری شده، یک قطعه از انگشتر، یک لوح سوراخ دار کوچک طلاکاری شده، یک سنجاق سینه حلقه ای و حدود 30 سکه نقره وجود دارد که بعضی از این سکه ها به شدت شکسته اند.

چندین دهه است که باستان شناسان آماتور و حرفه ای برای آنالیز منطقه شلسویگ ـ هولشتاین (Schleswig-Holstein)، بویژه محوطه میراث جهانی یونسکو Haithabu با یکدیگر همکاری می نمایند. این مکان دومین شهر بزرگ شمال اروپا بود و بین قرن هشتم و یازدهم میلادی برای وایکینگ ها مهم بود. Haithabu در حدود سال 1066 میلادی نابود و متروک شد و به دوره وایکینگ ها در این منطقه خاتمه داد اما یکی دو قرن بعد شخصی به عمد کیسه پر از اشیای قیمتی را در همان نزدیکی دفن کرد.

جوینده ها این گنجینه را در محوطه ای کشف کردند که پیش تر به خوبی مورد آنالیز قرار گرفته بود. آنها این یافته را به دپارتمان دولتی باستان شناسی (Schleswig-Holstein) گزارش کردند و تیمی از باستان شناسان این محل را کاوش کردند تا اشیایی از جمله اشیای نقره و طلا با قطعات نساجی حفظ شده که به آنها چسبیده بود را کشف نمایند.

شاید قابل توجه ترین اقلام موجود در این گنجینه دو گوشواره باشد. به گفته باستان شناسان، احتمالا قدمت این گوشواره ها به حوالی 1100 میلادی بازگردد که براساس طراحی سنتی زرگران بیزانسی خلق شده اند.

بعلاوه 30 سکه نقره ای که در زمان پادشاه دانمارک والدمار دوم ضرب شد، نشان می دهد که مدتی پس از سال 1234 میلادی این انبار دفن شده است.

کشف گنجینه تاریخی در این منطقه به ندرت اتفاق می افتد و تعیین نیست که آیا این اشیا دارایی شخص خاصی بوده یا دزدیده شده اند، آیا قرار بوده به شخص دیگری تحویل داده گردد یا به دلایل آیینی دفن شده اند؟

منبع: همگردی
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1262

به "کشف یک جفت گوشواره طلا جواهرنشان در بین گنجینه ای از طلا و نقره در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک جفت گوشواره طلا جواهرنشان در بین گنجینه ای از طلا و نقره در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید