چگونه یک مجله تصویری سفر جالب خلق کنیم

به گزارش پزشکی مدرن، سفر پتانسیل این را دارد که کاری بی نهایت خوشایند و رضایت بخش باشد. براساس مطلب روش های خلق مجله تصویری سفر باید بدانید که سفر شما را با فرهنگهای جدید، نقطه نظرهای متفاوت و تجربیات منحصر بفرد آشنا می نماید. هر چقدر بیشتر سفر کنید، بیشتر از محدوده آسایشتان بیرون می آیید و دست به کارهای جدید و فعالیت های پر ریسک می زنید. هر چقدر بیشتر از محدوده آسایشتان بیرون بیایید، بیشتر در خصوص خودتان و دنیا اطرافتان می آموزید. در حقیقت، براساس مقاله راه های درست کردن مجله تصویری سفر باید بدانید که با سفر خودتان و دنیای را که در آن زندگی می کنید، بیشتر می شناسید.

چگونه یک مجله تصویری سفر جالب خلق کنیم

اهمیت دفتر تصویری خاطرات یا مجله تصویری سفر از آن جهت است که از طریق آن می توانید تمامی این تجربه های جدید و دانسته های ارزشمند را در یکجا جمع نموده و عکس العمل، احساس و نظر خود را درباره آنها بنویسید. این مطلب درباره روش های خلق مجله تصویری سفر است. اگر علاقمند هستید، با ما همراه شوید.

مجله تصویری سفر چیست؟!

مجله تصویری سفر جایی است که می توانید در آن در خصوص سفرهایی که رفته اید، چیزهایی که در طولشان یاد گرفته اید و تجربیاتی که داشته اید، بنویسید. براساس مقاله راه های درست کردن مجله تصویری سفر باید بدانید که این مجله مجموعه ای از ماجراجویی ها، داستانها، خاطره ها و کشفهای شما در طول سفر را ثبت می نماید. اصلا مهم نیست به کجا سفر نموده اید و همسفر شما کیست، شما در همه حال می توانید مجله تصویری سفرتان را همراه داشته باشید؛ بخصوص اگر این مجله دیجیتال باشد و آن را بصورت آنلاین بروز نموده باشید.

چرا بهتر است دفتر تصویری خاطرات یا مجله تصویری سفر داشته باشیم؟!

همراه داشتن این مجله، مزایای بسیار زیادی دارد. برای مثال، با نوشتن در خصوص چیزهایی که می خواهید در طول سفر انجام دهید و چیزهایی که در طولش انجام داده و تجربه نموده اید، دلیل انجام دادن آن کار را فراموش نخواهید کرد و بعدها جزئیات بیشتری از سفر را بیاد خواهید آورد. براساس مقاله روش های خلق مجله تصویری سفر، دوم اینکه وقتی به جایی جدید سفر می کنید، چیزهای بسیار زیادی در خصوص فرهنگ آن نقطه از دنیا، سنتها و مردمش می آموزید. وقتی وظیفه نوشتن در خصوص مشاهدات خود را جدی بگیرید، به طور طبیعی دقت بیشتری به خرج می دهید و چیزهای بیشتری از محیط اطراف را جذب می کنید.

همچنین، در دفتر تصویری خاطراتتان از سفر یا همان مجله تصویری سفر، می توانید در خصوص چیزهایی که در طول سفر کشف می کنید، بنویسید. وقتی تمامی این کشف ها، نقطه نظرها، ایده ها، آموخته ها را در یکجا جمع می کنید، قادر خواهید بود که بعدها آنها را بخوانید، ببینید و در خصوص آنچه که آموخته اید فکر کنید. در نهایت نیز می توانید این تجربه و آموخته ها را در بخش های دیگر زندگی بکار ببرید.

چگونه در مجله تصویری سفرتان بنویسید؟!

برای خلق یک مجله تصویری سفر احتیاجی نیست به نقاط ناشناخته یا خیلی مهم در دنیا شرکت کنید؛ بلکه می توانید این کار را با نوشتن در خصوص یک سفر خانوادگی کوتاه یا تعطیلات آخر هفته آغاز کنید. تمام چیزی که برای خلق این مجله احتیاج دارید، یک مقصد گردشگری است و آنگاه می توانید دکمه آغاز خلاقیت خود را بزنید و اثر هنری خود را خلق کنید.

از مجله خود برای برنامه ریزی سفرتان بهره ببرید

شما می توانید حتی قبل از اینکه سفر آغاز شود، خلق مجله تصویری خود را آغاز کنید. از آن برای برنامه ریزی برای کارهایی که می خواهید انجام دهید، بهره ببرید. برای مثال، در خصوص رستوران جالبی که دلتان می خواهد در آن غذا بخورید، جهت کوهنوردی که دوست دارید به آن سر بزنید یا نقاط مختلفی که قصد دارید از آنها بازدید کنید، بنویسید. همه چیزهایی که در چک لیست سفرتان قرار دارند را بنویسید تا در طول سفر آنها را نباید فراموش کنید.

وقتی همه این موارد را براساس مطلب راه های درست کردن مجله تصویری سفر فهرست کردید، در خصوص آنها تحقیق نموده و بهترین راه برای انجام آنها را بیابید. اگر قرار است به بازدید از یک بنای خاص بروید، بهترین راه برای رسیدن به آن نقطه را پیدا نموده و در خصوص آن در مجله تصویری بنویسید. اگر دلتان می خواهد دست به انجام فعالیتهای جالب بزنید، اطلاعات تماس افراد، مکان یا تورهایی که می توانند شما را در انجام آنها یاری نمایند، در مجله تصویری ثبت کنید. این مجله همچنین می تواند یک نقطه عالی برای نگه داشتن اطلاعات تماس محل اقامت و وسیله جابجایی باشد.

در خصوص هدفتان و اینکه چرا به این سفر می روید، بنویسید

اینطور نیست که همه سفرها به شرح و همه تعطیلات ها احتیاج به توجیه داشته باشند. افراد به دلایل مختلف سفر می نمایند و گاهی هم هیچ دلیلی برای این کار ندارند. اما، اگر سفر شما دارای هدف خاصی است، در خصوصش در مجله تصویری بنویسید. حتی اگر تنها به یک دلیل و یک هدف خاص سفر می کنید، ارزش آن را دارد که در خصوصش بنویسید و آن را برای همواره ثبت کنید.

در خصوص تصورات خود از رویدادهای سفر و انتظاراتی که دارید، بنویسید

گاهی وقتی سفر می کنید، مقصد سفر شما با آنچه که در ذهنتان دارید و منتظرش هستید، به شدت متفاوت است. برای مثال، شاید شما انتظار دارید غذای محلی در آن کشور یا شهر خاص بدمزه باشد و متوجه شوید که اتفاقا خیلی خوش طعم است یا شاید قبل از سفر، تصور کنید که شهر مقصدتان کوچک است و بعدها با شهر بزرگتری که برخلاف انتظارتان بوده، روبرو شوید. شاید قبلا فکر می کردید زبان آن کشور برایتان آسان باشد و سپس متوجه شوید که آنقدرها هم ساده نیست. بنابراین، در خصوص هرگونه تصوری که از سفرتان و رویدادهایش دارید، بنویسید. مقایسه این پیش بینی ها با چیزهایی که بعدا تجربه می کنید و در خصوص آنها می نویسید، بسیار جالب است.

در همان طول سفر هرچه پیش می آید را بنویسید

همواره وقتی چیزها در ذهنتان تازه هستند، به یاد آوردن آنها آسانتر است. بنابراین، هرچقدر می توانید در طول سفر در خصوص چیزهای مختلف بنویسید. متنهای موجود در مجله تصویری لازم نیست خیلی طولانی باشند اما، آنها را بگونه ای بنویسید که احساس شما در خصوص آن بخشهایی که مهم یا هیجان انگیز بوده اند را نشان دهند. برای مثال، اینکه هنگام بازدید از یک بازار محلی چه احساسی داشته اید یا در حین بازدید از آن بازار، چه بوهایی را حس نموده اید، چه مزه هایی را چشیده اید و چه صداهایی را شنیده اید؛ اینکه آیا چیز جدیدی از افرادی که دیدار نموده اید یا کسانی که با آنها مصاحبه نموده اید، یاد گرفته اید یا خیر؛ اینکه آیا از دیدن لباسهایی که مردم پوشیده اند، غافلگیر شده اید یا خیر یا منظره ای که از بالای یک کوه خاص تماشا نموده اید، چگونه بوده است.

کافیست قبل از رفتن به رختخواب سعی کنید تمام کارهایی که در طول روز انجام داده اید، فکرهایی که داشته اید و احساساتی که تجربه نموده اید را بخاطر بیاورید. این بهترین روش برای بیاد آوردن رویدادهای اتفاق افتاده در طول سفر بوده و به شما یاری می نماید در خصوص آنچه دیده و تجربه نموده اید، بیشتر فکر کنید، نظر دهید و به رشد شخصی خود یاری کنید.

در خصوص مردم بنویسید

اگر با اشخاص جدیدی آشنا شده اید، اگر دوستان جدیدی پیدا نموده اید و اگر با افراد خاصی مصاحبه نموده اید، در خصوصشان بنویسید. در خصوص اینکه آیا مردم منطقه ای که به آن سفر نموده اید میهمان نواز و پذیرا بوده اند یا خیر؛ در خصوص اینکه آیا چیز جدیدی از یک فرد غریبه آموخته اید یا چیز جدیدی از یک دوست یا همسفر یاد گرفته اید و به طور کل، در خصوص انسانهای دیگر بنویسید. مردم می توانند یک سفر را واقعا به یک سفر واقعی تبدیل نمایند. در خصوص اینکه چگونه با افراد دیگر برخورد نموده اید، اینکه آیا با آنها به سفر آمده اید یا با آنها در طول سفر آشنا شده اید و به طور کل، در خصوص اینکه این افراد چگونه در تجربه سفر شما تاثیرگذار بوده اند، بنویسید.

در خصوص غذا و خوراکی ها بنویسید

دفتر تصویری خاطرات شما یا همان مجله تصویری سفر که تا به امروز درباره اش نوشته ایم، می تواند به عنوان دفتر خاطرات غذایی یا مجله تصویری غذایی شما هم عمل کند؛ غذا یا خوراکی های خاصی بوده اند که واقعا در طول سفر عاشق آنها شده اید یا از آنها اصلا خوشتان نیامده است یا دستور پخت غذاهایی که بسیار پسندیده اید و می خواهید حتما پخت آنها را امتحان کنید. هر چیز دیگری که دلتان می خواهد درباره غذا یا خوراکی های یک منطقه بخاطر بسپارید را در مجله تصویری بنویسید.

عکس بگیرید و عکسها را به مجله تصویری بیافزایید

با اینکه مجله تصویریتان قرار است پر از متن های برگرفته از رخدادها، نظریات و احساسات شما باشد، عکسهایی که به آن اضافه می کنید، گاهی می توانند به اندازه هزاران کلمه ارزش داشته باشند. ترکیب متنهایی که نوشته اید و عکسهایی که در طول سفر گرفته اید، باعث قابل فهم و جالبتر شدن داستان سفر شما می شود. اگر یک دفتر تصویری خاطرات یا مجله تصویری به سبک قدیمی دارید، توصیه می کنیم از چسباندن چیزهای دیگر مانند گلها، تکه های بلیط، برش بروشورها یا کاتالوگ های خاص، پاکت، کاغذ رنگی و چیزهای دیگر به صفحه های مجله نترسید. اگر هم از اپلیکیشن های مختلف مخصوص این کار استفاده می کنید و مجله تصویری کاملا آنلاین است، می توانید عکس و فایلهای خاص را به آن اضافه نموده و همه رخدادها را بدین گونه ثبت نمایید.

بیشتر بخوانیدآشنایی با روش های استفاده از عکس های سفر معرفی تعدادی از بهترین اپلیکیشن های ثبت سفرنامه

بعد از خاتمه سفر هم درباره آن در مجله تصویری بنویسید

از آنجایی که قبل از آغاز سفر، درباره آن مطالبی نوشته اید، حتما می بایست بعد از ترک مقصد گردشگریتان و به خاتمه رسیدن سفر نیز درباره آن بنویسید. مثلا، اینکه سفرتان به طور کلی چگونه بود؛ چه چیزهایی یاد گرفتید؛ چه چیزهایی شما را غافلگیر کردند؛ از چه چیزهایی ناامید شده و انتظارات چه چیزهایی را نداشتید بسیار مهم است که نظرتان را در خصوص سفرهایتان بنویسید تا بتوانید فهم جدیدی از دنیا اطراف و کیفیت سفرهایتان پیدا نموده و از تجربیات خود برای ماجراجویی های آینده استفاده نمایید.

این یک روش عالی برای شناخت خودتان و همسفرانتان است. همچنین، به رشد شما یاری می نماید. بعد از خاتمه سفر یک قدم عقب بردارید و از دور به کارهایی که انجام داده اید و تجربیاتی که داشته اید، نگاه کنید. ممکن است بیشتر از آنچه که فکرش را می کنید، غافلگیر شوید.

در ادامه بخوانیدمعرفی روش های درست کردن دفتر خاطرات سفرآشنایی با روش های تزیین دفتر خاطرات سفر با خلاقیت های جالبمنبع: همگردی
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 165

به "چگونه یک مجله تصویری سفر جالب خلق کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک مجله تصویری سفر جالب خلق کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید