سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تبدیل می گردد؟

به گزارش پزشکی مدرن، رئیس کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی از آخرین شرایط وزارتخانه شدن این سازمان اطلاع داد.

سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تبدیل می گردد؟

در طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیش بینی شده است که این وزارتخانه 5 معاونت داشته باشد که در حال حاضر سازمان میراث فرهنگی 6 معاونت دارد. این سازمان در 14 سال گذشته، 13 رئیس داشته که دوران ریاست بسیاری از آن ها به یک سال هم نرسیده است. از همین رو تشکیل وزارت گردشگری گامی به جلو برای توسعه گردشگری در کشور است.

سلمان خدادای، رئیس کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی اظهار داشت:

بعضی از نمایندگان اعتقاد داشتند که طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مغایر با اصل 75 قانون اساسی و برنامه ششم توسعه است و با وارد دانستن این ایرادات به وسیله هیات رئیسه، طرح به کمیسیون بازگشت.

او در ادامه گفت:

پس از بازگشت طرح تشکیل وزارتخانه تازه به کمیسیون، مجددا دو نشست کارشناسی برای رفع ایرادات وارده تشکیل شد و این جلسات با حضور کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات و اداره قوانین مجلس و با حضور خود نمایندگان کمیسیون مشترک برگزار گردید. ایرادات وارده رفع شده و طرح تازه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته است. چنانچه طرح در صحن علنی رای آورد، دولت مکلف به تشکیل وزارتخانه خواهد بود.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1009

به "سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تبدیل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تبدیل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید