خودروی ملی برقی تا پلاک گذاری یک سال فاصله دارد

به گزارش پزشکی مدرن، دکتر سید شهریار زینی به خبرنگاران گفت: تا به امروز ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در راستای ارتقاء و توسعه فناوری خودرو، اتوبوس و موتورسیکلت های برقی گام های موثری در احصاء فناوری، توسعه زیرساخت آزمون و تدوین استانداردهای خاص خودروهای برقی برداشته است.

خودروی ملی برقی تا پلاک گذاری یک سال فاصله دارد

مدیر گروه توسعه فناوری های نوین خودروئی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر عمده گلوگاه های طراحی و فراوری این نوع خودروها در کشور حل شده است و تمرکز اصلی معاونت علمی، حمایت از تجاری سازی و اخذ تائیدیه نوع و پلاک برای این نوع خودروهاست.

وی با اشاره به یکی از خودروهای برقی که به وسیله یک شرکت خودروسازی فراوری شده، ادامه داد: در اولین بازدید کمیته فنی تاکسی های برقی وزارت کشور از این خودرو که با حمایت و همراهی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تعریف و اجرائی شده نتایج تعیین بود.

به گفته مدیر گروه توسعه فناوری های نوین خودروئی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته ، طراحی و ساخت نمونه مهندسی این خودرو ماحصل فعالیت و اقدامات 7 شرکت دانش بنیان با موضوع یک شرکت دانش بنیان بزرگتر بوده است.

زینی با بیان اینکه حمایت از بومی سازی تمامی ماژول های هایتک این خودرو به وسیله معاونت علمی اجرا شده است، گفت: موتور الکتریکی، باتری پک، درایو، VCU و سیستم مدیریت حرارتی از جمله قطعات این خودوری برقی است که نمونه B-sample آن به وسیله همین شرکتهای دانش بنیان ساخته شده است.

وی درباره آخرین شرایط این خودروی برقی گفت: در حال حاضر نمونه مهندسی این خودروی برقی ساخته شده و به صورت کلی می توان گفت یک سال با اخذ پلاک فاصله دارد به شرطی که سرمایه گذاری درستی صورت گیرد.

مدیر گروه توسعه فناوری های نوین خودروئی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته ادامه داد: البته که بایستی دقت داشته باشیم این یک سال از زمانی شروع می گردد که قرارداد فروش منعقد شده و ارائه یارانه های خرید و یا مشوق های لازم از سوی دولت صورت پذیرد و در غیراینصورت زمانی بیشتر برای اخذ تائیدیه نوع خودرو و پلاک متصور است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1225

به "خودروی ملی برقی تا پلاک گذاری یک سال فاصله دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی ملی برقی تا پلاک گذاری یک سال فاصله دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید