راهنمای کامل دریافت ویزای دبی

به گزارش پزشکی مدرن، راهنمای دریافت ویزای دبی

دبی محبوب ترین و عظیم ترین شهر امارات متحده عربی است که با پیشرفت چشم گیر خود امروزه از باشکوه ترین مقاصد گردشگری خاورمیانه به شمار میرود. آمارها نشان می دهند که در سال 2019 پس از بانکوک، لندن و پاریس، دبی پربازدیدترین شهر جهان بوده است. این شهر با توجه به فاصله نزدیکی که به ایران دارد و موقعیت جغرافیایی خاص خود، به یکی از اصلی ترین مقاصد سفر برای ایرانیان تبدیل شده است و سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران ایرانی می باشد.

راهنمای کامل دریافت ویزای دبی

برای سفر به دبی اولین اقدامی که به وسیله مسافر باید صورت پذیرد، درخواست برای اخذ ویزای دبی است چرا که داشتن ویزای امارات اصلی ترین شرط ورود به این کشور می باشد. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در رابطه با شرایط و مراحل دریافت ویزای دبی (امارات) در اختیارتان قرار دهیم.

شرایط اخذ ویزای دبی

خبر خوب این است که برای اخذ ویزای توریستی دبی احتیاج به مراجعه حضوری به سفارت این کشور نیست و فرایند دریافت آن کاملا آنلاین صورت می پذیرد. دقت فرمایید که درخواست ویزای توریستی امارات به صورت انفرادی مورد قبول واقع نمی شود لذا برای درخواست ویزا حتما باید به وسیله کارگزاران معتبر ویزا، موسسات معتبر مهاجرتی و آژانس های مسافرتی اقدام نمایید. توجه نمایید که گذرنامه فرد متقاضی حداقل 6 ماه باید اعتبار داشته باشد.

شرایط اخذ ویزا برای دختران زیر 18 سال به گونه ای است که نمی توانند به صورت انفرادی درخواست ویزای توریستی دبی کنند. دختران بالای 18 سال اگر مسئله ای در زمینه اخذ پاسپورتشان نداشته باشند، بدون محدودیت می توانند اقدام به اخذ ویزا کنند.

یکی از قوانین عجیبی که دولت امارات چندی پیش در خصوص مردان وضع نموده بود بدین صورت بود که این کشور از ورود مردان مجرد کمتر از 50 سال و یا مردان متاهلی که بدون همسرشان قصد سفر به این کشور را داشتند جلوگیری می شد، اما خوشبختانه عمر این قانون کوتاه بود و بعد از مدتی لغو گشت. لذا در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی برای درخواست اخذ ویزای دبی برای مردان وجود ندارد.

انواع ویزای دبی

به صورت کلی ویزاهای کشور امارات متحده عربی به دو نوع کلی ویزای کوتاه مدت و ویزای بلند مدت تقسیم می شود.

ویزای کوتاه مدت کشور امارات شامل مواردی همانند ویزاهای توریستی، ویزای درمانی، ویزای ترانزیت و ویزای کوتاه مدت 14 روزه با اهداف تجاری است.

ویزاهای بلند مدت کشور امارات هم شامل مواردی همانند ویزای تجاری، ویزای کاری برای فعالیت در شرکت های خصوصی و دولتی و ویزای تحصیلی می شود.

انواع ویزای توریستی دبی

ویزای توریستی عادی: با دریافت این نوع ویزای دبی، گردشگران می توانند حداکثر 14 روز در دبی اقامت داشته باشند.

ویزای یک ماهه چندبار ورود: همان گونه که از نام این ویزا تعیین است مسافران می تواند در طی یک ماه هرچندبار که می خواهند به دبی رفت و آمد داشته باشند.

ویزای توریستی سه ماهه: با دریافت این ویزا گردشگران تا حداکثر 90 روز می توانند در دبی اقامت داشته باشند.

ویزای توریستی سه ماهه چندبار ورود: با دریافت این ویزا مسافران از یک الی 90 روز می توانند در دبی اقامت داشته باشند و هرچند بار که بخواهند وارد یا خارج شوند.

شایان ذکر است که ویزاهای ذکر شده به غیر از ویزای سه ماهه، با پرداخت هزینه مجدد قابل تمدید می باشد.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای توریستی دبی

  • فرم درخواست ویزای امارات
  • اسکن رنگی از شناسنامه و کارت ملی (هر دو طرف کارت)
  • اسکن رنگی از گذرنامه یا پاسپورت
  • عکس سه در چهار
  • بیمه نامه مسافرتی
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • ارائه چک و ضمانت نامه بانکی (در صورت اقدام جهت ویزای انفرادی)

مدت زمان دریافت ویزای دبی

صدور ویزای دبی به دو صورت عادی و اضطراری صورت می پذیرد. مدت زمان لازم برای اخذ ویزای دبی به صورت عادی هفت روز کاری و برای ویزای اضطراری دو الی سه روز است. البته در این میان حتما باید تعطیلات رسمی کشور و بعلاوه تعطیلات سفارت را هم در نظر گرفت.

شرایط نو سفر به دبی در دوران کرونا

با فراگیر شدن بیماری کرونا، کشور امارات در راستای مدیریت بحران در این زمینه، در اوایل مارچ 2020 مرزهای خود را به صورت کامل بر روی مسافران بست. پس از گذشت چند ماه با به وجود آمدن زیرساخت های قابل قبول، فروکش کردن نسبی کرونا و افزایش واکسیناسیون در کشورها، امارات به مرور مرزهایش را بر روی مسافران بازگشایی کرد، با این تفاوت که شرایط و قوانین نوی برای ورود مسافران در نظر گرفته است.

اگر مایل به دانستن اطلاعات بیشتر در اینباره هستید شما را به خواندن مطلب شرایط ورود به امارات در دوران کرونا دعوت می کنیم.

بعلاوه جهت مشاوره و دریافت ویزای توریستی دبی با کارشناسان حرفه ای خبرنگاران در تماس باشید.

زهرا بینازاده

منبع: فلای تودی
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 842

به "راهنمای کامل دریافت ویزای دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل دریافت ویزای دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید