خبرنگاران هشدار معاون شرکت آب منطقه ای تهران به بهره برداران غیرمجاز

به گزارش پزشکی مدرن، تهران- خبرنگاران- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران در هشداری گفت: رفع تصرفات اراضی حریم و بستر رودخانه ها و همچنین انسداد چاه های غیرمجاز با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

خبرنگاران هشدار معاون شرکت آب منطقه ای تهران به بهره برداران غیرمجاز

به گزارش خبرنگاران از شرکت آب منطقه ای تهران، احمدعلی قربانیان روز سه شنبه در هفتاد و یکمین کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی گفت: به منظور تحقق اهداف طرح احیا و تعادل بخشی باید مانع برداشت های غیر مجاز از آبخوان ها شویم که در این راستا انسداد چاه های غیر مجازی باید در اولویت قرار گیرد که حجم تخلیه بیشتری دارند.

وی گفت: در نظر است جهت تقویت اکیپ های گشت و بازرسی و همچنین انسداد چاه های غیر مجاز از چندین پیمانکار توانمند از نظر مالی و فنی استفاده کنیم تا به اهداف حفاظتی خود دست یابیم.

همچنین در ادامه حمید شاهرخ نیا مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای تهران با ارائه گزارشی از آخرین شرایط اجرای این طرح گفت: طبق برنامه باید یک هزار و 400 حلقه چاه در طول سال جاری پر و مسدود گردد که تا به امروز یک هزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز پر شده است.

وی در خصوص نصب کنتور هوشمند گفت: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده تا انتها سال باید 520 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز نصب گردد که تا کنون 435 دستگاه نصب شده است. در این میان امور منابع آب تهران بزرگ با تحقق 181 درصدی برنامه خود بیشترین عملکرد را در میان امورهای تابعه داشته است.

مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی یادآور شد: همچنین تا 25 بهمن سال جاری نیز از اضافه برداشت 37 حلقه چاه مجاز جلوگیری به عمل آمده که با این اقدام از برداشت بی رویه 3.5 میلیون متر مکعب آب جلوگیری شده است.

وی گفت: در سال جاری نیز 66 دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف وبرخورد قانونی لازم با متخلفین اجرا شده است.

پوشش 73 درصدی شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب

همچنین به گزارش خبرنگاران از اعلام امروز شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات فاضلاب این شرکت در منطقه یک تهران اعلام کرد: شاهد پوشش 73 درصدی شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب در این منطقه هستیم.

تیمور علیزاده گفت: آبفای منطقه یک حدود 122 هزار مشترک آب دارد که تقریبا 73 درصد این انشعاب ها به شبکه فاضلاب وصل شده اند و انشعاب فاضلاب بقیه مشترکان نیز طبق برنامه در حال نصب است.

علیزاده افزود: تا به امروز حدود 1050 کیلومتر شبکه فاضلاب در محدوده آبفای منطقه یک شهر تهران اجرا شده و حدود 400 کیلومتر شبکه نیز توسط شرکت فاضلاب در حال تکمیل است که قرار است در آینده نزدیک این میزان شبکه را تحویل بگیریم.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات فاضلاب آبفای منطقه یک با اشاره به اشراف کامل به گلوگاه های شبکه فاضلاب و اتخاذ تمهیدهای لازم برای جلوگیری از وقوع حادثه افزود: هم اکنون شاخص زمان رسیدگی به حوادث شبکه فاضلاب در این منطقه به 50 دقیقه رسیده که زمان بسیار خوبی است.

وی یکی از چالش های مهم این شرکت در بخش فاضلاب را انفصالات موجود در شبکه دانست و افزود: این انفصالات 10 کیلومتر از مجموع طول شبکه را شامل می گردد که هم زمان توسط شرکت فاضلاب و آبفای منطقه یک در دست برطرف شدن است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 556

به "خبرنگاران هشدار معاون شرکت آب منطقه ای تهران به بهره برداران غیرمجاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار معاون شرکت آب منطقه ای تهران به بهره برداران غیرمجاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید